Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-24, 07:52 silnik nie startuje
Dziś nie pojechaliśmy
Najpierw opis.
W ciągu ostatnich kilkunastu dni, może miesiąca, ze dwa-trzy razy zdarzyło się, że mi za pierwszym podejściem nie odpalał. Przy kolejnej próbie, już wszystko było dobrze. Parę razy było też tak, że zaraz po uruchomieniu nie rosły obroty, silnik przez kilka sekund pracował tak, jakby się właśnie kończyło paliwo (raczej nie reagował też na dodawanie gazu) - i w końcu gasł. Kolejna próba była udana. Wczoraj uruchomiłem dopiero za trzecim podejściem - pierwszy taki przypadek. Pojeździłem trochę, zgasiłem, postał dwie godziny i bez problemu wróciłem do domu. Dziś w ogóle nie chce ze mną gadać.
Prawdę mówiąc, nie mam pojęcia, czy słychać pompę. W Lagunie była wyraźnie słyszalna, tu jej jeszcze nigdy nie nasłuchiwałem, chyba jest lepiej wytłumiona zresztą trzaski z okolic klimatronika skutecznie zagłuszają odgłosy z tyłu. Zajrzałem do bagażnika, gdzie słychać powinno być lepiej i poprosiłem drugą osobę o przekręcenie kluczyka - jakbym słyszał króciutki (ułamek sekundy?) bardzo cichy odgłos, poza tym nic.
Co radzicie: sprawdzać najpierw pompę, czy może zacząć od czegoś innego? Na forum znalazłem nawet manual dotyczący jej czyszczenia, tylko obrazki z niego gdzieś się zapodziały
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-06-24, 10:35
Wyłącz klimatronik, połóż tylna kanapę, zdejmij gumową zaślepkę nad pompa i powinno być dobrze słychać w środku.
Mając do pomocy druga osobę niech przekręca kluczyk do pozycji zapłonu (czyli podania napięcia na pompę, jak byś chciał odpalić auto ), a Ty w tym czasie uderzaj delikatnie w dekiel pompy (ostrożnie, aby nie trafić w któryś z króćców, czyli pomiędzy nie) i jeżeli pompa się zawiesza, to przy takich dodatkowych zabiegach powinna zaskoczyć.
Jeżeli pompa pracując wydaje "dziwne" dźwięki (delikatnie popiskując), to oznacza jej niedługi koniec. Zazwyczaj nie siada od razu, bo tydzień potrafi jeszcze działać, ale już same efekty dźwiękowe świadczą o jej końcu.
Kupując zamiennik warto mieć już wyjętą starą pompę, bo różnić się mogą rodzajem i średnicą dolnego filterka z siatką.
Przy okazji wymiany pompy warto też wymienić filtr paliwa (zalecana wymiana co 50kkm), natomiast montując pompę postaraj się mieć w zbiorniku jak najmniej paliwa, bo przy wysokim stanie możesz mieć problem z włożeniem pompy do zbiornika.
Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-24, 10:52
Do zaślepki nad pompą jeszcze nie dotarłem - to jest w podłodze bagażnika? Pytam, bo na razie, grzebiąc pod tapicerką za nadkolem dotarłem tylko do zaślepki w lewym nadkolu (z tyłu, nad podłogą) , ale to chyba nie to miejsce.
I druga sprawa. Filtr paliwa jest gdzieś przy pompie, czy w komorze silnika?
Paliwa mam w tej chwili pewnie ze 20 litrów - za dużo?
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-06-24, 11:02
Filtr paliwa jest przed zbiornikiem paliwa (w kierunku przodu), po prawej stronie od spodu samochodu - dojdziesz po przewodach paliwa - taki metalowy walec.
Lepiej mieć jak najmniej paliwa w zbiorniku, max. 10 litrów, ale po wyjęciu pompy można wężem spuścić do kanistra.
Dekiel pompy, to ten bliżej miejsca pasażera za kierowcą. Ten z prawej strony, to dekiel czujnika poziomu paliwa.
Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-24, 12:05
Odkryłem pompę, złożyłem siedzenie. Nawet nie kwiknie. Odzywa się z tyłu tylko jakieś ułamek sekundy trwające mruknięcie, ale słychać to nie tylko po włączeniu zapłonu, ale także po włączeniu akcesoriów - więc może wcale nie pochodzi z pompy? W każdym razie, o normalnej pracy nie ma mowy, wstępna diagnoza okazała się prawidłowa Najgorsze, że muszę dziś biegać po mieście i nie mogłem chwilowo wybrudzić się jak świnia, więc dalsze działania będą chwilkę musiały zaczekać
Pompę wyjmuje się odkręcając okrągły plastikowy wieniec?
Safrane ph: phase 2
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: bardzo dobra ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 219 Skąd: LU
Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-24, 15:44
Daroot napisał/a:
To zanim wymontujesz pompę, sprawdz czy dochodzi do niej napięcie...
I owszem, zamierzam. To miał być pierwszy punkt programu, jak tylko ją znajdę (i będę się mógł ubrudzić)
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-06-24, 20:27
Odepnij wtyczkę od pompy i podepnij do niej próbnik (miernik, żarówkę - przy żarówce nie potrzebujesz pomocy 2-giej osoby). Przy przekręceniu stacyjki w pozycje akcesoriów napięcie na wtyczce powinno pojawić się na chwilę (nie mierzyłem czasu, ale coś ok. 2 sekund ) - jest to czas przez jaki pompa uzupełnia ciśnienie w układzie, przed zapaleniem auta. Przy pracującym rozruszniku napięcie powinno być już cały czas. Jeżeli nie ma, to do sprawdzenia będą wtyczki wiązki, a w końcowym etapie przekaźnik pompy.
Drugą rzeczą jaką warto przed zdemontowaniem zrobić, to podać na styki samej pompy 12V z innego źródła (można z akumulatora własnego auta, lub innego) i będziesz wiedział, czy pompa pracuje.
Miałem dość rzadki przypadek w Lagunie, że wytopiła się kostka z konektorem przy samym silniczku pompy, ale w takim przypadku i tak pompę trzeba wyciągać
Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-24, 21:16
Jutro - jeśli sobotnie plany małżonki pozwolą - zamierzam sprawę zbadać. Zobaczymy.
Przy okazji. Da się wymienić filtr paliwa bez wchodzenia pod spód, czy jednak przyda się kanał?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach