Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zawieszenie PH II 2.5
Autor Wiadomość
shreeek 
Starszy pisarz


Rocznik: 3232
Pojemność: 3232
Wersja wyposażenia: 3232
Wiek: 36
Dołączył: 08 Gru 2010
Posty: 292
Skąd: zabrze
Wysłany: 2011-05-25, 19:48    Zawieszenie PH II 2.5

W piatek zmieniam tuleje na wachaczach, sworznie wachaczy, drazki z koncowkami, powiedzcie mi prosze, co jeszcze warto zmienic? ... Sworznie raczej przy okazji poprostu, Niby amorki maja 70 procent.. Czy sa szanse ze ustanie walenie na dziurach? Jakby huk przechodzil po calym zawieszeniu ...

Dzisiaj bralem sie za sciagniecie wachacza, o ile bez problemu oddzielilem sworzen od zwrotnicy, za nic nie moglem ruszyc tej sruby 12katnej..
Ostatnio zmieniony przez shreeek 2011-05-25, 19:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-05-25, 21:08    

Jak nie zmieniałeś jeszcze amortyzatorów, to dla świętego spokoju bym wymienił, jeżeli stuki to głuche uderzenia na nierównościach. Do tego warto obejrzeć podstawy amorków (niby w safrankach nie lecą), ale czasami się zdarza. Mam nadzieję, że sprężyna nie jest gdzieś pęknięta ?
Zerknij też na gumy stabilizatora, bo może być to przyczyną.

Śrubę 12-to kątną najpierw dobrze od góry potraktować odrdzewiaczem, a jak nie ruszana bardzo długo, to bez pneumatu może się nie obyć ;)
 
 
shreeek 
Starszy pisarz


Rocznik: 3232
Pojemność: 3232
Wersja wyposażenia: 3232
Wiek: 36
Dołączył: 08 Gru 2010
Posty: 292
Skąd: zabrze
Wysłany: 2011-05-25, 21:15    

A wiec tak, z lewej strony poleciala mi guma na drazku ( od strony kolumny ) ... Szarpaki wykazuja 70 procent .... zobaczymy, narazie nie mam kasy na amory, musze sobie odpuscic tez sie boje ze moze sprezyna peknieta ale wtedy auto by siadlo? . Co do tej sruby, potraktowalem Wdkiem i niestety nie ruszyla sie...
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-05-25, 21:22    

Diagnostyczne sprawdzenie amortyzatorów pokaże mniej niż 70% zazwyczaj tylko wówczas, jak tłok się urwie w amortyzatorze :P Już kilka razy przerabiałem tłoczące amorki, nawet jak jeszcze nie wyciekły.
 
 
michalkrk 
Pisarz


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE
Typ pojazdu: B54F
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 128
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-05-25, 21:39    

Wywalone tuleje przednie powodują dość mocne tłuczenie więc to może to.
 
 
Criss 
Klubowicz
wredny Mod


Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: prawie jak INITIALE
Typ pojazdu: B54F
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 371
Skąd: Legnica
Wysłany: 2011-05-26, 05:12    

przy okazji mozesz wymienic laczniki stabilizatorow :) nie sa zbyt kosztowne. Im wiecej na raz wymienisz tym potem przelozy sie to na spokoj na nierownosciach
_________________
من يجرؤ يفوز!
 
 
shreeek 
Starszy pisarz


Rocznik: 3232
Pojemność: 3232
Wersja wyposażenia: 3232
Wiek: 36
Dołączył: 08 Gru 2010
Posty: 292
Skąd: zabrze
Wysłany: 2011-05-26, 08:31    :)

Laczniki juz wymenilem ;)
 
 
chicken19 
Starszy pisarz

Safrane ph: 1
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.1DT
Wersja wyposażenia: RT
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 172
Skąd: Wejsuny
Wysłany: 2011-05-28, 14:32    

Zerknij też na poduszki amortyzatorów-łożyska mc phersona (czy jak to tam się nazywa) w jakim są stanie.Chodzi mi o te przykręcane do kielichów
 
 
shreeek 
Starszy pisarz


Rocznik: 3232
Pojemność: 3232
Wersja wyposażenia: 3232
Wiek: 36
Dołączył: 08 Gru 2010
Posty: 292
Skąd: zabrze
Wysłany: 2011-05-28, 22:10    .

Wymienione
sworznie : TRW
, tuleje wachaczy TRW, FEBI
, drazki kierownicze
, koncowki drazkow OCAP
.
Z prawej strony jeszcze lacznik stabizatora do wymiany zostal. Z Lewej lozysko gorne amorka, skrzeczy przy kreceniu kierownica, na kolach uniesionych. Na dzien dzisiejszy caly czas mi zawieszenie trzaska ;O .... Niby jest przyjemnie cicho do czasu jak nie wjade w dziure np dziura w kostce brukowej troszke wieksza taki gluchy huk mam .... poduszek amorow nie sprawdzilem.. Sprawdze przy wymianie lozyska amorka
Ostatnio zmieniony przez shreeek 2011-05-28, 22:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-05-29, 11:41    

Ten głuchy huk, to może być wywalona poduszka amortyzatora, sam amortyzator, lub niedokręcony amorek w mocowaniu poduszki. Sprawdzisz to zmieniając łożysko kolumny. Sama poduszka nie musi być rozerwana, ale już straciła sztywność, natomiast jak wymontujesz amortyzator to zobaczysz, czy tłoczysko lekko daje się wcisnąć i czy samo się mocno wysuwa. Przygotuj sobie na tą operację klucz oczkowy 21 ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15