Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Kierunkowskazy PH II
Autor Wiadomość
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2011-04-16, 17:16    Kierunkowskazy PH II

Uczono mnie dwadzieścia lat temu, że jeśli kontrolka włączonych kierunkowskazów miga szybciej niż zwykle oznacza to spalenie żarówki w jednej z lamp. Dziś właśnie mnie to spotkało. Ze zdziwieniem stwierdziłem że jedna strona mruga normalnie a druga ta ze spaloną żarówką szybciej. Czy to możliwe, że w Safrane są dwa niezależne układy na prawą i lewą stronę kierunkowskazów ? Cze każda strona ma swój przerywacz czy tylko osobne linie zasilające ??
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
Arkadius
Użytkownik

Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.5
Wersja wyposażenia: RXE
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 38
Skąd: Sępólno Krajeńskie
Wysłany: 2011-04-16, 18:52    

sprawdź żarówki najprawdopodobniej jest jakaś spalona albo przełącznik zespolony się kończy. W każdym aucie tak jest że tylko wtedy jedna strona szybciej mruga
_________________
Safrane 2.5 20V:



Potrzebujesz nowe części do auta? 691 401590[/b]

Diagnostyka CLIP'em (kujawsko-pomorskie)
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2011-04-16, 19:36    

Przeglądając kiedyś schematy instalacji elektrycznych, trafiłem właśnie iż kierunkowskazy są oddzielnie - prawa i lewa strona niezależnie.
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2011-04-16, 22:16    

Arkadius napisał/a:
sprawdź żarówki najprawdopodobniej jest jakaś spalona albo przełącznik zespolony się kończy. W każdym aucie tak jest że tylko wtedy jedna strona szybciej mruga

Ale ja napisałem, że wiem co jest przyczyną i nie w każdym aucie jest osobno lewa i prawa strona.
Daroot napisał/a:
Przeglądając kiedyś schematy instalacji elektrycznych, trafiłem właśnie iż kierunkowskazy są oddzielnie - prawa i lewa strona niezależnie.

Darku a czy z tych schematów wynika, że są dwa przerywacze ??
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Ostatnio zmieniony przez Darek 2011-04-16, 22:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mauer 
Starszy pisarz


Safrane ph: ph1 & Pacifica
Rocznik: 1994 & 2005
Pojemność: 3.0v6 & 3.5v6
Wersja wyposażenia: niczego nie brakuje :)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 23 Paź 2010
Posty: 199
Skąd: Płock
Wysłany: 2011-04-22, 21:35    

Darek napisał/a:
Uczono mnie dwadzieścia lat temu, że jeśli kontrolka włączonych kierunkowskazów miga szybciej niż zwykle oznacza to spalenie żarówki w jednej z lamp.

pamiętam te czasy :) z tym, że mi jeszcze tata mówił, że żarówka jest spalona po tej stronie która szybciej mruga :D a dotyczyło to Polskiego Fiata 125p

Darek napisał/a:
Czy to możliwe, że w Safrane są dwa niezależne układy na prawą i lewą stronę kierunkowskazów ?

no jeżeli w 125p tak było i w Polonezie też, to czemu nie Safi?

:D
Darek napisał/a:
Darku a czy z tych schematów wynika, że są dwa przerywacze ??

z tego co pamiętam to przerywacz kierunkowskazów jest zawsze jeden, ale mogę się mylić bo to było dwadzieścia lat temu ;)


........ :szok: zauważyłem, że mój nick zmienił kolor na jakiś brązowy :zdziwko:
_________________
Mauer się nie zna
Ostatnio zmieniony przez Mauer 2011-04-22, 21:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wazzabii 
Klubowicz


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 240
Skąd: UK
Wysłany: 2011-04-22, 22:11    

jak ta ze sprawnymi żarówkami mruga normalnie, a ta gdzie masz przepaloną szybciej, to wszystko jest okey.
Przerywacz działa poprawnie gdy płynie przez niego odpowiednia wartość prądu (natężenie prądu). Gdy włączasz stronę gdzie wszystkie żarówki są okey to płynie odpowiedni prąd i działa odpowiednio. Natomiast, jeżeli włączysz drugą stronę i prąd jest za mały, to powstają anomalia. (może mrugać szybciej lub może nie mrugać wcale, albo bardzo powoli)

Gdyby przerywacz był "wysoce" elektroniczny, to raz że by nie cykał a drugie, że byś nawet nie widział, że się coś przepaliło, bo działałby niezależnie od płynącego prądu.
_________________
2x Safrane RXT 2.2dT 1999
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15