Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
silnik nie startuje
Autor Wiadomość
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-06-24, 21:24    

chrisfox napisał/a:

Przy okazji. Da się wymienić filtr paliwa bez wchodzenia pod spód, czy jednak przyda się kanał?

Da się, tylko szkoda oczu ;) Wówczas nie wchodzisz, tylko wpełzasz podnosząc prawą strone na lewarku. Ja bez kanału wymieniałem opaskę zbiornika.
Jak będziesz kupował nowy, to uważaj i dokładnie sprawdź, co siedzi bo masz prawdopodobnie takie same szybkozłączki jak przy pompie paliwa, a wówczas Motrio ani Filtron nie pasuje - musi mieć wyjścia "gładkie" i taką sama średnicę samego filtra, aby zamocować go do opaski. Cena chyba ok. 60 zł za oryginał.
 
 
pawelsafrane 
Klubowicz


Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2,2 dCi
Wersja wyposażenia: Privilege
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 196
Skąd: Chełm
Wysłany: 2011-06-24, 23:38    

Ja miałem podobny przypadek, kilka razy zgasł i nie mogłem odpalić po jakimś czasie zapalił, aż któregoś dnia jak wyszedłem z pracy nic. sprawdziłem napięcie na pompę nie dochodziło, samochodowy elektryk był pewny że to komputer i kilka dni czekał na nowy a auto stało, aż w końcu go przycisnąłem i przyjechał szukał... i okazało się jak sprawdził w schemacie, że jeden kabel prowadzący do kompa nie dawał napięcie i był urwany gdzieś w wiązce. Banalna sprawa a dojść do tego było ciężko. ;)
Swoją drogą może nie łączy wtyczka przy pompie :)
_________________
Były:
Renault Safrane ph2, 1997r. 2.0B+G,
Renault Safrane ph1, 1995r, 2.0B+G,
Opel Vectra, 1.6 1991r, B+G,
Peugeot 309, 1.9d 1992r,
Fiat 126p, 1991
Wartburg 353, 1988r,
 
 
 
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-27, 14:09    

No i teraz, to dopiero mam zagwozdkę... :(

Samochód od piątku postał, nie ruszany, bo nie było kiedy. Odkryłem tylko dekielek, posłuchałem (zacytuję)
Cytat:
Odzywa się z tyłu tylko jakieś ułamek sekundy trwające mruknięcie

i właściwie niczego nie dotykałem. Na pewno nie stukałem niczym w pompę, a już zwłaszcza przy włączonym zasilaniu.

Dziś, uzbrojony jak na wojnę, poszedłem zbadać problem na poważnie. Wyjąłem wtyczkę i znów włożyłem, żeby posłuchać jeszcze raz tego opisanego wyżej "mruknięcia". Jak nietrudno zgadnąć, pompa bez żadnych oporów ruszyła. Odgłos pracy jest dość wysoki - jak to takiego małego silniczka - ale żadnych popiskiwań nie słyszę, a słuchałem jakiś czas. Wydaje się, że działa normalnie. Uruchomiłem silnik, pochodził sobie trochę...

I co teraz? Pompa jest sprawna, tylko coś nie do końca kontaktowało na stykach, czy jednak niebawem padnie? Szkoda nie jeździć a jeździć trochę strach :(
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-06-27, 21:21    

Elektrosol lub inny specyfik do przeczyszczania styków elektrycznych - spryskać, kilka razy wsunąć i wysunąć wtyczkę - powinno pomóc na dłuższy czas :)
Warto jednak zerknąć, czy same konektorki nie są mocno "zielone", wówczas dobrze jest mechanicznie usunąć nalot, a potem poprawić preparatem do połączeń elektrycznych.
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2011-06-27, 21:26    

Zajrzyj także do przekaźników umiejscowionych szeregowo przy zbiorniczku wyrównawczym.
 
 
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-28, 12:52    

Specyfik kupiony (elektrosolu nie widziałem na oczy już kilkanaście lat, jakoś nie musiałem), postąpię zgodnie z instrukcją :) Rozumiem, że sądząc z opisu, Waszym zdaniem problem tkwił w doprowadzeniu napięcia? Miejmy nadzieję. Trochę dziś pojeździłem (nawet trochę za szybko ;) ) i nic się nie działo.

Przekaźniki, oczywiście, też obejrzę.
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15