Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-06-07, 09:27
Tak, na dwie śrubki z blaszką nasuwaną na czujnik - sam czujnik jest wciskany. Z pewnością trzeba demontując zabezpieczyć sobie wykładzinę i okryć folią element tunelu od strony nagrzewnicy, bo ok. 0,5 litra płynu wypłynie i to wprost na blok mieszalnika Montując ponownie czujnik warto zaopatrzyć się w nowy oring, który można kupić w sklepie na wymiar za 50 gr. Od razu mówię, że nie uda się w zamienniku kupić prostokątnego, ale okrągły w zupełności wystarczy. Można brać delikatnie grubszy, lub bawić się silikonem ze starym
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2011-06-07, 10:08
wczoraj byłem na serwisie klimy, z 850 (mg?) czynnika było koło 300.
Nie wiem kiedy klima była ostatni raz serwisowana, ale cały zabieg trwał koło 40 minut, podłączyli urządzenie i się samo robiło...
w przyszłym roku osuszacz do wymiany, ale teraz klima chodzi lepiej.
Przy 32* na zewnątrz z kratki temperatura 10*, przy ustawieniu auto na 21*.
Do tego powódź pod autem, tyle wody leci
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-06-07, 10:27
W Safrane (bez względu na silnik) pojemność układu czynnika wynosi 810+/- 35 g. Producent zaleca przeglądy co 2 lata, ale przy zastosowaniu czynnik R134a i częstego używania klimatyzacji lepiej to robić co roku
Średnio po intensywnym używaniu klimy w lecie po roku pozostawało mi w układzie ok. 510-520 g czynnika, ale ostatnio miałem ledwo 280 - coś mi się wydaje, że to przy wymianie obudowy wentylatorów i demontażu chłodnicy w ASO wyleciało im i dopompowali tak, aby się tylko serwis nie świecił ...
Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-17, 20:08
Obiecałem wykonać pomiary temperatury powietrza - i oto wyniki:
- przy 30-31 stopniach na zewnątrz, wewnątrz (środkowa kratka) było 9 stopni
- przy 20, termometr pokazał 6 stopni
Ustawienie klimatyzacji na minimum, nawiew regulowany automatycznie (przy wzroście obrotów dmuchawy, temperatura wzrastała - tak, jak piszą )
Trochę jestem zaskoczony tak małą różnicą wewnątrz przy znacznym spadku temperatury zewnętrznej - ale w sumie efekty całkiem przyzwoite, nie będę się awanturował.
Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-17, 20:55
Nic więc dziwnego, że ostatnio strasznie mi zimno. Trochę szkoda, że tylko w samochodzie
[ Dodano: 2011-06-18, 07:41 ]
O, tu akurat ta niższa temperatura:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach