Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Moment dokręcenia łożyska piasty koła tylnego
Autor Wiadomość
krzysiek 
Klubowicz


Safrane ph: phase 2
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: bardzo dobra ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 219
Skąd: LU
Wysłany: 2011-03-08, 16:23    

milesmm odpinasz linkę od ręcznego, ściągasz zacisk hamulcowy(jedna śruba zdaje się 16-17 a druga u dołu torx) , odkręcasz tarczę hamulcową a potem już tylko nakrętkę na klucz 30 i łożysko jest Twoje ;)
Chwila roboty.
_________________
 
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2011-03-08, 20:18    

Zaopatrz się w pastę miedziową i dobry torx do tarczy. TRW daje do tarcz śrubę na płaski śrubokręt. Warto też mieć pod ręką gumowy młotek, u mnie tarcza mocno przykleiła się do piasty.
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Ostatnio zmieniony przez Darek 2011-03-08, 20:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bartek1983 
Użytkownik

Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 16v
Wersja wyposażenia: r
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 5
Skąd: łódź
Wysłany: 2011-03-09, 07:57    

u mnie na dole byla srubka na imbusa , a mialem 2 problemy nie moglem zdjac zacisku z tarczy przez rant na tarczy bo blokowal klocki musialem go troche zeszlifowac a 2 problem to subki laczasce tarcze z piata tak sie zapiejkly ze niczym ich nie dalo ruszyc musialem je rozwiercac a skladanie to juz tylko moment
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-03-09, 10:53    

Mariusz, dokręć dość mocno tym co masz, a dynamometrem możesz później dociągnąć. Samo dokręcenie nie wymaga zdejmowania koła, a jedynie zaślepki piasty. Dynamometr powinni mieć w każdym szanującym się zakładzie oponiarskim lub zakładzie mechanicznym, więc jak podjedziesz i na miejscu dokręcisz to nie powinni robić problemu.
Dla porównania piastę dokręca się jak napisał już Darek na 165Nm, a śruby koła na 100Nm, więc mniej więcej masz porównanie.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2011-03-09, 12:30    

Sama budowa łożyska nie pozwoli na ściśnięcie go (zepsucie), a moment jest bardziej po to, by nie przekręcić gwintu.

Ostatnio pękł mi klucz dynamometryczny, długości 60cm, (400zł dałem :( ) przy odkręcaniu przedniej śruby półosi. Tak była dokręcona nakrętka, a może bardziej przyrdzewiała. I to pękł nie przy główce, tylko w połowie - fakt że skakałem po nim, ale mimo wszystko.
Ostatnio zmieniony przez Daroot 2011-03-09, 12:34, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Criss 
Klubowicz
wredny Mod


Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: prawie jak INITIALE
Typ pojazdu: B54F
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 371
Skąd: Legnica
Wysłany: 2011-03-09, 12:44    

Daroot, proponuje przejsc na dietę. :) a tak serio to jak widac cena nie idzie z jakoscią :(
_________________
من يجرؤ يفوز!
 
 
bartek1983 
Użytkownik

Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 16v
Wersja wyposażenia: r
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 5
Skąd: łódź
Wysłany: 2011-03-09, 17:38    

ja z wyczuciem poprostu przykrecilem zwyklym kluczem juz w 2 autku tak wymienialem poprzednio w r25 i nie bylo problemu
poprostu nie mialem dostepu do klucza a jesli nawet bym zkombinowal to nie mialbym skad wziasac nasadki 30
Ostatnio zmieniony przez bartek1983 2011-03-09, 17:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Zangetsu22 
Obserwator

Safrane ph: ph I
Rocznik: 1994
Pojemność: 2.2
Wersja wyposażenia: RN
Wiek: 33
Dołączył: 20 Lip 2013
Posty: 3
Skąd: Ożary, dolnośląskie
Wysłany: 2013-12-17, 14:36    

Przyłączam się do tematu, gdyż przymierzam się również do wymiany piasty z tyłu i moje pytanie brzmi czy zamiast pasty miedziowej mógłbym użyć grafitowej? Akurat taką posiadam a nie chciałbym specjalnie się fatygować i jechać kupić miedziową :P
 
 
markoo170 
Użytkownik
markoo170

Safrane ph: II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.2
Wersja wyposażenia: RXE
Wiek: 33
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 24
Skąd: wola studzieńska
Wysłany: 2013-12-20, 09:57    

ja tez dokrecalem zwykla nasadka i nic sie nie dzieje wszystko bez zarzutu teraz juz sb kupilem klucz dynamometryczny na wszelki wypadek sprawdzalem i dzaiala pieknie :)
_________________
markoo
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2013-12-20, 11:28    

Zangetsu22 napisał/a:
czy zamiast pasty miedziowej mógłbym użyć grafitowej? Akurat taką posiadam

Możesz spokojnie :)
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10