Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2010 Posty: 320 Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2011-05-22, 00:54 Blad 6D z prawej strony
Chcialem dzisiaj sprawdzic jak dziala moja klima i niestety kolejny raz rozczarowalem sie
Wlaczylem klime na minimum z kratek chlodne powietrze, patrze na climatronic a tam A.C. zaczyna migac, chwilke miga i wlacza sie service... i po klimatyzacji Nawiew jest normalnie.
Doszukalem sie ze to albo sprezarla albo sprzeglo sprezarki (zalezy jak tlumaczone).
Pytanie, gdzie je zlokalizowac, ewentualnie jak sprawdzic? Czy blad moze byc spowodowany brakiem czynnika w ukladzie?
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-05-22, 01:06
Niski poziom czynnika (zbyt małe ciśnienie w układzie) może być przyczyną wyłączania się układu AC. Samo sprzęgło znajduje się w kole pasowym sprężarki i załączane jest elektromagnetycznie.
Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-22, 07:20
Jeśli ruszyło a później się wyłączyło, pewnie sprzęgło jest w porządku - więc raczej mało czynnika. Czasem może działać a czasem nie. Do sprzęgła idzie gdzieś tam z boku przewód - jeśli podamy na nim plus i szczęknie, jest dobrze.
Wlaczylem klime na minimum z kratek chlodne powietrze, patrze na climatronic a tam A.C. zaczyna migac, chwilke miga i wlacza sie service... i po klimatyzacji Nawiew jest normalnie.
mało czynnika, i tak powinno być jak by sprężarka na sucho chodzila to za chwilę byś musiał szukać drugiej . Doładować, sprawdzić i delektować się chłodem.
Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2010 Posty: 320 Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2011-05-22, 09:39
Coz, to teraz musze tylko szukac serwisu grze nabija mi stary czynnik - R12 jesli sie nie myle?. Sprezarka w ogole sie nie zalacza - nawet nie ma cykniecia, ale to tak jak mowicie - brak czynnika Pewnie przez ten rok jak stala, musial ulotnic sie ;(
Jesli ktos znac taki serwis to bardzo prosilbym info na PW - z wiadomych wzgledow
[ Dodano: 2011-05-22, 11:04 ]
Ps.
Przeczytalem na forum Audi 80, ze mozna stosowac zamiennie do R12 czynnik R22... Faktycznie mozna tak zrobic?
Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-22, 14:52
Cakes napisał/a:
Sprezarka w ogole sie nie zalacza - nawet nie ma cykniecia
Ale nie ma cyknięcia po uruchomieniu silnika, czy kiedy podłączysz się do przewodu elektromagnesu sprzęgła? Bo jeśli to drugie, to by było coś ze sprzęgłem - pewnie elektromagnes, kiedyś mi się sypnął.
Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2010 Posty: 320 Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2011-05-22, 22:05
Ogolnie przysluchiwalem sie przy uruchomionym silniku, gdy wlaczalem A.C. wczesniej to mialem cykniecie. W tej chwili tego cykniecia nie ma. Moze byc tak jak wczesniej Mauer pisal: malo czynnika i sprezarka nie zalaczy sie, gdyz zajechalaby sie.
Nie bede probowal uruchamiac na sile. Dopiero co szafe poskladalem i nie mam zamiaru na razie nic rozbierac
Ewentualnie jeszcze ponowie swoja prosbe:
Jesli ktos zna serwis w ktorym uzupelniaja klime czynnikiem R12, to bardzo prosilbym info na PW - z wiadomych wzgledow
Ps.
Przeczytalem na forum Audi 80, ze mozna stosowac zamiennie do R12 czynnik R22... Faktycznie mozna tak zrobic?
ale co cie interesuje jaki masz ten płyn czy jak to nazwać jedziesz tam gdzie nabijają klimę i oni już wiedzą jaki odczynnik dać i w jakiej ilości, u mnie jak jechałem zrobić klimę to gość zajrzał w kompa jaki odczynniki i jaka ilość i to było wszystko więc nie wiem o co chodzi?
Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2010 Posty: 320 Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2011-05-23, 21:36
franczesko napisał/a:
ale co cie interesuje jaki masz ten płyn czy jak to nazwać jedziesz tam gdzie nabijają klimę i oni już wiedzą jaki odczynnik dać i w jakiej ilości, u mnie jak jechałem zrobić klimę to gość zajrzał w kompa jaki odczynniki i jaka ilość i to było wszystko więc nie wiem o co chodzi?
Kolego proponuje przesledzic temat od poczatku, a nie wcinac sie na pol gwizdka. Doskonale wiem jaki mam czynnik, miedzy innymi poznalem to po zastosowanych kroccach do napelniania klimy. R12 ma gwintowane krocce, a R134A ma juz szybkozlaczki.
Jakbys przesledzil temat to pytalem czy ktos zna zaklad, ktory zajmuje sie R12 (info na PW) i czy ewentualnie mozna zastapic czynnik innym gazem.
michalkrk dzikekuje za wyjasnienie w sprawie R409A. Rozumiem bez przerobek i gaz jest w pelni legalny, tylko nie wszystkie stacje go posiadaja? Jest jakis haczyk? Bo problem bylby zbyt pieknie rozwiazany
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach