Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
wydech do 3.0 RXE
Autor Wiadomość
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-06-14, 16:13    

Daroot napisał/a:
A to zalezy w jakiej wersji silnikowej... no zawsze można wspawać tulejke w rure przed katem.

Zapewne w Z7X ;)
Właśnie o tulejce pisałem wcześniej, ale to już trochę przeróbek jest.
 
 
Mauer 
Starszy pisarz


Safrane ph: ph1 & Pacifica
Rocznik: 1994 & 2005
Pojemność: 3.0v6 & 3.5v6
Wersja wyposażenia: niczego nie brakuje :)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 23 Paź 2010
Posty: 199
Skąd: Płock
Wysłany: 2011-06-14, 18:35    

nie kumam o czym klepiecie :P kat, sonda, rurka, puszka, przed, po..., jutro się umówiłem u kumpla który ma kanał, wskoczę do dołu oblukam i może Was zrozumiem :hyhy:
, ale na moje chłopskie oko, mam wrażenie, że to łącznik rury wydechowej mi poleciał, namierzyłem to w Płocku, facet ma na półce, no i dwa tłumiczki jutro do mnie mają dojść, więc po pracy z ttym powalczę :cwaniak:

[ Dodano: 2011-06-14, 19:37 ]
dacie wiarę, że za tłumik środkowy i ostatni + 2 obejmy i 4 gumy wieszaka krzykneli mi 225 PLNów :zdziwko: , ciekawe czy to starczy na rok :hyhy:
_________________
Mauer się nie zna
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-06-14, 19:22    

Mauer napisał/a:
nie kumam o czym klepiecie :P kat, sonda, rurka, puszka, przed, po...



A zatem na powyższym rysunku masz przekrój katalizatora, w zależności od producenta auta sonda wkręcana jest przed nim, w nim, za nim albo może być ich kilka i występuje wtedy kombinacja mieszana z wykorzystaniem miejsc wymienionych przed chwilą :)
Kat - powszechny skrót od słowa katalizator :P
Sonda - zazwyczaj lambda mierząca wartość tlenu w spalonej mieszance paliwowej.
Puszka - zazwyczaj obudowa, korpus kata lub tłumika, chroniąca wewnętrzne wkłady katalizujące, bądź układy rur w tłumikach.
Rurka - element metalowy, walcowy, nie pełny wewnętrznie :D kształt prosty, bądź powyginany według potrzeb i zastosowania.

A teraz sedno, jeżeli katalizator już umarł bądź rozkruszył się, to jedną metodą zapobiegania, tańszą niż montaż nowego kata, jest wstawianie rurki we wnętrze puszki starego kata tak aby na przeglądzie widzieli, że skoro jest on wpisany w dowód rejestracyjny to musi być fizycznie w samochodzie. Przeważnie jest to na sztukę czyli jest puszka jest "kat". Z rurką robimy tak jak opisał Arek czyli otwieramy puszkę, wydłubujemy resztki wkładu katalizującego a w jego miejsce, przez całą długość puszki wstawiamy kawałek rurki tak aby połączyć otwór wlotowy i wylotowy katalizatora. Jeżeli sonda jest przed katem to pół biedy bo tak czy siak spaliny są badane przed skatalizowaniem a nie po, jeżeli w lub za to już może być problem. W każdym bądź razie, jeżeli jest sonda w katalizatorze to trzeba wstawić tulejkę, z wewnętrznym gwintem aby ów sondę można było wkręcić. I teraz dywagacje na temat wyższości czyli czy rurka czy strumienica. Strumienica jest o tyle dobra, że wewnątrz ma spiralnie wycięte/wytłoczone kilka rzędów otworów (mniej więcej wygląda to jak rybia łuska z tym, że otwory nie nachodzą na siebie), które wyglądają jak łuska. Powodują dwa objawy, jeden to bulgotanie przy rurze wydechowej końcowego tłumika oraz najważniejsze częściowo przyczyniają się do tego, że spaliny z mieszanki paliwowej są od nich odbijane i część z nich się cofa (tak jak tłumiący przepływa spalin wkład katalizatora) co umożliwia lepsze zbadanie spalin przez sondę. Tak przynajmniej dywagował nad tym jeden z mechaników odnośnie cofania się spalin. I tutaj po części bym się zgodził z tym cofaniem, gdyż jak wiadomo najszybciej i najwięcej spalin przemieszcza się w rurze w jej centralnym położeniu, natomiast spaliny w okolicach ścianek układu wydechowego przepływają wolniej co pozwala im na odbicie się jeszcze w strumienicy od łusek i pozostanie ich w okolicach sondy. Sonda jak dobrze pamiętam jest wkręcona tak, że nie wchodzi do środkowych partii rury i dokonuje pomiaru tylko w odległości 1cm od ścianki rury. Takie moje przemyślenia. Oczywiście mogę się mylić :)
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-14, 19:40    

Sondę, która fabrycznie jest w przedniej części katalizatora, przed wkładem - jak na obrazku powyżej - można chyba bez problemu przenieść do rury idącej do katalizatora. Tak jest umieszczona w mojej Lagunie. Wystarczy wspawać z boku tulejkę z gwintem do wkręcenia sondy. I wtedy można wkład zastąpić rurką - jeśli to komuś odpowiada.
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2011-06-14, 19:47    

Goalkeper napisał/a:
Rurka - element metalowy, walcowy, nie pełny wewnętrznie :D kształt prosty, bądź powyginany według potrzeb i zastosowania.


