Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-10, 18:17
Ładny temat, pasuje mi, więc się podepnę
Kontrolka się pali od zawsze - tzn. od zakupu. Byliśmy przedtem na diagnostyce komputerowej i diagnosta podał mi przyczynę - niesprawny czujnik temperatury płynu. Dostałem nawet jego numer katalogowy - 77 00 808 951. Kupiłem sobie taki na Allegro, w opisie aukcji była nawet informacja, iż rzeczywiście pasuje on do mojego silnika. Dziś próbowałem go gdzieś wmontować i nie znalazłem miejsca, gdzie też on się znajduje . Na forum znalazłem informację o jednym z czujników - tym, który znajduje się po prawej - patrząc od przodu - stronie silnika. Oglądałem go dziś i z całą pewnością nie jest to ten. Wygląda inaczej (ten mój ma miejsce na typową wtyczkę a z tamtego wychodzą dwa kabelki podłączone dalej) i zresztą dialogys też go identyfikuje pod innym numerem: 74 39 442 844. Z kolei o moim czujniku, mówi (po wpisaniu numeru kat.), że jest to czujnik ciśnienia - na co mi zresztą nie wygląda.
Pytania do ludzi mądrzejszych ode mnie są takie:
- czy przypadkiem nie kupiłem czegoś, co mi się nie przyda?
- jeśli to jest ten czujnik (a sądzę, że jest), gdzie on się znajduje - kopię w dialogysie i nie mogę go znaleźć a oględziny silnika też nie pomogły (jakbym pierwszy raz w życiu zajrzał pod maskę )
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-04-10, 18:22
Najlepiej będzie jak wstawisz fotkę tego czujnika będzie wiadomo chociaż jak wygląda
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-10, 21:14
Jako, że jestem przyzwyczajony do nieco innego mechanizmu wklejania fotek, a nie bardzo chciałbym robić tu bałagan, podam linki - tak chyba będzie najszybciej a zarazem zanadto nie narozrabiam
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-04-10, 21:25
Z obrazka, który przedstawiłeś i porównując go z obrazkami z tego tematu http://renaultsafrane.eu/viewtopic.php?t=55 to ten czujnik podobny jest do czujnika temperatury oleju. Oczywiście dedukuję to po długości trzpienia za gwintem. Nawet podany przeze mnie numer EPS jest taki sam
A znajduję się on według dialogysa tylko w silnikach do 08.11.1996 roku w silnikach N7U700, pozycja nr 13
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-10, 21:51
Odetchnąłem, potwierdzasz moje nieśmiałe przypuszczenia. Panu diagnoście pomyliła się temperatura cieczy z temperaturą oleju. Przypuszczenia brały się z wyglądu czujnika a także z faktu, że test zegarów pokazywał mi błąd temperatury oleju. Czyli, powinno to być to. Silnik jest ten, data produkcji też prawdopodobna - samochód pierwszy raz rejestrowany w lipcu 1997. Dzięki za pomoc
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-04-10, 21:54
One wszystkie wtyczką są podobne z tymi od cieczy z resztą w linku podanym przeze mnie wyżej widać, że wtyk ten sam tylko trzpień pod gwintem inny Tylko, ze Ty masz rocznik 97 a powyżej 08.11.1996 ten czujnik niby nie występuje bynajmniej dialogys nie pokazuje nic w metryce.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-10, 21:58
Dostęp chyba akurat tam jest niezły, więc może nawet jutro znajdę parę minut i spróbuję wykręcić. Zobaczymy - ale typuję, że się wszystko uda.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-04-10, 22:01
Nie wiem czy trzpień czujnika przechodzi do wnętrza miski czy tylko jest w nią wkręcony i pobiera temp z miski a nie bezpośrednio z oleju. Jeżeli przechodzi to będziesz musiał spuścić olej. Proponuję poczekać na posiadaczy tej wersji silnikowej niech oni się wypowiedzą.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2011-04-11, 06:45
Nie wiem co to za czujnik bo jeszcze nie miałem przyjemności się z nim zmagać. Natomiast pewne jest że czujnik temperatury płynu odpowiedzialny za włączanie wentylatorów w naszym typie silnika znajduje się u góry po lewej stronie patrząc na komorę silnika. Jest o n wkręcony w podstawę termostatu i faktycznie wychodzą z niego dwa kabelki. Drugi z czujników znajduje się tam gdzie piszesz i również wychodzą z niego kable, a odpowiada za wskazania temperatury na desce.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Ostatnio zmieniony przez Darek 2011-04-11, 07:38, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-11, 06:54
Czyżby aż tyle oleju było w misce? Nie pomyślałem, a to poniekąd logiczne, że czujnik temperatury oleju powinien mieć styczność z olejem Cóż, może spróbuję oszacować bagnetem, akurat tam blisko wchodzi. W razie czego, i tak niebawem miałem olej wymieniać. Najwyżej chwilkę jeszcze pożyję z zapaloną kontrolką i gadaczką informująca o awarii systemu wtryskowego
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach