Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2010 Posty: 320 Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2011-07-07, 20:20
. Sprawdze jutro wedlug Darka metody termostat, gdyz w garazu nie mam mozliwosci zagotowania wody.
Jesli chodzi o przedmuch to miales namysli, ze powietrze dostaje sie do ukladu chlodzenia? Jednak czy w ukladzie nie powinien pojawic sie olej, a w zbiorniczku ewentualnie pecherzyki powietrza?
Arku mozesz podac mi numer katalogowy czujnika wkreconego w glowice? Przejze sobie parametry w Dialogysie aby go pomierzyc. Zadnego info nie mialem z kompa, wiec pewnie padl. Test zegarow powinien to wykazac?
[ Dodano: 2011-07-07, 22:21 ]
Dodam jeszcze, ze korek od zbiorniczka wyrownawczego napewno jest niesprawny, przy tak duzym cisnieniu i nawet odrobina powietrza nie uszla przez niego, jak odkrecilem go to dopiero fontanna poszla
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-07-07, 22:15
Test zegarów sprawdzi tylko działanie kontrolek, a nie czujników temperatury. Test ten jedynie na wyświetlaczu poda ewentualne błędy czujników oleju.
W Twoim silniku czujnik jednak nie jest przy głowicy, ale na kolektorze pompy wody. Są tam wkręcone dwa czujniki - jeden od wskaźnika i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki to 77 00 809 907. Zerknij TUTAJ , są podane parametry i wygląd.
Nie radzę odkręcać korka przy gorącym silniku, bo zazwyczaj po tym zabiegu nic nie zostaje w zbiorniczku (to już pewnie wiesz), a można się poparzyć
Metoda sprawdzania podana przez Daroota jest określeniem nie działania termostatu, ale niestety nie uda się nią sprawdzić zacinającego się jedynie w pewnych momentach, lub otwierającego częściowo termostatu.
Jeżeli już zabierzesz się za wyjęcie, to można pokusić się o złożenie układu bez termostatu (w lecie zbytnio nie będzie to uciążliwe tak bardzo) i wówczas zobaczysz, czy maksymalnie rozgrzany silnik nadal ma problemy z ciśnieniem.
Jeden odpowietrznik w tym silniku przy nagrzewnicy oznacza, że układ odpowietrza się przez korek zbiorniczka. Może na sam początek wymień go i dopiero sprawdzaj resztę ?
Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2010 Posty: 320 Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2011-07-07, 22:43
Napewno to zrobie jutro. Wymienie korek. Pozniej musze zmienic plyn i solidnie przeplukac uklad.
Juz wiem ktore to czujniki. Jeden nawet kiedys zmienialem lecz nie pamietam który.
[ Dodano: 2011-07-08, 00:05 ]
Moze ktos mi powie jaka jest roznica pomiedzy korkiem o numerze:
77 00 805 031
77 00 808 836
Druga sprawa, w IC jest dostepny korek za niecale 10zl, tylko hmmm nie jestm pewien czy posiada odpowietrznik, czy to moze standard?
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-07-08, 07:46
Cakes napisał/a:
Moze ktos mi powie jaka jest roznica pomiedzy korkiem o numerze:
77 00 805 031
77 00 808 836
Patrząc w katalogu harta i wyszukując po obu numerach, program przy drugim numerze wyświetla taki sam wynik jak przy szukaniu po pierwszym numerze. Czyżby ten sam korek pod różnymi numerami oryginału ?
Ciśnienie robocze to 110[bar] i 16[Pa]
Korek 77 00 805 031 (zamiennik Hans Pries) wygląda tak
Gates (Ciśnienie wg hartowskiego katalogu to 1,4[bar] ) i Vernet dla numeru 77 00 805 031 wyglądają jak ten w linku niżej
Szukając w google drugiego numeru znalazłem takie coś http://www.alibaba.com/pr...n_tank_Cap.html wygląd inny niż na zdjęciach wyżej ale z widocznym zaworkiem, niestety nie podane parametry pracy.
[ Dodano: 2011-07-08, 09:38 ]
Zapytałem jeszcze dla pewności jednego z pracowników, sprawdził w innych katalogach i wychodzi na to, że oba numery (tak jak wspomniałem wcześniej) tyczą się tego samego korka
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-07-08, 12:50
Goli, to co przedstawiasz na fotkach wcale nie przypomina korka do Renault i ja osobiście omijam szerokim łukiem takie zamienniki
Korki zbiorniczków w tych silnikach są innej budowy niż w nowszych. Tam uszczelnieniem jest oring, a zawór zbudowany jest też trochę inaczej. Zapytał bym w ASO (według cennika to dokładnie 20,74 zł za 7700805031), albo chłopaków z forum, którzy mają używane części.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-07-08, 13:25
arek napisał/a:
Goli, to co przedstawiasz na fotkach wcale nie przypomina korka do Renault
Tego jestem świadom, ogólnie to bardziej przeraziła mnie różnica ciśnień między korkiem na zdjęciu a tym z Gates'a, który wygląda jak typowy renówkowy korek, do którego podałem link.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2010 Posty: 320 Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2011-07-08, 16:21
Zamówiłem w IC oryginał za 21zl - zniżki. Jutro odbiorę, więc będę widział czy coś się zmieniło prócz z tego co czytałem to koloru z brązowego na czarny. A tym czasem chciałem coś uściślić:
Cakes napisał/a:
Jesli chodzi o przedmuch to miales namysli, ze powietrze dostaje sie do ukladu chlodzenia? Jednak czy w ukladzie nie powinien pojawic sie olej, a w zbiorniczku ewentualnie pecherzyki powietrza?
Tak jak pisałem wyżej, gdyby był przedmuch to wystąpiłyby powyższe objawy, czyli olej w układzie lub pęcherzyki powietrza w zbiorniczku?
Właśnie idę do garażu działać z układem. Najpierw sprawdzę termostat, później pomierzę czujniki, a na końcu jeszcze raz wymienię płyn. Jak jutro będę miał korek, to odpowietrzę układ i zobaczymy co dalej będzie się działo.
Czy niesprawny korek od zbiorniczka może mieć aż taki duży wpływ na układ chłodzenia?
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2011-07-08, 16:54
Niesprawny korek jak najbardziej będzie psuł układ, ale z tego co pamietam to w ASO ten korek 16zł bez zniżek.
Co do przedmuchu - uszczelka może puścić między cylindrem a kanałem wodnym, wtedy nie będzie masła bo nie ma styczności z olejem. Co do bąbelków - powietrze będzie wciskane w układ chłodzenia, ale nie będziesz w stanie tego zobaczyć - czyli bąbelki odpadają.
Jedynie będzie się cały czas zapowietrzał układ i twardnieć będą węże.
Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2010 Posty: 320 Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2011-07-08, 18:14
Szybkie pytanie gdyz jestem w garazu.
Termostat znajduje sie w tylnej czesci silnika, przy pompie w takim jakby trojniku. Tzn wychodza z pompy 2 weze. Jeden cienszy idzie do zbiorniczka, a drugi grubszy idzie do ukladu. Termostat znajduje sie w tym grubszym wezu, wkrecony w trojnik korpu od pompy wody?
Wydaje mi sie ze jest sprawny gdyz waz byl cieply i nagle temp zaczela wzrastac ale to miedzy I a II kreska. Jednak chlodnica zrobila sie mega ciepla a wentylator wlaczyl sie dopiero przed III kreska! Czyzby czujnik temp?
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-07-08, 20:40
Termostat znajduje się dokładnie w tym grubym wężu, już za trójnikiem. Powinieneś zobaczyć drugą opaskę zaciskową na wężu, kilka centymetrów dalej od pierwszej - to ona trzyma termostat.
Co do wskazań temperatury na wskaźniku to:
- jeżeli patrząc na fotkę, którą wstawiłeś wskazówka jest przed 2 kreską, czyli duży obwód na chłodnicę otwiera się pomiędzy pierwszą a drugą grubą (nie liczymy spoczynkowej) to dobrze. Jeżeli wentylator zaczyna pracować zaraz po minięciu drugiej kreski, to tez dobrze.
- jeżeli natomiast włącza się dopiero przed samą trzecią kreską (cały czas patrzę na fotkę) nie licząc spoczynkowej, to prawdopodobnie bimetaliczny czujnik włączenia wentylatora jest do wymiany.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach