Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
czujnik temperatury oleju - co on daje?
Autor Wiadomość
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-06, 10:28    czujnik temperatury oleju - co on daje?

Głupie pytanie? Może trochę, ale sytuację mam głupią, więc się zastanawiam.

Od początku. Jak już gdzie indziej ( http://www.renaultsafrane...p?p=11209#11209 ) wspominałem, pali się kontrolka wtrysku, zegary pokazują błąd temperatury oleju a i diagnosta zalecił wymianę wspomnianego czujnika. Ustaliliśmy, gdzie on powinien być, czujnik nabyłem... Oczywiście, jest on umoczony w misce, więc czekałem na okazję, kiedy nie będzie w niej oleju. Właśnie miałem wymieniać rozrząd, więc przy okazji poprosiłem też o wymianę oleju i wkręcenie czujnika. I co? Fachowcy (naprawdę całkiem porządny warsztat, specjalizują się zresztą w Renault) czujnika w misce nie znaleźli :rotfl:

Przyznam, że sam wcześniej, wiedząc gdzie być powinien, zanadto go nie szukałem, to miejsce jest zresztą trochę zasłonięte. Widziałem wychodzący z wiązki kabel, który powinien do niego prowadzić, więc wszystko się wydawało być w porządku. Teraz popatrzyłem wnikliwiej... Owszem, kabelek z wiązki wychodzi - po dwudziestu centymetrach ucięty ;) Nie wydaje mi się, żeby tego czujnika miało w moim silniku po prostu nie być - zresztą system się go wyraźnie domaga - więc pewnie było jakoś tak: rozwalili miskę i wstawili jakąś bez otworu na czujnik a zbędną końcówkę kabla z wtyczką odcięli. W sumie rozumiem - samochód jeździ, a że się tam pali jakaś głupia kontrolka, to nawet ładnie wygląda ;) Jest to możliwe? Pewnie tak.

Moje zapytanie jest takie: za co on tak naprawdę odpowiada? Oczywiście, chciałbym go wstawić - i wstawię. W najgorszym razie, spuszczę olej, wyjmę miskę (wiśta wio, łatwo powiedzieć ;) ), zrobię otwór, nagwintuję i już. Może też po prostu znajdę gdzieś taką miskę i wymienię. Oszczędnościowo, można także wstawić w obwód opornik i się nie przejmować - tylko, co w takim razie tracę? Może to mieć np. wpływ na spalanie?
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
Ostatnio zmieniony przez chrisfox 2011-05-06, 10:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-05-06, 12:52    

Może TEN temat trochę rozjaśni sprawę ?
Obrazek wstawiony przez Darka i mój komentarz do opisu czujnika powinien pomóc.
Sam czujnik nie jest niezbędny, jeżeli w kolejnych rocznikach fabryka zrezygnowała z jego montowania. Przy testach zegarów można odczytać temp. oleju, a w autach po '98 na wyświetlaczu pokazuje się jedynie "-t", czyli błąd temperatury oleju. Wpływu na pracę silnika to nie ma, więc zaoszczędzono ;)
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-06, 14:22    

Już wiem :)

Najpierw obrazek:



U mnie najwyraźniej czujnik być powinien - bo bez niego pali się kontrolka wtrysku i przy diagnostyce wyskakuje błąd tego czujnika (silnik, według moich obliczeń na podstawie dialogys, pochodzi z końca roku 1996). To jest na załączonym obrazku część nr 13 o numerze katalogowym jak wyżej - i taki też (póki co, przy komputerze ;) ) posiadam. Ale na obrazku zaznaczone jest też rozwiązanie alternatywne - śruba-zaślepka o numerze 15. I dokładnie tak wygląda moja miseczka. Wcześniej nie zwróciłem uwagi, bo łeb jest nisko i trochę tam brudno, nie rzuca się w oczy. Spuszczamy olej (jednak mnie to nie minie :( ), zamieniamy śrubkę na czujnik, podpinamy do niego kabelki z uciętej wiązki - i powinno być dobrze.

Oczywiście, nie minie mnie wizyta na szrocie, w poszukiwaniu wtyczki pasującej do czujnika. Mógłbym wprawdzie te końcówki przylutować, ale czułbym się z tym beznadziejnie ;)
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
 
 
Criss 
Klubowicz
wredny Mod


Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: prawie jak INITIALE
Typ pojazdu: B54F
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 371
Skąd: Legnica
Wysłany: 2011-05-06, 14:30    

Kolego w temacie ktory zalozylem czujnik jest umieszczony z przodu silnika (num 13) odziwo powiem Ci,ze w tym samym miejscu jest umieszczony w renault 19 z silnikiem F3N ta sma budowa czujnika i wiazki. Wykrec czujnik (grzechota z nasadka 22) moze jest juz wlaniety. Sam czujnik gdzies posiadam :) jesli bedzie wadliwy zwracam pieniadze :)
_________________
من يجرؤ يفوز!
 
 
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-06, 14:34    

Dziękuję za dobre chęci, ale ja ten czujnik już dawno temu kupiłem - tylko najpierw nie było go jak, a później gdzie założyć :rotfl: Teraz się wreszcie wyjaśniło - i szczęście w pełni :)
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15