Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Drgania przy predkosci ~20-50km/ przyspieszanie
Autor Wiadomość
shreeek 
Starszy pisarz


Rocznik: 3232
Pojemność: 3232
Wersja wyposażenia: 3232
Wiek: 36
Dołączył: 08 Gru 2010
Posty: 292
Skąd: zabrze
Wysłany: 2011-02-22, 17:58    Drgania przy predkosci ~20-50km/ przyspieszanie

jak w temacie. Kola wywazone. Poloski sprawdzone zero luzow maja. Bylem na szarpakach i kola dzwigali do gory , zerwany lacznik stabilizatora od kierowcy ( zamowilem dzisiaj ) .
Kierownica nie ma drgan, bardziej siedzenia, boczki drzwi . Nie dam se reki uciac czy tylko przy przyspieszeniu czy rowniez przy wolnej jezdzie. Przy wyzszych predkosciach nie czuc tak tego, recz w ogole nie czuc. Chyba najbardziej odczuwalne tak przy 20kmh ...
Czy moze to byc dwumasa w ASB ?
Ostatnio zmieniony przez shreeek 2011-02-22, 17:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-02-22, 18:04    

Ja obstawiam dużą tuleję wahacza, na szarpakach nie są w stanie tego zobaczyć przynajmniej u mnie był taki motyw, do tego jak nie schodzili pod auto i naocznie nie sprawdzali to nic nie stwierdzą. Można to sprawdzić zjeżdżając powoli z krawężnika efekt jest taki jakby auto już z niego zjechało a dopiero po chwili czuć jak dochodzi koło do właściwej pozycji. Druga sprawa to wywalone sworznie lub końcówka drążka kierowniczego ewentualnie w najgorszym wypadku coś nie halo z piastą albo zwrotnicą. Pisałeś, że miała dzwonka z przodu więc kto wie jak to wpłynęło na zawieszenie. Niewykluczone, że to skrzynia, ale chyba dwumasy w silnikach benzynowych nie występują, chyba że się mylę. Ja po wymianie z dwumasy na sztywne czasami ale to bardzo rzadko mam szczególnie na 3 biegu przy 60-70km/h lekkie wibracje.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
shreeek 
Starszy pisarz


Rocznik: 3232
Pojemność: 3232
Wersja wyposażenia: 3232
Wiek: 36
Dołączył: 08 Gru 2010
Posty: 292
Skąd: zabrze
Wysłany: 2011-02-22, 18:12    

No wlasnie Goli, zeszli po auto, szarpali kolami .... i niby tylko lacznik stabilizatora, tak ma sprzeglo hydrokinetyczne. ( dwumasa? ) Chociaz juz daroot mnie uswiadomil ze hydrokinetyczne to nie dwumasa . Co do sworzni, podjade gdzies indziej , moze oni cos wykryja... :( czy to istotne? im mocniej pedal w podlodze przy tym przedziale tym bardziej czuc telepanie.
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2011-02-22, 18:40    

Bądźmy poważni. Żadne elementy typu sworzeń, końcówka czy tuleja wahacza nie ma ŻADNEGO wpływu na bicie podczas przyśpieszania w aucie.

Jeśli przy przyśpieszaniu, to może być półoś, albo miałem taki przypadek - wywalone gumy mc'phersona ( u góry) i koło zaczynało drgać góra - dół.
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-02-22, 18:53    

Może łożysko półosi ?, albo luz w zewnętrznym przegubie - było by czuć mocniej przy skręconych kołach. Ja bym obstawiał "jajowate" opony i to nie koniecznie z przodu. Wyważone mogą być, ale należy podnieść samochód minimalnie nad podłoże i przekręcić kołem. Będzie widać, czy czasem nie są eliptyczne ;)
Przy poduszce amortyzatora czuć stukanie na nierównościach, a przy tulejach wahaczy stukanie koła przy ruszaniu.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
shreeek 
Starszy pisarz


Rocznik: 3232
Pojemność: 3232
Wersja wyposażenia: 3232
Wiek: 36
Dołączył: 08 Gru 2010
Posty: 292
Skąd: zabrze
Wysłany: 2011-02-22, 18:56    .

Arku mozesz cos wiecej o tym lozysku powiedziec? ...
Co do opon, hmm podczas wywazania by to wykryli chyba. Kola wywazone byly jakies 2 tyg temu. . Co dziwnego jeszcze, hmm im mocniej pedal wcisne tym bardziej drga...

Arku za co to lozysko odpowiada? ...

Od strony kierowcy poloska byla wymieniana.
Ostatnio zmieniony przez shreeek 2011-02-22, 18:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-02-22, 19:00    

Temat łożyska TUTAJ .
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Criss 
Klubowicz
wredny Mod


Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: prawie jak INITIALE
Typ pojazdu: B54F
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 371
Skąd: Legnica
Wysłany: 2011-02-22, 19:01    

shreeek napisał/a:
Co do opon, hmm podczas wywazania by to wykryli chyba. Kola wywazone byly jakies 2 tyg temu


Nie do konca jest jak mowisz. Maszynki do wywazania maja klapę ktroą okrywa si ekoło a wiec nie widac samej opony. Mialem podobne objawy okazalo sie ze opony mimo dobrego bieznika,byly felerne
_________________
من يجرؤ يفوز!
 
 
shreeek 
Starszy pisarz


Rocznik: 3232
Pojemność: 3232
Wersja wyposażenia: 3232
Wiek: 36
Dołączył: 08 Gru 2010
Posty: 292
Skąd: zabrze
Wysłany: 2011-02-22, 19:43    .

Arku poczytalem wlasnie osbie o lozysku, zwlaszcza o objawach . Niestety nie huczy mi lozysko ani nic, takze i to moge wykluczyc. Opony przodu jestem pewny w 100 % ze sa dobre. Gorzej z tylem, stare opony na dodatek lysawe juz. Tylko co ma wcisniecie pedalu gazu do tylnich opon, im mocniej wcisne tym bardziej trzesie. Poloski sprawdzilem tak jak kiedys byla mowa, nie maja luzu.
najbardziej odczuwalne to przy przyspieszaniu na malych predkosciach potem juz ok.

[ Dodano: 2011-02-23, 16:17 ]
Sprawdzilem jeszcze raz poloski. Przy wrzuconym P. Przeuby wew mozna ruszac gora dol, lewo prawo... ( poruszalem poloska i obserwowalem wew przegub ( cala ta jego obudowa ) luzy gdzies na centymer ;O . Przy odpalonym silniku i wrzuconym D. Noga na hamulcu nie ma wogole luzow...

ale zeby az 2 poloski do wymiany ?

ten luzny przegub od storny kierowcy

[ Dodano: 2011-02-23, 16:32 ]
. http://allegro.pl/polos-p...1473691702.html na tej obudowie ( hmm w kazda strone moge ja troche dzwigac. Tylko tak jak napisalem jak jest wrzucone na P i auto nie ma ( zapietego biegu ) odpalone i trzymane na D na hamulcu nie ma luzu ......



dzwonilem do wujka mowil cos o jakims lozysku igielkowym ..

[ Dodano: 2011-02-23, 19:50 ]


[ Dodano: 2011-02-23, 20:01 ]
Tak jeszcze dodam wieczorem probowalem obczaic bicie, pojawia sie podczas przyspieszania, im wyzej tym mocniej az do pewnego momentu badz redukcji biegu, wtedy znow mniej bije...
Przy powolnym przyspieszaniu nie odczuwam bicia w ogole badz jest praktycznie nie wyczuwalne.
Opony wykluczone sa OK
Wywazenie OK.

Jeszcze na zbieznosci nie bylem ale chyba ona nie ma nic do tego ?
Ostatnio zmieniony przez shreeek 2011-02-23, 16:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2011-02-23, 20:24    

To czym ruszasz to w zasadzie przegub, tyle ze wchodzi w skrzynie i to ze ma tam maly luz to nic nie zmienia, gdyż tam jest przegub wciskany (jest on z jednego odlewu, nie ma się co popsuść), na pierscieniu oporowym.

Ale z drugiej strony patrząc, Ty piszesz ze masz 1cm luzu w każdą stronę - a to znaczy że od lewej do prawej strony masz 2 cm luzu? 2mm ok - może się pomyliłeś?
Ostatnio zmieniony przez Daroot 2011-02-23, 20:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 16