Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Czy można stosować zamiennie i jaki czynnik klimatyzacji ?
Autor Wiadomość
Cakes 
Klubowicz
Sajt Destraktor :D


Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 320
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2011-05-22, 22:05    Czy można stosować zamiennie i jaki czynnik klimatyzacji ?

Przeczytalem na forum Audi 80, ze mozna stosowac zamiennie do R12 czynnik R22... Faktycznie mozna tak zrobic?

Tutaj znow wymieniaja na jakis inny zamiennik: http://www.klimacar.pl/uslugi.html
_________________

блог
 
 
 
michalkrk 
Pisarz


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE
Typ pojazdu: B54F
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 128
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-05-23, 10:26    

Z autami starszymi nie jest tak łatwo bo mało kto nabija układ czynnikiem R12. W nowszych układach jest R134A i ma go każdy zakład. Ja 4 lata temu jak chciałem napełniać R12 to był już problem i proponowali przeróbke na R134A (bez przeróbki nie da się zastąpić R12-R134A bo m.in. wszystkie oringi sie rozlecą). W tej chwili zamiennikiem r12 jest R409a (bez konieczności wymiany czegokolwiek). Trzeba by popytać kto ma taki czynnik w zakładzie.
Ostatnio zmieniony przez michalkrk 2011-05-23, 10:34, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Jordan 
Klubowicz


Safrane ph: II
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: nie pamiętam
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 46
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2011-05-23, 12:48    

Witam

Gaz R12 jest wycofany z przemysłu motoryzacyjnego ponieważ jest szkodliwy dla środowiska i mało który zakład zajmujący się klimą go posiada, poza tym ze względów prawnych nawet jak ktoś go ma to się nie przyzna że nabija auta. Jeżeli macie problem ze znalezieniem tego gazu to spróbujcie poszukać wśród zakładów/ludzi co naprawiają lodówki lub zajmują sie klimatyzacjami przemysłowymi np do sklepów. Tam wciąż jest stosowany ten gaz .

Pozdrawiam
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-05-23, 21:22    

R12 i R22 - jedno i drugie to freon, z tym, że przy zastosowaniu R22 w urządzeniach chłodniczych można uzyskać temperaturę do -22°C. Wbrew ogólnej opinii, że gaz ten został wycofany z rynku, tak jak wspomniał Jordan, nadal używany jest w chłodnictwie i niektórych stałych instalacjach przeciwpożarowych.
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-05-23, 21:48    

Może TEN temat coś wyjaśni, albo TEN ?
 
 
michalkrk 
Pisarz


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE
Typ pojazdu: B54F
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 128
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-05-23, 21:54    

Tak ten r409a jest zamiennikiem bez przeróbek. Być może większe zakłady go mają. Wg. internetu niektórzy go mają :) Musisz sobie podzwonić i popytać. Być może będzie też nieco droższy niż r134a.
 
 
Cakes 
Klubowicz
Sajt Destraktor :D


Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 320
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2011-05-23, 22:09    

michalkrk napisał/a:
Tak ten r409a jest zamiennikiem bez przeróbek. Być może większe zakłady go mają. Wg. internetu niektórzy go mają Musisz sobie podzwonić i popytać. Być może będzie też nieco droższy niż r134a.


Moze byc drozszy, ale mozliwe ze tanszy od R12 (dostalem jedna oferte i qrde troszke drogo).

arek, dziekuje za linki troszke mi to rozjasnilo umysl. Bede szukal R409A, jesli nie znajde albo okaze sie to po prostu hmmm niemozliwe ze strony technicznej to pojade tam gdzie maja R12 :)

Hmmm tak patrze i pytam czy 7-5 stopni roznicy pomiedzy czynnikamy znaczaco wplywa na jakosc chlodzenia? Bo sadze ze jest to raczej blad marginalnie nie odczuwalny.

Druga sprawa czy do naszej klimy sa jakies specjalne filtry czy jakies "uniwersalne"??
_________________

блог
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-05-23, 22:17    

Błąd 7-5 stopni przy danym ciśnieniu - w samochodzie nie powinieneś tego odczuć :)
Filtry są normalne, ale jak to we "francuzach" urozmaicenie zazwyczaj jest w połączeniach i sposobie mocowania filtra ;)
 
 
Cakes 
Klubowicz
Sajt Destraktor :D


Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 320
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2011-05-25, 07:38    

Hmmm wlasnie rozmawialem z gosciem od klimatyzacji. Mowil zeby smialo ladowac R134A. Podobno uklady spokojnie wytrzymuja, uszczelki nie puszczaja. Chlopak ma troszke pojecia o klimatyzacja etc i w dodatku jest w miare uczciwy, wiec mysle, czy nie wladowac R134A??
_________________

блог
 
 
 
michalkrk 
Pisarz


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE
Typ pojazdu: B54F
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 128
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-05-25, 08:57    

To tak jak z mechanikami. Tyle opinii ile mechaników. Mnie gość, który robi tylko klimatyzacje mówił, że oringi musi wymienić. Na internecie piszą nawet, że trzeba wymieniać sprężarkę i kilka innych podzespołów. Jeśli gość tak robi to musi się to sprawdzać widocznie. Niby jest duża różnica w ciśnieniu pomiędzy R12 a r134A ale np. na internecie piszą, że nabija się mniej r134A po prostu. Tylko jak wtedy z chłodzeniem? Temat rzeka jak widać :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16