Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Goalkeper
2011-03-22, 21:43
Naprawa skrzyni automatycznej 4hp20
Autor Wiadomość
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2011-03-19, 21:35    Naprawa skrzyni automatycznej 4hp20

Na początek mała legenda:
4HP20 - skrzynia automatyczna niemieckiego producenta ZF.
W safrane montowana tylko w rocznikach 99-00 oraz z tylko z silnikiem
3.0 V6 24V (L7X).

5HP19 - skrzynia automatyczna również tego samego producenta ZF,
nie wiem w jakich modelach montowana, dla mnie było ważne że panewka pompy
olejowej jest taka sama jak w 4HP20.

==========================

Po przeczytaniu setek stron o skrzyni 4HP20, montowana w różnych samochodach, postanowiłem wyciągnąć i naprawić skrzynię sam.

Coś hałasowało w skrzyni i wzrastało razem z obrotami, poza tym szarpała.

Okazuje się iż najczęstszą usterką z powodu niezmieniania oleju jest umierająca pompa oleju i również konwerter (sprzęgło hydrokinetyczne).


Jak napisałem - z powodu niezmieniania oleju. Moja skrzynia ma 136 tyś i zapewne nikt nie zmieniał oleju, gdyż rozdziewiczałem tą skrzynię rozbierając ją i wymontowując z samochodu.

Konwerter oddałem do regeneracji, wyszło 600zł z wysyłką. Polecam firmę AUTO-MAT SENTYRZ z Krakowa - niesamowicie życzliwi i profesjonalni ludzie.

Z racji tego iż wszyscy mówią że panewki w pompie oleju się nie wymienia, tylko trzeba kupić drugą pompę za 1300zł - postanowiłem wymienić samą panewkę.

Okazuje się iż panewka pasuje od skrzynia 5HP19, wystarczy tylko obrobić gniazdo pompy.
Na zdjęciach które dodam poniżej - widać pompę z nową panewką i dla porównania stara panewka. Koszt panewki i obrobienia gniazda - 110zł

Niestety szczerze mówiąc nabrałem podejrzeń po mierzeniu kół zębatych mikrometrem, okazała się że nie ma żadnej instrukcji mówiącej o dokładnościach spasowania tych kół zębatych. Wg naszej oceny ta pompa już delikatnie olej przepuszczała (między kołami zębatymi - górą) i zamówiłem nową pompę oleju ze zniżka - 1200zł. Minus VAT - wyszło całkiem lekko :)

Do tego 2 bańki oleju po 5 litrów każda. Na zdjęciach widać że tarczki sprzęgłowe wyglądają jak nowe - nie było sensu ich wymieniać.

Ogólnie ta skrzynia biegów wydaje się bardzo prostą i nieskomplikowaną skrzynią biegów.
Rozebranie i złożenie nie sprawia żadnych problemów.

Muszę jeszcze wykasować błędy i przejrzę wszystkie parametry pracy.

Skrzynia pracuje super, płynnie zmienia biegi i niesamowicie działa z tym silnikiem.

Albo ten silnik jest taki mocny, albo moje biti było już takie słabe, bo do 200km/h wydaje mi się że katapultują się tak samo. I naprawdę ten motor jest mocny.

Gdyby ktoś potrzebował pomocy, chętnie służę radami.

Moje koszty to około 2 tyś zł.
Wymieniłem: pompa oleju, konwerter (regeneracja), filtr oleju, olej, uszczelka przekładkowa.

Galeria zdjęć:
https://picasaweb.google.com/sheraster/4HP20#
Ostatnio zmieniony przez Daroot 2011-03-20, 18:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16