No to teraz dałeś do myślenia :D Ja się chwilę zastanawiałem :D

Cytat:

Z rurką robimy tak jak opisał Arek czyli otwieramy puszkę, wydłubujemy resztki wkładu katalizującego a w jego miejsce, przez całą długość puszki wstawiamy kawałek rurki tak aby połączyć otwór wlotowy i wylotowy katalizatora.


Dziękuje, dziękuję... Mam na imię Darek :D

Co do strumienic łuskowych - badziew wprowadzający niepotrzebny ruch w układzie wydechowym. Zbudowany dla naiwnych i nie wiedzących :)
 
 
Mauer 
Starszy pisarz


Safrane ph: ph1 & Pacifica
Rocznik: 1994 & 2005
Pojemność: 3.0v6 & 3.5v6
Wersja wyposażenia: niczego nie brakuje :)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 23 Paź 2010
Posty: 199
Skąd: Płock
Wysłany: 2011-06-14, 20:02    

ach te "nowe" samochody, ostatnio modyfikowałem VW Karmanna'73, dwa podwójne gaźniki Dellorto dhla 40, wydech bugpacka ale żadnego kata tam nie było :hyhy:
Goli, dzięki za wykład ale,...
Goalkeper napisał/a:
A zatem na powyższym rysunku masz przekrój katalizatora, w zależności od producenta auta sonda wkręcana jest przed nim, w nim, za nim albo może być ich kilka i występuje wtedy kombinacja mieszana z wykorzystaniem miejsc wymienionych przed chwilą

jak to jest w Safranie sonda wkręcana jest przed nim, w nim, za nim ?
_________________
Mauer się nie zna
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-06-14, 20:05    

Mauer napisał/a:

jak to jest w Safranie sonda wkręcana jest przed nim, w nim, za nim ?

W przypadku silnika Twojego auta, sonda wkręcona jest jak na rysunku, który wstawił Goli - w puszkę katalizatora, w przedniej części (ale o ile pamiętam, z drugiej strony niż na fotce) :)
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2011-06-14, 20:31    

 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-06-16, 12:19    

milesmm napisał/a:
na łączeniu tylnego i środkowego rura obija o nadwozie i jeszcze po roku czasu zaczął buczeć :zdziwko:

Jakość adekwatna do ceny. Jeżeli chodzi o buczenie to zależy na czym jeździsz. Producent tłumików daje dwa warianty gwarancji. Czyli jeżeli auto jest zasilane LPG i na tym jeździ wtedy długość gwarancji zamontowanego tłumika w takim pojeździe skraca się z 24 do 12 miesięcy. Podejrzewam, że jest to swego rodzaju zabezpieczanie się producenta przed reklamacjami w związku z usterkami powstałymi w wyniku powstawania w układzie wydechowym większej ilości wody w czasie spalania mieszanki. Oczywiście, jeżeli chodzi o wodę, zależy to też od stylu jazdy, czy jeździmy na krótkich czy długich dystansach i od temperatury jaką uzyskał cały układ wydechowy.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-06-16, 21:45    

Goalkeper napisał/a:
Czyli jeżeli auto jest zasilane LPG i na tym jeździ wtedy długość gwarancji zamontowanego tłumika w takim pojeździe skraca się z 24 do 12 miesięcy. Podejrzewam, że jest to swego rodzaju zabezpieczanie się producenta przed reklamacjami w związku z usterkami powstałymi w wyniku powstawania w układzie wydechowym większej ilości wody w czasie spalania mieszanki. Oczywiście, jeżeli chodzi o wodę, zależy to też od stylu jazdy, czy jeździmy na krótkich czy długich dystansach i od temperatury jaką uzyskał cały układ wydechowy.

Jest to podyktowane tym, że przy spalaniu LPG powstaje wyższa temperatura, oraz układ jest narażony na zwiększoną ilość spalanych produktów siarki - destrukcyjnie wpływających na trwałość metalu ;)
Przy tłumikach użytych w zamiennikach normalna rzeczą jest konieczność doginania elementów ich zawieszenia :) Tylny trzeba tak dogiąć, aby i środkowy był centralnie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 16