Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Goalkeper
2011-02-19, 15:31
Walka z siłownikami centralnego
Autor Wiadomość
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-02-19, 13:54    Walka z siłownikami centralnego

Zabrałem się dzisiaj za wymianę siłowników zamka centralnego, nie tak łatwo go wymienić bo dużo rozkręcania w dodatku takich elementów, których nie widać a widoczne są ich śruby mocujące na zewnątrz korpusu drzwi. Jeden już mi się udało wymienić więc z drugiej już problemu nie będzie. Manual zrobię jak będę w domu. Przy okazji wymiany siłowników chciałem wykręcić zamki ale zobaczyłem na wózku z narzędziami, że stoi jakiś preparat czyszcząco rozpuszczający, napsikałem go więc do wkładki zamka i dosłownie po kilku sekundach zamek przestał się kręcić w koło i zaczął prawidłowo funkcjonować z tym, że oddziałuje na siłownik centralnego. Przy całym mechanizmie centralnego zamka i zespole zatrzasku są dwie kostki, jedna z nich idzie do siłownika a druga do innego gniazda, które jest zespolone z umieszczoną wyżej dźwigienką natomiast ona połączona jest cięgnem z dźwigienką od bebenka zamka. Ciekawi mnie to co jest nie tak, że pomimo działającego zamka przy kręceniu kluczykiem nie zamykają się drzwi.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
michalkrk 
Pisarz


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE
Typ pojazdu: B54F
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 128
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-02-19, 14:51    

U mnie trzeba np. dość mocno przekręcić kluczykiem żeby zamknąć drzwi kierowcy. Kręci się łatwo ale tak to wygląda, że zamyka/otwiera drzwi dopiero w momencie jak mocno przekręcę w prawo/lewo. Centralny w drzwiach zamyka tylko jedne drzwi.
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-02-19, 14:56    

Jeżeli bębenek się kręci, a dźwignia nie przesuwa mechanizmu zamka, to ułamałeś plastikowy trzpień za bębenkiem. Jeżeli jednak cięgno pracuje, a siłownik się nie rusza, to wyczyść w mechanizmie zamka dźwigienki odpowiadające za przeniesienie ruchu z górnego cięgna, do siłownika.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-02-19, 15:30    

I bębenek się kręci i kręci dźwigienką, bębenków nawet nie tykałem, po prosty wziąłem psikadło o którym wspomniałem w pierwszym poście, wsadziłem zamiast kluczyka i napsikałem. Wszystkie wkładki się teraz kręcą jak należy ale nie zamykają drzwi. Przy klapie bagażnika nic nie rozkręcałem tylko psiknąłem i też się z kluczyka nie zamyka. Pytanie teraz czy czasami te moduły od zamykania kluczykiem nie są odłączone od sterownika centralnego zamka ?

Edit

Poprawka :) jest tak samo jak napisał

michalkrk napisał/a:
U mnie trzeba np. dość mocno przekręcić kluczykiem żeby zamknąć drzwi kierowcy.


[ Dodano: 2011-02-19, 20:43 ]
I trąbka, zszedłem z psem i postanowiłem spróbować otworzyć szafę przekręcając kluczyk, bębenki się prawidłowo kręciły ale nawet przy dużej sile nie szło otworzyć żadnych drzwi poza bagażnikiem. Kolejna próba była już przy użyciu pilota i okazało się, że też lipa bo siłowniki się nie wypchnęły i nie otworzyły drzwi. Wydaję mi się, że problem z siłownikami nie tkwi w nich a w zapieczonych bębenkach. Jutro albo w przyszłą sobotę będę musiał ponownie rozebrać drzwi ale tym razem wykręcę tylko bębenki i przesmaruję je tak jak należy a nie psikaczami.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-02-20, 18:30    

Zanim wszystko zdemolujesz, spryskaj tylną część bębenka (tego przy cięgle) jakimś odrdzewiaczem i przekręcając zamek kluczykiem staraj się "pomóc" przesunąć w jedną i drugą stronę metalowe cięgno ręką. Czasami pomaga, jednak należy robić to z wyczuciem, jeżeli nie chce ruszyć wcale, należy rozebrać element i nasmarować wyjety. Metoda zdaje egzamin, gdy cały mechanizm porusza się dość ciężko, ale jednak porusza ;)

edit: Goli, druga kostka, która tak Cię intryguje jest to połączenie do mikrowyłącznika odpowiedzialnego za informację o zamkniętych/niezamkniętych drzwiach :)
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-02-20, 19:49    

Dźwigienki przy kręceniu kluczykiem chodzą bez problemu stawiają tylko opór w końcowej fazie czyli tej w której powinno nastąpić otwarcie. O dziwo dzisiaj po południu zszedłem do reni i otworzyła się bez problemowo. Wracając do domu otworzyła tylko moje drzwi a pasażera z przodu już nie. Po dojechaniu do domu, przed chwilą, zamknęła pasażera a swoje musiałem z kluczyka na siłę zamknąć gdyż przy dwukrotnej próbie zamknięcia z pilota odmówiła.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-02-20, 19:55    

Bynek, czyli pozostaje Ci mycie i smarowanie mechanizmu zamków. Polecam smar silikonowy w spay'u lub grafitowy :)
Pamiętaj, że preparaty typu WD-40 są dobre na chwilę, ale ogólnie szkodzą zamkom, bo wypłukują z nich materiał smarujący.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-02-20, 19:57    

To akurat robiłem z mechanizmem od strony pasażera :) i co w pupę można sobie ten smar wsadzić :P co prawda nie grafitowy a miedziany :)
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-02-20, 19:59    

Czyli być może czeka Cię wymiana zamków :P Polecam uśmiechnąć się do Krzyśka :)
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-02-20, 20:04    

Ja uważam że to nie wina mechanizmów a wkładek, które przez próbie przekręcenia kluczykiem stanęły dźwignią w taki miejscu (efekt zbyt długiego krótkiego cięgna), że utrudniają siłownikowi całkowite podniesienie dźwigienki przy mechanizmie. Dlatego też w przyszłą sobotę wykręcę wkładki i przesmaruję je tak jak się to powinno zrobić czyli rozebrać i napakować smaru do środka.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 17