Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-06, 16:36 3d z prawej - czasami
Głupia sprawa. Klima naprawiona (wymiana sprężarki i skraplacza, oczyszczony parownik), chłodzi jak w zamrażarce, a czasem przy teście wyskakuje z prawej 3d. Czasem, rzadko. Powiedzmy, trzy razy na dziesięć prób - z tym, że jak już zacznie się pojawiać, pojawia się za każdym razem. Wystarczy uruchomić na chwilę silnik, albo trochę odczekać i już wszystko dobrze. Coś to oznacza, coś się zaraz zepsuje, czy się na razie nie przejmować?
Wyjaśnię: wczoraj czyściłem parownik a potem długo testowałem klimatronik, trochę z nudów a trochę, żeby się upewnić
Dodam, że po tym 3d następne wskazanie jest czasem trochę dziwne - bywa, że na moment pojawia się 4d, by po ułamku sekundy poprawić się na 4b i tak już pozostać.
Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2,2 dCi
Wersja wyposażenia: Privilege Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 196 Skąd: Chełm
Wysłany: 2011-06-06, 19:59
Jak wszystko działa to dobrze, wydaje mi się, że jak włączysz tryb klimy auto to będzie problem z klimą ponieważ błędy 4... dotyczą czujników wew. samochodu
3b-czujnik temperatury chłodzenia silnika
3c-...krótka cyrkulacja
3d-...otwarta cyrkulacja
Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-06, 20:06
Zabawne, bo właśnie jadę ostatnio wyłącznie na auto i jestem zachwycony. W Lagunie - zwłaszcza na słońcu - auto nie zanadto mi się sprawdzało - za słaby nawiew, musiałem ręcznie podwyższać obroty turbiny. Tu ustawiłem na automat, włączyłem słoneczko i działa rewelacyjnie.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-06-06, 22:32
chrisfox napisał/a:
chłodzi jak w zamrażarce
Czy masz możliwość jakoś sprawdzić na jakim poziomie temperaturowym jest powietrze wydmuchiwane z kratek ? Ostatnio przy nabijaniu klimy, po serwisie urządzenia, koleś serwisujący kazał mi wymienić osuszacz bo słabo mi chłodzi, u mnie temperatura najniższa jaka została uzyskana po nabiciu klimy to 12 stopni nie mniej a według niego powinno być na poziomie 8 stopni.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2,2 dCi
Wersja wyposażenia: Privilege Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 196 Skąd: Chełm
Wysłany: 2011-06-06, 23:42
Ja też nabijałem klimę to mi sprawdzali temperaturę i w kratkach miałem 8 stopni ale jakoś w te upały wydaje mi się , że jest dużo więcej może dlatego , że obieg powietrza mam z zewnątrz
_________________ Były:
Renault Safrane ph2, 1997r. 2.0B+G,
Renault Safrane ph1, 1995r, 2.0B+G,
Opel Vectra, 1.6 1991r, B+G,
Peugeot 309, 1.9d 1992r,
Fiat 126p, 1991
Wartburg 353, 1988r,
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2011-06-07, 06:29
Aby porownanie bylo wiarygodne, nalezaloby wykonywac je przy takiej same temperaturze zewnetrznej dla dwoch aut. No i pytanie przy jakiej temp zewn. ma byc te 8 stopni z kratek?
Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-07, 07:02
Położyć tam jakiś termometr mogę. Będę miał niebawem dwa dni na zabawę z Franką, więc okazja się pewnie trafi. Sam jestem ciekaw.
Swoją drogą, kiedyś w serwisie klimatyzacji coś słyszałem o czterech stopniach, ale osiem też by chyba było niezłe
W opisie eksperymentu, podam też oczywiście temperaturę zewnętrzną.
Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2,2 dCi
Wersja wyposażenia: Privilege Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 196 Skąd: Chełm
Wysłany: 2011-06-07, 07:07
Daroot napisał/a:
Aby porownanie bylo wiarygodne, nalezaloby wykonywac je przy takiej same temperaturze zewnetrznej dla dwoch aut. No i pytanie przy jakiej temp zewn. ma byc te 8 stopni z kratek?
Jak nabiłem klimę i robiliśmy pomiar to na zewnątrz było ok 20 stopni, więc teraz przy tych upałach przy kratkach pewnie jest więcej
_________________ Były:
Renault Safrane ph2, 1997r. 2.0B+G,
Renault Safrane ph1, 1995r, 2.0B+G,
Opel Vectra, 1.6 1991r, B+G,
Peugeot 309, 1.9d 1992r,
Fiat 126p, 1991
Wartburg 353, 1988r,
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-06-07, 08:57 Re: 3d z prawej - czasami
chrisfox napisał/a:
czasem przy teście wyskakuje z prawej 3d. Czasem, rzadko. Powiedzmy, trzy razy na dziesięć prób - z tym, że jak już zacznie się pojawiać, pojawia się za każdym razem.
Do naprawy czujnik temperatury przy nagrzewnicy (ten nad pedałem gazu) Sam czujnik jest zalany masą, ale po rozebraniu da się ją wykruszyć. Przyczyna pokazywania się lub nie błędu 3d, to rozlutowane połączenie termistora wewnątrz czujnika. Wystarczy rozebrać, zlutować i ponownie zalać silikonem, lub użyć do tego celu np. kleju (Poxipol lub czegoś podobnego).
Prostsze rozwiązanie, to wymiana czujnika, ale koszt wyższy, a co do używanych to różnie bywa
Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-07, 09:21
Dzięki
Przeczytałem teraz, co napisałeś na ten temat w manualach. Czujnik jest wkręcony w rurkę?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach