Wysłany: 2008-12-25, 11:33 Witam wszystkich zeus i safrane biturbo
Witam serdeczne wszystkich urzytkowników
Jakis czasu temu znalazłem to forum i coraz częsciej tu zaglądam z raacji tego że posaidam od około roku safrane biturbo b545 94 r .
Poprzednie moje auta oczywiscie te związane z marką to:
2 x r5 GT TURBO 88 rok
2 x r25 v6 TURBO 87 i 89 rok
1 x r25 v6 90 i r25 2.2 z 87 roku
safrane odkupiłem je z Krakowa od człowieka który nie miał całkowicie pojecia co posiadał i co sprzedawał ( przynajmniej mi się tak wydaje ) po przejechaniu kilku kilometrów po kupnie auta uzupełniałem oleje - silnik , skrzynia begów na miarkach było suchutko,znam wartosc tego modelu wiec wiedziałem co kupuje i za jakie pieniądze poprostu szukałem tego modelu.
Jestem zdania ze jesli auto jest w jednym kawałku to co by z nim nie było da radę w jakis sposób naprawic.
A oto krótka lista rzeczy która wymaga naprawy: Niepewny
- niesprawne hydrauliczne zawieszenie
- remont zawieszenia napewno przedniego
- wyjąca skrzynia biegów
- wyciek z tylnego mostu
- pali się kontrolak koła kierownicy
- nie działa ABS
- na 99 % nie działa napęd 4x4 albo nie wiem jak go się obsługuję
Na chwilę obecną auto od czasu do czasu ujrzy swiatło dzienne i opuszcza garaz z racji niesprawnosci i braku czasu własciciela na naprawy,ale myslę że z wiedzą zgromadzoną przez innych i z miłscią jaką darzę ten samochód wszystko dam radę naprawic.
Pozdrwiam i wszystkich i życzę spokojnych swiat
Gratuluje wyboru. i tu małe sprostowanie w safrane jest zawieszenie pneumatyczne a nie hydrauliczne, w wersjach qadra jest stały napęd na 4 koła z możliwością blokady tylnego dyfra wiec nie ma opcji włączenia/wyłączenia napędu.
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-12-25, 11:55
Witamy w SKP kolejnego fana "R".
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-12-25, 14:24
Witam kolejnego Biturbowca
Od razu na początek wlej do skrzyni olej i jeśli masz PK9 to tylko TRANSELF TRZ 75w80 bo taki jest przeznaczony do tej skrzyni.Numer przeczytasz z obudowy w pobliżu korka do nalewania oleju i wiązki elektrycznej patrz od strony lewego koła.
Zawieszenie przednie tzn gumy wahaczy , sworznie , łączniki stabilizatora dostępne w Inetrcars, Fota , ceny przystępne.
Jeśli chodzi o pneumatyczne zawieszenie to sobie narazie odpuść aż do wiosny.
Wyciek z tylnego dyferencjału usuniesz tylko jak go wyjmiesz a wiąże się to z odkręceniem całych tylnych sań Mcphersonów i 100 innych rzeczy WesolyWesoly.
Uszczelniacze i oringi dostępne w ASO i tylko w ASO za rozsądne pieniądze np oring połówki tylnego dyfra 23,00 PLN.
Może być wyciek z włącznika blokady dyferencjału tam jest taki mały uszczelniacz też trzeba go wymienić.Najpierw dobrze umyj dyfer i póżniej się przyjrzysz skąd leci.To chyba tyle jak na razie jak będziesz miał jakieś pytania to pisz.Pozdro
To jest świetny samochód ale jak trzeba go poprawiać po poprzednikach to uwierzcie ręce opadają !!!
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-12-25, 22:11
Powitać, powitać a przypadkiem kolega nie jest z forum R25 ? bo gdzieś tam też mi się obiła o oczy taka nazwa użytkownika Tak dedukując, że jesteś skoro posiadasz 4 szt. R25
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach