Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2010 Posty: 320 Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2011-07-08, 20:49
Mam dosc tego parcha. 2 godziny meczylem sie zeby sciagnac ostatnia opaske (lacznie sa 3). Brak miejsca to jedno, idiotyczne opaski to drugie, a po trzecie waz nie chce zejsc! Jest za maly odstep aby go ruszyc. Chyba pozostanie mi go rozciac. Qtwa francuzi to maja pomysly.
[ Dodano: 2011-07-09, 16:03 ]
Czy jest jakis specjalny sposob demontazu termostatu?
[ Dodano: 2011-07-09, 17:42 ]
Arku wracaj do Twojego opisu tak mniej wiecej mialem:
Czujnik bitermiczny jest w wkrecony w dolnej czesci chlodnicy, zaraz obok weza powracajacego z chlodnicy?
Czujnik temp. mam ok, opornosc ladnie sie zmniejsza i zwieksza wraz ze wzrostem lub spadkiem temp. Te 2 kolejne czujnik od czego sa? Jeden na pewno od wskaznika temp, a drugi??
Przed tymi trzema czujnikami jest jeszcze jeden czujnik wkrecony w waz, co to za czujnik?
Dzisiaj odebralem korek z IC. Nie jest taki sam jak ten ktory mam, jak bede w garazu zrobie zdjecia.
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2011-07-10, 09:12
Nie wiem jak jest w 2.2, ale w 3.0 byl czujnik w chlodnicy odpowiedzialny za wlaczenie wentylatora, dotatkowo 3 czujniki przy silniku odpowiedzialne za:
- drugi stopien wentylatora (sygnal dla ECU)
- sygnal na wskaznik
- czujnik na przegrzanie
Ostatnio zmieniony przez Daroot 2011-07-10, 09:12, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2011-07-10, 13:23
ja miałem takie objawy jak Ty gdy mi wentylatory nie startowały (chłodnica gorąca, duże ciśnienei w układzie chłodzenia, zawsze po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego rósł poziom płynu)
sprawdź czy czasem nie masz mokrego dywanu pod nogami kierowcy (u mnie pęknięta nagrzewnica, wydaje mi się, że już z taką mogłem go kupić bo w zimę wylałem kilka litrów wody spod dywanu, teraz już wiem, że to nie był zatkany odpływ a nagrzewnica).
jak masz termowłącznik w dolnej części chłodnicy to można łatwo sprawdzić czy przewody nie są uszkodzone poprzez mostkowanie połączeń we wtyczce czujnika (3 piny, 3 możliwości, na 2 powinny wystartować z różnymi prędkościami). Jak startują to znaczy (na 80%), że czujnik walnięty i za późno je włącza.
opis dotyczy ph2, diesel, jednakże bazowałem na schematach z ph1 gdzie też był termowłącznik, tyle że do czujnika dochodziło napięcie +12V, a u mnie była to masa (chodzi o sterowanie przekaźnikami)
Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2010 Posty: 320 Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2011-07-10, 22:25
To tak. DO termostatu nie dostalem sie. Kombinowalem jak kon pod gorke, ale nie udalo mi sie sciagnac weza, za to zalozylem nowe opaski
Sprawdzilem podlaczenie pod czujnik w clodnicy. Zmostkowalem kostke i wlaczal mi wentylator na I i na II bieg. Tutaj pytanie odnosnie czujnika, jest on bitermiczny czy jakos innaczej dziala? Jak sprawdzic jego sprawnosc (wydaje mi sie ze jest uszkodzony).
Sprawdzilem jeszcze czujnik, ktory idzi do chlodnicy (u gory, zaraz za tymi 3-ma czujnikami), raczej jest bitermiczny (na nim pisze 102*, wiec zapewno mierzy temperature i zmienia sie opornosc wzgledem temp), chyba ze sie myle? Mierzylem opor i z tego wnioskuje ze jest uszkodzony, ma ktors moze jakis nr. katalogowy? Dialogys jakis glupoty mi pokazuje z tym czujnikiem
Najlepiej jakbym mia numery obu czujnikow, tego z chlodncy i tego z weza. Jutro bym zamowil w IC, aby podmienic na sprawne
[ Dodano: 2011-07-11, 10:59 ]
Znalazlem w IC termowlacznik FACET'a nr. Kat. 1.850.628 Wydaje mi sie ze to bedzie wlasciwy czujnik. Jednak prosze o weryfikacje gdyz sa rozne temp otwarcia i zamkniecia.
Nie moge zlokalizowac tego czujnika w wezu tuz przed chlodnica
[ Dodano: 2011-07-11, 16:37 ]
znalazlem ten czujnik w Dialogysie nr. kat 77 00 260 972. Tylko Dialogys opisue go jako wlacznik termiczny, a katalog IC jako czujnik wskazac do kontrolki:
[ Dodano: 2011-07-11, 16:41 ]
.. zamowilem co ma byc to bedzie
[ Dodano: 2011-07-12, 22:33 ]
Dla potomnosci. Wymienilem 3 elementy, termowlacznik w chlodnicy, czujnik termiczny/czujnik wskazan do kontrolki, nie wiem ktora nazwa jest poprawna, ale czujnik znajduje sie w grubym wezu doprowadzajacym wode do chlodnicy - przed 3 czujnikami. Ostatni element to korek zbiorniczka wyrownawczego.
Nowy plyn, porzadne odpowietrzenie ukladu i wskazowka podczas jazdy ani drgnie powyzej II kreski. Podczas jazdy w miescie (korki etc) podskakuje troszke powyzej II krechy.
Mysle, ze teraz jest wporzadku
[ Dodano: 2011-07-14, 12:42 ]
Dalej lipa. Dzisiaj to samo, ladnie temperatura trzymala sie na II krese (liczac spoczynkowa), a nagle wystrzelila na przed ostatnia kreske Nie mam juz sily do tego zloma. Oddaje go do mechanika, niech sie chlop martwi, bo ja nie mam czasu ani sily na zabawe z nim.
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2011-07-15, 20:25
sprawdz wtyczkę od termowłącznika przy chłodnicy czy czasem blaszki nie są podgięte i nie łączy (ja mialem tak, po awarii układu chłodzenia, tj. podczas naprawy wciskałem sonde multimetru we wtyczkę i trochę za mocno podgięły się blaszki przez co mi się wentylatory czasami wyłączały, wystarczyło podgiąć blaszki we wtyczce, ale i tak główną-pierwotną przyczyną było przerwanie obwodu w miejscu rozgałęzienia przewodów zasilających cewki elektromagnesu przekaźników - korozja)
trzeba przedzwonić od kostki która jest pod lewym reflektorem aż do puszki z przekaźnikami przy chłodnicy oraz od wtyczki przy termowłączniku do puszki z przekaźnikami.
bazowałem na schematach od ph1 i tam było sterowanie napięciowo tj. do termowłącznika dochodziło +12V, u mnie to była już masa.
możesz to zasugerować mechanikowi, bo cały układ jest prosty i opiera się na termowłączniku (obwód otwarty, 1 bieg, 2 bieg)
Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2010 Posty: 320 Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2011-07-18, 22:21
Okazało się, że wtyczka o czujnika II-giego biegu chłodnicy nie stykała.
Odpowietrzyłem dobrze układ, jeszcze raz posprawdzałem wszystkie wtyczki i jak na razie jest ok. Temperatura utrzymuje się jak kiedyś
Który to był czujnik cakes ? Gdzie on jest ? Ja w moim 2.2dt jak na razie zlokalizowałem 3 . Jeden na dole przy wężu chłodnicy , drugi od góry na wężu a trzeci przy termostacie . A Ty ? Który naprawiłeś ? Który daje info na zegary . Mi od wczoraj podobnie się robi .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach