Safrane ph: ph I
Rocznik: 1994
Pojemność: 2.5 dT
Wersja wyposażenia: Alizee
Dołączył: 26 Mar 2011 Posty: 4 Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2011-04-11, 22:51 Swap silnika 2.5dT
Cześć, niecałe dwa tygodnie temu strzelił mi pasek rozrządu w mojej Szafce 2.5 dT szykowałem się więc na wymianę kompletnego rozrządu i niestety stało się najgorsze o czym wspominał mi kolega Goalkeper na PW, pogięte trzonki zaworów, uszkodzone tłoki, prowadnice zaworowe itd. czyli remont silnika lub druga opcja po szybkich kalkulacjach kosztów - zakupić inny silnik, i tu zwracam się do Was z prośbą o jakieś rady, wskazówki co do zakupu "nowej" jednostki (na co zwrócić uwagę itp).
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-04-11, 22:56
Z mojej strony mogę tylko powiedzieć, że warto byłoby sprawdzić kondycję turbiny, uszczelki pod głowicą, sprawdzić czy nie ma masełka w środku, o rozrządzie nie wspominam bo tak czy siak będziesz musiał go wymienić żebyś mógł spokojnie spać po nocach. Jeżeli byłby już z czujnikami to warto było by je sprawdzić ale to już tak na marginesie bo będziesz miał je ze swojego silnika. Zastanawiam się czy nie lepiej będzie zamienić silnik na 2.2dT ta sama moc a nie jest tak paliwożerny jak 2.5dT.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: ph I
Rocznik: 1994
Pojemność: 2.5 dT
Wersja wyposażenia: Alizee
Dołączył: 26 Mar 2011 Posty: 4 Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2011-04-12, 10:18
Też nad taką opcją myślałem ale co z wszystkimi kablami i wężami dochodzącymi do silnika i z niego wychodzącymi, układem dolotowym, chłodnicą i elementami przeniesienia napędu, skrzynią biegów aż po mocowanie silnika i jeśli się nie mylę to również półosiami ??
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-04-12, 10:26
Dzisiaj postaram się pogrzebać w DIALOGYSIE i sprawdzić jakie są różnice jeżeli chodzi o półosie i instalację. Przydałoby się również zdjęcie samego silnika, żeby można było porównać co gdzie i jak idzie.
[ Dodano: 2011-04-12, 12:12 ]
Porozglądałem się troszkę po katalogu różnice i podobieństwa miedzy 2.2dT a 2.5dT przedstawiają się następująco:
Różnice:
- obie półosie i co najgorsza nie występują one w żadnej innej wersji silnikowej
- chłodnica oleju
- sprzęgło a co za tym idzie pewnie skrzynia biegów
- na pewno będzie także różnica w kolektorach wydechowych i rurze kolektorowej i to na 100%
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2011-04-12, 11:44
Całkowicie nieopłacalne.
Skrzynie biegów -mimo iż obydwie to PK1 ale różnią się obudową.
Poza tym 2.2 ma już dwumasę.
Zostanie też kwestia zamocowania silnika do nadwozia i elektronika (świece żarowe, pompa).
Jeżeli kupujesz silnik który siedzi jeszcze w aucie, to sprawdzić kompresje na cylindrach.
Jeżeli wymontowany - to lotek. Nic nie jesteś w stanie sprawdzić, a wizualnie to jedynie jak Goli napisał - kwestia masła, ale jeśli auto jeździło na krótkich odcinkach - może być to nie adekwatne do stanu rzeczywistego.
Kwestia turbo - nikt chyba nie sprzedaje silnika z osprzętem, albo bardzo rzadko to się trafia. Sprawdzić ewentualnie tylko luz poprzeczny na wirniku którego praktycznie być nie powinno.
Choć nie znam budowy tego turbo i mogę się mylić.
Ostatnio zmieniony przez Daroot 2011-04-12, 11:49, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-04-12, 11:54
Daroot napisał/a:
Poza tym 2.2 ma już dwumasę.
Według katalogu harta 2.5 też wychodziły z dwumasą.
Z turbo faktycznie się pospieszyłem w końcu będzie miał od swojego silnika.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-04-12, 21:52
chocapic napisał/a:
Czytałem wasz post i czy jesteście pewni, że wysprzęglik od silnika 2.2 pasuje do 2.5?
Tak jest, jest też taki sam w 2.0 16V i 3.0 V6
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: ph I
Rocznik: 1994
Pojemność: 2.5 dT
Wersja wyposażenia: Alizee
Dołączył: 26 Mar 2011 Posty: 4 Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2011-04-13, 03:40
No cóż, Post to Post zaciskam więc pas i prawdopodobnie w weekend trzeba będzie uderzyć tu i ówdzie za silnikiem
I tak po przeczytaniu różnic które wymieniliście miedzy 2.2dT a 2.5dT, wujek Google nasunął mi koncept silników SOFIM w które zaopatrywane były Safranki jak i również Iveco TurboDaily, Lancia Thema, Fiat Croma i Ducato.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-04-13, 08:26
Goalkeper napisał/a:
chocapic napisał/a:
Czytałem wasz post i czy jesteście pewni, że wysprzęglik od silnika 2.2 pasuje do 2.5?
Tak jest, jest też taki sam w 2.0 16V i 3.0 V6
Dzisiaj znowu postanowiłem przeanalizować i się kompletnie zakręciłem. Okazało się wczoraj, że zamiast wysprzęglika kliknąłem w zestaw naprawczy i faktycznie jest taki sam i pasuje do wersji
Ostatnio Desperos zapytał o zbiorniczek za zbiorniczkiem płynu hamulcowego więc odpowiedziałem, że jest to zbiorniczek od wysprzęglika hydraulicznego z resztą Dialogys w 3.0 V6 to potwierdził natomiast katalog i jest taki sam jak w 2.0 16V. Natomiast przy sprawdzeniu tego w katalogu, z którego wstawiłem zrzut po wybraniu 3.0 V6 mechanizmem sterującym sprzęgłem nie jest wysprzęglik a linka i w tym przypadku w jednym jak i drugim silniku jest taki sam ale już po wybraniu 2.0 16V owa linka już nie jest taka sama jak w 3.0 V6 tylko w 2.5 20V. już nie wiem o co kaman więc dzisiaj przysiądę przed Dialogysem i przestudiuję to dokładnie pod kątem wymienionych jednostek
[ Dodano: 2011-04-13, 23:00 ]
Jednak co kraj to obyczaj Dialogys pokazał, że wysprzęglik jest jednak inny w każdej wersji ale 2.0 16V ma taki sam jak 2.5 20V. Budowa i zasada działania ta sama lecz numery oryginału inne, ale kto wie czym się różnią poza numerami. Poniżej zrzuty dla każdej z wersji, które zostały wymienione w tym temacie.
[ Dodano: 2011-06-07, 19:32 ]
I znowu w szoku jestem silniki 2.0 16V, 2.5 20V i 2.2dT (manualna skrzynia biegów) mają ten sam numer katalogowy wysprzęglika 77 01 470 170
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach