Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
układ chłodzenia
Autor Wiadomość
kucyk89 
Użytkownik

Safrane ph: ph I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.1 dt
Wersja wyposażenia: rxe
Wiek: 34
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 10
Skąd: raciborowice
Wysłany: 2011-03-22, 18:38    układ chłodzenia

witam,
mam problem z moim autem (2.1dt 1993rok produkcji). w układzie chłodzenia nie ma obiegu jest tylko tz mały obieg. termostat został wyjety gdyż sadziłem ze to jego wina, do układu dostaje sie duza ilosc powietrza. gdy zakrece korek od zbiorniszka weze natychmiast twardnieja. znacie moze przyczyne?? bardzo prosze o odpowiedz,
pozdrawiam
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-03-22, 21:38    

Na początek proponuję na szybko zajrzeć pod maskę i sprawdzić każdy z węży czy gdzieś nie cieknie, do tego sprawdzić czy płyn chłodniczy przepływa przez chłodnicę. Obejrzeć uszczelkę pod głowicą tutaj należałoby też sprawdzić czy aby nie pojawił się olej w zbiorniku wyrównawczym. Od kiedy to się dzieje i czy układ jest odpowietrzony ? Można by też sprawdzić korek od zbiorniczka wyrównawczego czy aby działa prawidłowo, powinien on upuszczać nagromadzone gazy w zbiorniczku wyrównawczym. Odnośnie termostatu to jak sprawdziłeś że jest ok ? Czy wentylatory chłodnicy się załączają ?
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
kucyk89 
Użytkownik

Safrane ph: ph I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.1 dt
Wersja wyposażenia: rxe
Wiek: 34
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 10
Skąd: raciborowice
Wysłany: 2011-03-22, 23:20    

układ odpowietrzałem ale to nic nie daje. chłodnica jest drożna a korek sprawny. w zbiorniczku nie znajduje sie olej, a co do wentylatorów to chodzą na stałe po włączeniu silnika( tak było jak ja kupiłem). jak sprawdzić czy uszczelka pod głowica jest ok??
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-03-22, 23:34    

Tak naocznie to przeleć głowicę dookoła i sprawdź czy nie ma nigdzie wycieków spod niej.

Kiedy kupiłeś szafę ? Jakoś niedawno ?

kucyk89 napisał/a:
a co do wentylatorów to chodzą na stałe po włączeniu silnika( tak było jak ja kupiłem)

Ciecz praktycznie cały czas jest chłodzona więc może nie osiągać na tyle wysokiej temperatury a co za tym idzie nie doprowadzi to do otwarcia się termostatu, który to otwiera się przy 97 stopniach. To może być winowajca całego zamieszania, chociaż nie do końca tłumaczyłoby wzdymanie węży. Kolega Daroot jeszcze coś wspominał o kompresji, która jest ładowana w układ chłodzenia ale nie wiem dokładnie co ma na myśli.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2011-03-23, 00:35    

Zbyniu chciałeś chyba napisać 79 st a nie 97, poza tym autor napisał, że wyjął termostat.
kucyk89 nie napisałeś ostatecznie jaki masz problem. Czy auto się przegrzewa czy jest niedogrzane, czy chodzi o coś jeszcze innego.
Węże twardnieją po zamknięciu korka bo w układzie jest ciśnienie - zdaje się 1.2 bara.
Napisz ile masz wentylatorów na chłodnicy lub czy masz klimę.
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
kucyk89 
Użytkownik

Safrane ph: ph I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.1 dt
Wersja wyposażenia: rxe
Wiek: 34
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 10
Skąd: raciborowice
Wysłany: 2011-03-23, 09:39    

auto kopiłem tydzień temu bo była niezła okazja. poprzedniemu włascicielowi strzeliła chłodnica z przyczyn mi nie znanych. nie wiem czy to ma znaczenie ale jest wsadzona chłodnica z forda mondeo na czas sprawdzenia układu ( jak doprowadzę wszystko do porządku to zmienię na właściwa) na chłodnicy sa dwa wentylatory. pierwotnie klima była ale któryś z poprzednich właścicieli wyją ja bo podobno na pompie trzeba było wymienić łożyska ( ja sie na tym nie znam). a co do problemu to woda gotuje mi sie w małym układzie a węże doprowadzające do chłodnicy nadal sa zimne. głowica je sucha a auto nie kopci wiec wnioskuje ze uszczelka jest ok chociaz moge sie myslic bo w sprawach mechaniki to jestem troche zielony.
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2011-03-23, 10:49    

Trzeba by się zastanowić co oznacza wg Ciebie - twardnieją węże. Węże powinny być twarde, ale bez problemu powinieneś je scisnać w dwóch palcach, tzw zgnieść.

Korek w zbiorniczku wyrownawczym jest ustawiony na otwarcie okolo 1.2-1.4 bara.
Ale aż takie ciśnienie rzadko kiedy bywa w układzie.

Wg mnie padla uszczelka pod głowicą, albo pęknięta sama głowica i ciśnienie z cylindrów jest wdmuchiwane do układu chłodzenia. Nie będzie śladu w zbiorniczku po oleju, natomiast układ wodny będzie cały czas zapowietrzony.

Spróbuj go dobrze odpowietrzyć - po zagrzaniu silnika.

p.s. poprzedniemu wlaścicielowi mogło rozwalić chłodnice, z powodu zbyt dużego ciśnienia w układzie - korek nie zdążył upuszczać i chłodnica strzelila.
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2011-03-23, 10:58    

Darku wydaje mi się, że jeśli powietrze byłoby wdmuchiwane do układu chłodzenia to rosłoby w nim okrutnie ciśnienie. Jeśli jednak nie to woda musiałaby być wtłaczana do silnika co objawiałoby się mazią zamiast oleju i białym dymem z rury wydechowej. Poza tym nie tłumaczy to zimnych węży na wejściu do chłodnicy i to przy zagotowanym silniku.
kucyk89 napisz czy pracuje Ci pompa wody.
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Ostatnio zmieniony przez Darek 2011-03-23, 11:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kucyk89 
Użytkownik

Safrane ph: ph I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.1 dt
Wersja wyposażenia: rxe
Wiek: 34
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 10
Skąd: raciborowice
Wysłany: 2011-03-23, 11:00    

powiedz mi jaki jest koszt wymiany uszczelki?

[ Dodano: 2011-03-23, 11:07 ]
nie mam pojecia czy pracuje bo nie wiem jak ja sprawdzić. jak mowiłem jestem w tych sprawach zielony,
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2011-03-23, 11:10    

Darek, bardzo mądrze mówisz.

Ale nikt nie zapytał kolegi - co pokazuje mu wskaźnik temperatury?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 15