Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
układ chłodzenia
Autor Wiadomość
Cakes 
Klubowicz
Sajt Destraktor :D


Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 320
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2011-07-07, 20:20    

Ok . Sprawdze jutro wedlug Darka metody termostat, gdyz w garazu nie mam mozliwosci zagotowania wody.

Jesli chodzi o przedmuch to miales namysli, ze powietrze dostaje sie do ukladu chlodzenia? Jednak czy w ukladzie nie powinien pojawic sie olej, a w zbiorniczku ewentualnie pecherzyki powietrza?

Arku mozesz podac mi numer katalogowy czujnika wkreconego w glowice? Przejze sobie parametry w Dialogysie aby go pomierzyc. Zadnego info nie mialem z kompa, wiec pewnie padl. Test zegarow powinien to wykazac?

[ Dodano: 2011-07-07, 22:21 ]
Dodam jeszcze, ze korek od zbiorniczka wyrownawczego napewno jest niesprawny, przy tak duzym cisnieniu i nawet odrobina powietrza nie uszla przez niego, jak odkrecilem go to dopiero fontanna poszla :(
_________________

блог
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-07-07, 22:15    

Test zegarów sprawdzi tylko działanie kontrolek, a nie czujników temperatury. Test ten jedynie na wyświetlaczu poda ewentualne błędy czujników oleju.
W Twoim silniku czujnik jednak nie jest przy głowicy, ale na kolektorze pompy wody. Są tam wkręcone dwa czujniki - jeden od wskaźnika i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki to 77 00 809 907. Zerknij TUTAJ , są podane parametry i wygląd.
Nie radzę odkręcać korka przy gorącym silniku, bo zazwyczaj po tym zabiegu nic nie zostaje w zbiorniczku (to już pewnie wiesz), a można się poparzyć :(

Metoda sprawdzania podana przez Daroota jest określeniem nie działania termostatu, ale niestety nie uda się nią sprawdzić zacinającego się jedynie w pewnych momentach, lub otwierającego częściowo termostatu.

Jeżeli już zabierzesz się za wyjęcie, to można pokusić się o złożenie układu bez termostatu (w lecie zbytnio nie będzie to uciążliwe tak bardzo) i wówczas zobaczysz, czy maksymalnie rozgrzany silnik nadal ma problemy z ciśnieniem.
Jeden odpowietrznik w tym silniku przy nagrzewnicy oznacza, że układ odpowietrza się przez korek zbiorniczka. Może na sam początek wymień go i dopiero sprawdzaj resztę ?
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Cakes 
Klubowicz
Sajt Destraktor :D


Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 320
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2011-07-07, 22:43    

Napewno to zrobie jutro. Wymienie korek. Pozniej musze zmienic plyn i solidnie przeplukac uklad.
Juz wiem ktore to czujniki. Jeden nawet kiedys zmienialem lecz nie pamietam który.

[ Dodano: 2011-07-08, 00:05 ]
Moze ktos mi powie jaka jest roznica pomiedzy korkiem o numerze:

77 00 805 031
77 00 808 836

Druga sprawa, w IC jest dostepny korek za niecale 10zl, tylko hmmm nie jestm pewien czy posiada odpowietrznik, czy to moze standard?
_________________

блог
 
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-07-08, 07:46    

Cakes napisał/a:
Moze ktos mi powie jaka jest roznica pomiedzy korkiem o numerze:

77 00 805 031
77 00 808 836

Patrząc w katalogu harta i wyszukując po obu numerach, program przy drugim numerze wyświetla taki sam wynik jak przy szukaniu po pierwszym numerze. Czyżby ten sam korek pod różnymi numerami oryginału ?
Ciśnienie robocze to 110[bar] i 16[Pa]

Korek 77 00 805 031 (zamiennik Hans Pries) wygląda tak


Gates (Ciśnienie wg hartowskiego katalogu to 1,4[bar] :szok: ) i Vernet dla numeru 77 00 805 031 wyglądają jak ten w linku niżej

Szukając w google drugiego numeru znalazłem takie coś http://www.alibaba.com/pr...n_tank_Cap.html wygląd inny niż na zdjęciach wyżej ale z widocznym zaworkiem, niestety nie podane parametry pracy.

[ Dodano: 2011-07-08, 09:38 ]
Zapytałem jeszcze dla pewności jednego z pracowników, sprawdził w innych katalogach i wychodzi na to, że oba numery (tak jak wspomniałem wcześniej) tyczą się tego samego korka :)
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-07-08, 12:50    

Goli, to co przedstawiasz na fotkach wcale nie przypomina korka do Renault i ja osobiście omijam szerokim łukiem takie zamienniki ;)
Korki zbiorniczków w tych silnikach są innej budowy niż w nowszych. Tam uszczelnieniem jest oring, a zawór zbudowany jest też trochę inaczej. Zapytał bym w ASO (według cennika to dokładnie 20,74 zł za 7700805031), albo chłopaków z forum, którzy mają używane części.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-07-08, 13:25    

arek napisał/a:
Goli, to co przedstawiasz na fotkach wcale nie przypomina korka do Renault

Tego jestem świadom, ogólnie to bardziej przeraziła mnie różnica ciśnień między korkiem na zdjęciu a tym z Gates'a, który wygląda jak typowy renówkowy korek, do którego podałem link.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Cakes 
Klubowicz
Sajt Destraktor :D


Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 320
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2011-07-08, 16:21    

Zamówiłem w IC oryginał za 21zl - zniżki. Jutro odbiorę, więc będę widział czy coś się zmieniło prócz z tego co czytałem to koloru z brązowego na czarny. A tym czasem chciałem coś uściślić:

Cakes napisał/a:
Jesli chodzi o przedmuch to miales namysli, ze powietrze dostaje sie do ukladu chlodzenia? Jednak czy w ukladzie nie powinien pojawic sie olej, a w zbiorniczku ewentualnie pecherzyki powietrza?


Tak jak pisałem wyżej, gdyby był przedmuch to wystąpiłyby powyższe objawy, czyli olej w układzie lub pęcherzyki powietrza w zbiorniczku?

Właśnie idę do garażu działać z układem. Najpierw sprawdzę termostat, później pomierzę czujniki, a na końcu jeszcze raz wymienię płyn. Jak jutro będę miał korek, to odpowietrzę układ i zobaczymy co dalej będzie się działo.

Czy niesprawny korek od zbiorniczka może mieć aż taki duży wpływ na układ chłodzenia?
_________________

блог
 
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2011-07-08, 16:54    

Niesprawny korek jak najbardziej będzie psuł układ, ale z tego co pamietam to w ASO ten korek 16zł bez zniżek.

Co do przedmuchu - uszczelka może puścić między cylindrem a kanałem wodnym, wtedy nie będzie masła bo nie ma styczności z olejem. Co do bąbelków - powietrze będzie wciskane w układ chłodzenia, ale nie będziesz w stanie tego zobaczyć - czyli bąbelki odpadają.
Jedynie będzie się cały czas zapowietrzał układ i twardnieć będą węże.
 
 
Cakes 
Klubowicz
Sajt Destraktor :D


Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 320
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2011-07-08, 18:14    

Szybkie pytanie gdyz jestem w garazu.
Termostat znajduje sie w tylnej czesci silnika, przy pompie w takim jakby trojniku. Tzn wychodza z pompy 2 weze. Jeden cienszy idzie do zbiorniczka, a drugi grubszy idzie do ukladu. Termostat znajduje sie w tym grubszym wezu, wkrecony w trojnik korpu od pompy wody?

Wydaje mi sie ze jest sprawny gdyz waz byl cieply i nagle temp zaczela wzrastac ale to miedzy I a II kreska. Jednak chlodnica zrobila sie mega ciepla a wentylator wlaczyl sie dopiero przed III kreska! Czyzby czujnik temp?
_________________

блог
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-07-08, 20:40    

Termostat znajduje się dokładnie w tym grubym wężu, już za trójnikiem. Powinieneś zobaczyć drugą opaskę zaciskową na wężu, kilka centymetrów dalej od pierwszej - to ona trzyma termostat.
Co do wskazań temperatury na wskaźniku to:
- jeżeli patrząc na fotkę, którą wstawiłeś wskazówka jest przed 2 kreską, czyli duży obwód na chłodnicę otwiera się pomiędzy pierwszą a drugą grubą (nie liczymy spoczynkowej) to dobrze. Jeżeli wentylator zaczyna pracować zaraz po minięciu drugiej kreski, to tez dobrze.
- jeżeli natomiast włącza się dopiero przed samą trzecią kreską (cały czas patrzę na fotkę) nie licząc spoczynkowej, to prawdopodobnie bimetaliczny czujnik włączenia wentylatora jest do wymiany.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 17