Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
silnik nie startuje
Autor Wiadomość
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2011-06-24, 07:52    silnik nie startuje

Dziś nie pojechaliśmy :(

Najpierw opis.
W ciągu ostatnich kilkunastu dni, może miesiąca, ze dwa-trzy razy zdarzyło się, że mi za pierwszym podejściem nie odpalał. Przy kolejnej próbie, już wszystko było dobrze. Parę razy było też tak, że zaraz po uruchomieniu nie rosły obroty, silnik przez kilka sekund pracował tak, jakby się właśnie kończyło paliwo (raczej nie reagował też na dodawanie gazu) - i w końcu gasł. Kolejna próba była udana. Wczoraj uruchomiłem dopiero za trzecim podejściem - pierwszy taki przypadek. Pojeździłem trochę, zgasiłem, postał dwie godziny i bez problemu wróciłem do domu. Dziś w ogóle nie chce ze mną gadać.

Prawdę mówiąc, nie mam pojęcia, czy słychać pompę. W Lagunie była wyraźnie słyszalna, tu jej jeszcze nigdy nie nasłuchiwałem, chyba jest lepiej wytłumiona ;) zresztą trzaski z okolic klimatronika skutecznie zagłuszają odgłosy z tyłu. Zajrzałem do bagażnika, gdzie słychać powinno być lepiej i poprosiłem drugą osobę o przekręcenie kluczyka - jakbym słyszał króciutki (ułamek sekundy?) bardzo cichy odgłos, poza tym nic.

Co radzicie: sprawdzać najpierw pompę, czy może zacząć od czegoś innego? Na forum znalazłem nawet manual dotyczący jej czyszczenia, tylko obrazki z niego gdzieś się zapodziały :(
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
Ostatnio zmieniony przez chrisfox 2011-06-24, 10:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-06-24, 10:35    

Wyłącz klimatronik, połóż tylna kanapę, zdejmij gumową zaślepkę nad pompa i powinno być dobrze słychać w środku.
Mając do pomocy druga osobę niech przekręca kluczyk do pozycji zapłonu (czyli podania napięcia na pompę, jak byś chciał odpalić auto ), a Ty w tym czasie uderzaj delikatnie w dekiel pompy (ostrożnie, aby nie trafić w któryś z króćców, czyli pomiędzy nie) i jeżeli pompa się zawiesza, to przy takich dodatkowych zabiegach powinna zaskoczyć.
Jeżeli pompa pracując wydaje "dziwne" dźwięki (delikatnie popiskując), to oznacza jej niedługi koniec. Zazwyczaj nie siada od razu, bo tydzień potrafi jeszcze działać, ale już same efekty dźwiękowe świadczą o jej końcu.
Kupując zamiennik warto mieć już wyjętą starą pompę, bo różnić się mogą rodzajem i średnicą dolnego filterka z siatką.
Przy okazji wymiany pompy warto też wymienić filtr paliwa (zalecana wymiana co 50kkm), natomiast montując pompę postaraj się mieć w zbiorniku jak najmniej paliwa, bo przy wysokim stanie możesz mieć problem z włożeniem pompy do zbiornika.
 
 
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-24, 10:52    

Do zaślepki nad pompą jeszcze nie dotarłem ;) - to jest w podłodze bagażnika? Pytam, bo na razie, grzebiąc pod tapicerką za nadkolem dotarłem tylko do zaślepki w lewym nadkolu (z tyłu, nad podłogą) , ale to chyba nie to miejsce.

I druga sprawa. Filtr paliwa jest gdzieś przy pompie, czy w komorze silnika?

Paliwa mam w tej chwili pewnie ze 20 litrów - za dużo?
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
Ostatnio zmieniony przez chrisfox 2011-06-24, 10:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-06-24, 11:02    

Filtr paliwa jest przed zbiornikiem paliwa (w kierunku przodu), po prawej stronie od spodu samochodu - dojdziesz po przewodach paliwa - taki metalowy walec.
Lepiej mieć jak najmniej paliwa w zbiorniku, max. 10 litrów, ale po wyjęciu pompy można wężem spuścić do kanistra.
Dekiel pompy, to ten bliżej miejsca pasażera za kierowcą. Ten z prawej strony, to dekiel czujnika poziomu paliwa.
 
 
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-24, 12:05    

Odkryłem pompę, złożyłem siedzenie. Nawet nie kwiknie. Odzywa się z tyłu tylko jakieś ułamek sekundy trwające mruknięcie, ale słychać to nie tylko po włączeniu zapłonu, ale także po włączeniu akcesoriów - więc może wcale nie pochodzi z pompy? W każdym razie, o normalnej pracy nie ma mowy, wstępna diagnoza okazała się prawidłowa :) Najgorsze, że muszę dziś biegać po mieście i nie mogłem chwilowo wybrudzić się jak świnia, więc dalsze działania będą chwilkę musiały zaczekać ;)

Pompę wyjmuje się odkręcając okrągły plastikowy wieniec?
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
 
 
krzysiek 
Klubowicz


Safrane ph: phase 2
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: bardzo dobra ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 219
Skąd: LU
Wysłany: 2011-06-24, 13:19    

Tak odkręcasz go i wyciągasz całą pompę do góry.
_________________
 
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2011-06-24, 15:19    

To zanim wymontujesz pompę, sprawdz czy dochodzi do niej napięcie...
 
 
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-24, 15:44    

Daroot napisał/a:
To zanim wymontujesz pompę, sprawdz czy dochodzi do niej napięcie...


I owszem, zamierzam. To miał być pierwszy punkt programu, jak tylko ją znajdę ;) (i będę się mógł ubrudzić)
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-06-24, 20:27    

Odepnij wtyczkę od pompy i podepnij do niej próbnik (miernik, żarówkę - przy żarówce nie potrzebujesz pomocy 2-giej osoby). Przy przekręceniu stacyjki w pozycje akcesoriów napięcie na wtyczce powinno pojawić się na chwilę (nie mierzyłem czasu, ale coś ok. 2 sekund ) - jest to czas przez jaki pompa uzupełnia ciśnienie w układzie, przed zapaleniem auta. Przy pracującym rozruszniku napięcie powinno być już cały czas. Jeżeli nie ma, to do sprawdzenia będą wtyczki wiązki, a w końcowym etapie przekaźnik pompy.
Drugą rzeczą jaką warto przed zdemontowaniem zrobić, to podać na styki samej pompy 12V z innego źródła (można z akumulatora własnego auta, lub innego) i będziesz wiedział, czy pompa pracuje.
Miałem dość rzadki przypadek w Lagunie, że wytopiła się kostka z konektorem przy samym silniczku pompy, ale w takim przypadku i tak pompę trzeba wyciągać :(
 
 
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-24, 21:16    

Jutro - jeśli sobotnie plany małżonki pozwolą :rotfl: - zamierzam sprawę zbadać. Zobaczymy.

Przy okazji. Da się wymienić filtr paliwa bez wchodzenia pod spód, czy jednak przyda się kanał?
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16