Safrane ph: phase 2
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: bardzo dobra ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 219 Skąd: LU
Wysłany: 2011-03-08, 16:23
milesmm odpinasz linkę od ręcznego, ściągasz zacisk hamulcowy(jedna śruba zdaje się 16-17 a druga u dołu torx) , odkręcasz tarczę hamulcową a potem już tylko nakrętkę na klucz 30 i łożysko jest Twoje
Chwila roboty.
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2011-03-08, 20:18
Zaopatrz się w pastę miedziową i dobry torx do tarczy. TRW daje do tarcz śrubę na płaski śrubokręt. Warto też mieć pod ręką gumowy młotek, u mnie tarcza mocno przykleiła się do piasty.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Ostatnio zmieniony przez Darek 2011-03-08, 20:18, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 16v
Wersja wyposażenia: r
Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 5 Skąd: łódź
Wysłany: 2011-03-09, 07:57
u mnie na dole byla srubka na imbusa , a mialem 2 problemy nie moglem zdjac zacisku z tarczy przez rant na tarczy bo blokowal klocki musialem go troche zeszlifowac a 2 problem to subki laczasce tarcze z piata tak sie zapiejkly ze niczym ich nie dalo ruszyc musialem je rozwiercac a skladanie to juz tylko moment
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-03-09, 10:53
Mariusz, dokręć dość mocno tym co masz, a dynamometrem możesz później dociągnąć. Samo dokręcenie nie wymaga zdejmowania koła, a jedynie zaślepki piasty. Dynamometr powinni mieć w każdym szanującym się zakładzie oponiarskim lub zakładzie mechanicznym, więc jak podjedziesz i na miejscu dokręcisz to nie powinni robić problemu.
Dla porównania piastę dokręca się jak napisał już Darek na 165Nm, a śruby koła na 100Nm, więc mniej więcej masz porównanie.
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2011-03-09, 12:30
Sama budowa łożyska nie pozwoli na ściśnięcie go (zepsucie), a moment jest bardziej po to, by nie przekręcić gwintu.
Ostatnio pękł mi klucz dynamometryczny, długości 60cm, (400zł dałem ) przy odkręcaniu przedniej śruby półosi. Tak była dokręcona nakrętka, a może bardziej przyrdzewiała. I to pękł nie przy główce, tylko w połowie - fakt że skakałem po nim, ale mimo wszystko.
Ostatnio zmieniony przez Daroot 2011-03-09, 12:34, w całości zmieniany 3 razy
Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: prawie jak INITIALE
Typ pojazdu: B54F Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 371 Skąd: Legnica
Wysłany: 2011-03-09, 12:44
Daroot, proponuje przejsc na dietę. a tak serio to jak widac cena nie idzie z jakoscią
Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 16v
Wersja wyposażenia: r
Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 5 Skąd: łódź
Wysłany: 2011-03-09, 17:38
ja z wyczuciem poprostu przykrecilem zwyklym kluczem juz w 2 autku tak wymienialem poprzednio w r25 i nie bylo problemu
poprostu nie mialem dostepu do klucza a jesli nawet bym zkombinowal to nie mialbym skad wziasac nasadki 30
Ostatnio zmieniony przez bartek1983 2011-03-09, 17:39, w całości zmieniany 1 raz
Przyłączam się do tematu, gdyż przymierzam się również do wymiany piasty z tyłu i moje pytanie brzmi czy zamiast pasty miedziowej mógłbym użyć grafitowej? Akurat taką posiadam a nie chciałbym specjalnie się fatygować i jechać kupić miedziową
Safrane ph: II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.2
Wersja wyposażenia: RXE
Wiek: 33 Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 24 Skąd: wola studzieńska
Wysłany: 2013-12-20, 09:57
ja tez dokrecalem zwykla nasadka i nic sie nie dzieje wszystko bez zarzutu teraz juz sb kupilem klucz dynamometryczny na wszelki wypadek sprawdzalem i dzaiala pieknie
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2013-12-20, 11:28
Zangetsu22 napisał/a:
czy zamiast pasty miedziowej mógłbym użyć grafitowej? Akurat taką posiadam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach