Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
słaby nawiew
Autor Wiadomość
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-20, 14:00    słaby nawiew

Przesuńcie temat w razie czego - dla mnie to ani mechanika, ani elektryka ;)

Od początku tak mi się zdawało, teraz mam pewność - siła nawiewu (ze wszystkich kratek, z tyłu też) jest fatalna. Przy maksymalnych obrotach wentylatora, w Lagunie prawie urywa głowę - tu, zwłaszcza z lewego nawiewu, ledwo sie powietrze sączy. Oczywiście, przy temperaturach, jakie panują teraz, specjalnie miłe to nie jest. Co mi z tego, ze klima sprawna, jak chłodzenie można poczuć po pół godziny jazdy ;) Znalazłem w instrukcjach temat o popękanych rurach nawiewu. Czyżby to było to, czy wypada sprawdzić też coś jeszcze?

Mam wprawdzie filtr przeciwpyłkowy, który pewnie trochę zmniejsza siłę ssącą wentylatora, ale przy obiegu zamkniętym też dmucha bardzo słabo.
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
Ostatnio zmieniony przez chrisfox 2011-05-20, 14:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2011-05-20, 14:13    

Od ukladu nagrzewnicy odchodza rury do bocznych kratek. One sa tylko fabrycznie klejone. Tamtedy ucieka powietrze i mozna to skleic albo zszyc np zszywaczem biurowym.

Ale najpierw sprawdz sobie czy slaby nawiew jest tylko na kratki przod.

Czy dobrze dmucha (mocno) na nogi i na szybe. Byc moze przyczyna jest gdzie indziej.
 
 
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-20, 14:29    

Sprawdzę - w każdym razie, do tyłu nawiew też jest słaby. Ale jeszcze przy okazji pytanie, którego zapomniałem zadać powyżej. Czy boczne kratki nawiewu zdejmuje się razem z całą deską, czy po jej zdjęciu one pozostają na miejscach? To drugie by było logiczniejsze, ale to w końcu francuski samochód ;)
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
 
 
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-20, 15:12    

Jeśli się jutro ułoży planowo, spróbuję trochę porozbierać deskę, zobaczymy. Nawiew jest tak beznadziejny, że aż się nie chce wsiadać do samochodu. Klima działa - zresztą niedawno zrobiona, powietrze leci chłodne, tylko ta ilość... :(

I rzecz ciekawa - coś, co by wskazywało na dziurawe rury. Po zamknięciu któregoś z nawiewów, w innych powietrza raczej nie przybywa. Zamykam tylko wylot a bokiem i tak sobie wylatuje gdzieś pod deskę.
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
Ostatnio zmieniony przez chrisfox 2011-05-20, 15:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krzysiek 
Klubowicz


Safrane ph: phase 2
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: bardzo dobra ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 219
Skąd: LU
Wysłany: 2011-05-20, 16:00    

A jak nawiew ustawiony na nogi tylko to jak dmucha? Jeśli też słabo tzn, że problemem nie są te nie szczelne rury. Zaglądałeś do tego filtra?
_________________
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-05-20, 22:20    Re: słaby nawiew

chrisfox napisał/a:

Mam wprawdzie filtr przeciwpyłkowy, który pewnie trochę zmniejsza siłę ssącą wentylatora, ale przy obiegu zamkniętym też dmucha bardzo słabo.


Zdemontuj wentylator dmuchawy i zerknij, czy czasem na parowniku klimatyzacji (przez który przechodzi powietrze) nie ma nabitego brudu ? - parownik jest po lewej stronie od wentylatora. Można to odessać odkurzaczem. PHII nie miały filtra fabrycznie, więc nie wiadomo ile paskudztwa się osadziło przed jego założeniem.

ps. Mam nadzieję, że ktoś nie wymieniał wentylatora i nie wstawił od "anglika", bo wówczas kręci w drugą stronę i z nawiewem robi się cyrk ;)
 
 
pawelsafrane 
Klubowicz


Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2,2 dCi
Wersja wyposażenia: Privilege
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 196
Skąd: Chełm
Wysłany: 2011-05-20, 23:04    

U mnie jest podobnie, słaby nawiew na wszystkie kratki czy szyba czy kabina słabo dmucha tzn. aby poczuć, że coś dmucha to dopiero na połowie mocy wentylatora :zdegustowany:
_________________
Były:
Renault Safrane ph2, 1997r. 2.0B+G,
Renault Safrane ph1, 1995r, 2.0B+G,
Opel Vectra, 1.6 1991r, B+G,
Peugeot 309, 1.9d 1992r,
Fiat 126p, 1991
Wartburg 353, 1988r,
 
 
 
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-21, 19:51    

Na razie mogę powiedzieć tyle:
- rury są w porządku, wyglądają jak nówki, nie ma się do czego przyczepić
- myślałem nad wyjęciem wentylatora, ale brakło czasu, to będzie następny krok
- nawiew na nogi nie jest tragiczny, ale chyba też do nadzwyczajnego sporo mu brakuje, na szybę także mógłby być mocniejszy, na szyby boczne ledwo można coś poczuć (przy maksymalnych obrotach)

Tymczasowo, żeby coś w ogóle poczuć, ustawiłem nawiew prawie wyłącznie na lewą kratkę - ale nie jest to to, co być powinno. Wentylator hałasuje a powietrza nie za wiele.

Po czym poznać wentylator od anglika?
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
Ostatnio zmieniony przez chrisfox 2011-05-21, 19:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-05-22, 00:03    

chrisfox napisał/a:

Po czym poznać wentylator od anglika?

Kręci się w lewo (strzałki oznaczające wewnątrz wskazują kierunek), zamiast w prawo i ma łopatki ułożone w drugą stronę.
Jak wygląda wersja europejska można zobaczyć w TYM temacie.

Zerknij jeszcze na klapkę odcinającą wlot powietrza do kabiny, tą pod filtrem przeciwpyłkowym, lub od strony wentylatora (po jego wymontowaniu). Być może spadło cięgno, lub silniczek nie otwiera jej do końca. Wówczas nadmuch będzie w obiegu zamkniętym.
 
 
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-22, 07:28    

Jak wygląda wersja europejska (niestety) wiem - miałem kiedyś przyjemność coś takiego w Lagunie wymieniać. Nie pochwalę się, ile kosztowało, bo to było w ASO :( Mam gdzieś nawet ten spalony egzemplarz i właśnie się zastanawiam, co by było, gdyby mój obecny był angielski: warto przewijać, czy raczej szukać sprawnej używki.

Klapka odcinająca raczej w porządku. Zdejmowałem niedawno podszybie, widok na wentylator piękny, nawet włożyłem tam rękę.
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15