Safrane ph: mam nadzieje ze 2 ;)
Rocznik: >1999
Pojemność: >2.2
Wersja wyposażenia: jak najlepsza ;)
Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 3 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-08-17, 20:26 Safranus poszukiwany
Witam wszystkich forumowiczow. Tutaj, na forum, jestem zupelnie nowy i o ile nie posiadam jeszcze Safrana intensywne poszukiwania trwaja. Dlatego wlasnie chcialem spytac Was,doswiadczonych fachowcow o rady co do optymalnej konfiguracji modelu. Z poczatku myslalem o silniku 2.2 113KM w dieslu po lifcie w mozliwie najlepszej wersji w manualu. Niestety nigdy nie znalazlem niczego interesujacego i trafialem na ledwo jezdzace skarbonki bez dna. Szukac wiec dalej czy moze zainteresowac sie inna opcja tj. Safrane z 3L benzyna + LPG ale z automatem - ktorego boje sie, bo nasluchalem sie o nim, byc moze nieslusznie, wiele zlego. Sam wiec nie wiem co byloby lepsze, ale diesel chyba ekonomiczniejszy w uzytkowaniu.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-08-17, 21:30
Proponuję poczytać tematy w tym dziale, będzie łatwiej wyrobić sobie pogląd
Na co zwracać uwagę znajdziesz TUTAJ.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-08-18, 09:08
Pozwoliłem sobie poprawić pierwszy link, gdyż oba nie działały a drugiego nie chce mi się już szukać. Jeżeli byłbyś zainteresowany dieslem to gotowy do jazdy lecz do lekkiej kosmetyki lakierniczej jest TUTAJ. Jak coś zapraszam na PW lub gg.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2011-08-18, 10:12
Kolego, ja bym brał benzyniaka. Diesel nic nie przyśpiesza. Miałem okazję pojeździć więc mam porównanie. No chyba że Ci to nie przeszkadza, są też takie osobniki
Jeśli obawiasz się skrzyni biegów (to oddzielny temat) w tej 3.0 to pomyśl o wersji silnikowej 2.5. Tam jest japoński sprzęt i praktycznie wieczny. Poza tym sam silnik 2.5 jest tańszy w eksploatacji, a jest to jednostka volvo. Bardzo fajny silniczek, miałem i wg mnie to była wiertarka Niezawodna.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-08-18, 13:19
Daroot napisał/a:
Kolego, ja bym brał benzyniaka. Diesel nic nie przyśpiesza.
Nie chce mi się szukać, ale ostatnio w jakimś poście zachwalałeś ze zdziwieniem dynamikę diesla bo w czyjejś szafie jechałeś.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-08-18, 13:30
Daroot napisał/a:
reszta co z tego, jak sprobuj cos wyprzedzic przy 120km/h Twoim dieslem
Nigdy nie miałem problemu, rwie do przodu bez żadnego ale, spokojnie można na trzeciego wyprzedzać
[ Dodano: 2011-08-18, 14:32 ]
Jeżeli mnie pamięć nie myli to silnik ciągnie na piątce przy 90km/h i już możesz wyprzedzać.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: mam nadzieje ze 2 ;)
Rocznik: >1999
Pojemność: >2.2
Wersja wyposażenia: jak najlepsza ;)
Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 3 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-08-19, 21:05
Dzieki za zaangazowanie..po namysle sklaniam sie ku opcji wlasnie 2.2 diesla i oczywiscie manuala - bez obrazy, ale moim zdaniem automat to skrzynia dla leniwych, odbierajacy prawdziwa frajde z jazdy..i nie jest tak, ze nigdy nim nie jechalem - sprobowalem calkiem niedawno i to jednak nie dla mnie
Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-22, 14:16
Ekonomiczny to on specjalnie nie jest - ale dla zwolenników manualnej skrzyni są też egzemplarze z 2,5 volvo. Faktycznie, dynamika całkiem do przyjęcia, co chwila kogoś na drodze tą swoją nudziarską furą zaskakuję Elastyczność i wyprzedzanie przy prędkościach powyżej 90, bajeczne. Na trójce jakieś 140, na piątce od 50 do... nie wiem ilu, jeszcze tyle nim nie jechałem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach