Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zapala sie kontrolka wtrysków w 3.0 V6
Autor Wiadomość
desperos 
Klubowicz
Mr RESET :D


Safrane ph: Subaru Impreza
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 SOHC
Wersja wyposażenia: GL
Typ pojazdu: G10-
Typ silnika: EJ20E
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 331
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-02-14, 09:41    

Mariusz u mnie się zapalała ta kontrolka a przyczyną był przywieszający się przekaźnik (jeden z tych przy komputerze)pierwszy od błotnika...Chociaż u mnie odcinało również pompę paliwa i gość mi się darł z głośnika.Przyczyną może być również emulator wtrysków.
Są jeszcze jakieś dolegliwości:odcięte paliwo,komunikaty gadaczki?
A ta kontrolka to chyba od Immo...
_________________
""Poruszanie się szybciej od światła jest niemożliwe, a już na pewno niepożądane, bo zwiewa czapkę...""
Ostatnio zmieniony przez desperos 2011-02-14, 09:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-02-14, 09:49    

Zapraszam TUTAJ i wybrać stronę 29 i przeczytać, jeżeli masz na myśli kontrolkę z zygzakiem pomarańczową po prawej stronie zegarów to tyczy się ona układu wtrysków paliwa. W wyżej wymienionym linku jest informacja na temat tego kiedy i dlaczego się ona zapala.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
jarek.k 
Obserwator

Safrane ph: I
Rocznik: 1994
Pojemność: 3,0V6
Wersja wyposażenia: liftback
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 3
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-02-15, 14:49    

Witam, znalazłem się tutaj przypadkowo ale cieszę się, że może ktoś mi pomóc a w ogóle, że jeszcze ktoś oprócz mnie interesuje się safrankami :rotfl: Mam również problem zdaje się z elektryką... Mianowicie u mnie świecą się dwie kontrolki, a właściwie migają: service i właśnie ten zygzak od wtrysków. Mam instalację gazową zwykłą STAG-L2 i działa bez zarzutu. Problemem jest właśnie to paliwo, ponieważ odkąd migają obie te kontrolki nie pali ani nie jeździ na paliwie. Włącza się blokada rozruchu i niestety nie pali. Po podczepieniu do komputera nie wykryto błędu a problem pozostał. Tak więc podciągnąłem linkę gazu do 2000 obrotów, polewam parownik gorącą wodą, podgrzewam silnik i jakoś ruszam z miejsca. Żaden ze znajomych mi mechaników nie zna przyczyny awarii. Wymieniłem przepływomierz powietrza na nowy, zero poprawy. Nie wiem gdzie szukać pomocy, prosiłbym o wsparcie. Może ktoś już przerabiał ten problem ? Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-02-15, 15:00    

Przyczyną takich objawów, kolego może być problem z zapieczonymi wtryskami benzynowymi, co objawia się tym, że mieszanka nie jest wtryskiwana do cylindrów bo nie ma jak (w R25 miałem tak, że jak zapiekł się jeden z zaworów to silnik nie palił na jeden gar co przyczyniało się do mielenia w trakcie pracy silnika), albo coś nie halo z komputerem sterującym wtryskiwaczami. Nie wiem czy awaria komputera jest sygnalizowana przez urządzenia diagnostyczne. Warto by było również sprawdzić czy sama pompa paliwowa się włącza przy próbie odpalenie silnika.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
desperos 
Klubowicz
Mr RESET :D


Safrane ph: Subaru Impreza
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 SOHC
Wersja wyposażenia: GL
Typ pojazdu: G10-
Typ silnika: EJ20E
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 331
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-02-15, 15:46    

Ewidentnie immo...nie widzę innej możliwości...w ph I immo odłącza tylko pompę paliwa i paliwko nie jest podawane do układu.Napisz jeszcze czy po włączeniu zapłonu jest ok tzn czy kontrolki nie mrugają?Czy masz w safi jakiś alarm a jeżeli tak to czy w schowku bądź innym miejscu nie masz wyłącznika alarmu(często immo jest spięte z alarmem przynajmniej ja tak mam...) Jak immo klapnie to na lpg odpalisz sprzęta...nie raz to przerabiałem :)
I witam następnego kolegę z lubelszczyzny :)
_________________
""Poruszanie się szybciej od światła jest niemożliwe, a już na pewno niepożądane, bo zwiewa czapkę...""
Ostatnio zmieniony przez desperos 2011-02-15, 15:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-02-15, 16:02    

milesmm napisał/a:
mi się wydaję że jak padnie to wogole odcina prąd i nawet nie zakrecisz rozrzusznikem,

Dokładnie :) mam taki kluczyk dorobiony bez pilota i tego duperelka (zawsze zapominam jak się ta kosteczka nazywa) co odblokowuje immo i przy próbie odpalenia tym kluczykiem nic się nie dzieje, nawet rozrusznik nie tryknie.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
jarek.k 
Obserwator

Safrane ph: I
Rocznik: 1994
Pojemność: 3,0V6
Wersja wyposażenia: liftback
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 3
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-02-15, 17:06    

Witam,dzięki za reakcję :padam: Mianowicie-wtryski wymienione,pompa paliwa załącza przy kręceniu...i na tym koniec,dalej nie podaje paliwa i wciąż ten sam problem.Owszem alarm był ale wyrzuciłem go ubiegłego roku(wyłącznik był w kostce pod nogami pasażera) bo się uzbrajał w silne mrozy :kwasny: Odłączyłem chwilowo kompa bo nie dało się jeździc z tym gadaniem :D .Jeśli to immo jak sugerujecie to co zrobic? Jestem raczej budowlaniec jak mechanik...ale wielkie dzięki za pomoc.
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-02-15, 17:49    

jarek.k napisał/a:
świecą się dwie kontrolki, a właściwie migają: service i właśnie ten zygzak od wtrysków.

Może to oznaczać uszkodzenie układu wtrysku lub nieodblokowanie (raczej moim zdaniem to) układu immobilisera. Migająca lampka wskazuje, że immo nie został zdezaktywowany - powinna zgasnąć po otwarciu samochodu przy pomocy centralnego zamka. W PHI jaqk otworzysz kluczykiem drzwi, to nie odpalisz, jeżeli nie wciśniesz w pilocie nadajnika w celu otwarcia drzwi - to dezaktywuje immo. Można próbować odblokować immobiliser ręcznie wprowadzając kod (opisane jest to w instrukcji obsługi obsługi - link podał Goalkeper), jeżeli posiadasz ten kod ?
Warto sprawdzić jeszcze wszystkie wtyczki i połączenia elektryczne, może gdzieś coś nie łączy ?

jarek.k napisał/a:
pompa paliwa załącza przy kręceniu...i na tym koniec,dalej nie podaje paliwa

Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu (jeszcze nie kręcenia rozrusznika) czyli drugą pozycję stacyjki, pompa przez kilka sekund pracuje tłocząc paliwo do układu wtrysku i się wyłącza. Jest to normalny objaw. Pracować ciągle powinna od momentu kręcenia rozrusznika do odpalenia silnika.

Napisałeś wcześniej, że po podpięciu nie wykryto żadnych błędów. Można przy pomocy komputera diagnostycznego wyłączyć immobiliser i wówczas zobaczyć, czy uda się zapalić.
Da to przynajmniej odpowiedź, czy ten układ jest przyczyną usterki.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
desperos 
Klubowicz
Mr RESET :D


Safrane ph: Subaru Impreza
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 SOHC
Wersja wyposażenia: GL
Typ pojazdu: G10-
Typ silnika: EJ20E
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 331
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-02-15, 18:43    

Goli tyle,że ph II różni się od ph I tym,że w Ph II czyli w Twojej immo jest w kluczyku( wkładasz do stacyjki i następuje rozbrojenie ) a w Ph I tak jak mojej immo rozbrajasz guziczkiem w kluczyku...U mnie przy uzbrojonym immo rozrusznik kręci tylko paliwka nie podaje a na gazie daję rade odpalić...
Już pisałem wcześniej,że mnie wysyłał do serwisu...gadał żebym zajrzał do instrukcji i,że wtryski kaput a winny był przekaźnik przy kompie...
_________________
""Poruszanie się szybciej od światła jest niemożliwe, a już na pewno niepożądane, bo zwiewa czapkę...""
 
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2011-02-15, 19:17    

Desperos ma rację, w ph I rozrusznik kręci ale albo nie podaje paliwa albo odcina zapłon. Tak jest we wszystkich phase I i immo jest w kluczyku ktory rozbraja przyciskiem.

Milesmm też ma rację, gdyż w jego przypadku on juz ma silnik o oznaczeniu Z7X 753 przez co nie ma zwyklego ECU a moduł sterujący, w którym jest zapisany immo.

Phase I można łatwo odpalić, gdyż wystarczy zdemontować schowek, odłączyć puszkę odpowiedzialną za central i immo i samochód normalnie zapala - proponuję sprawdzić to rozwiązanie.

Poza tym zwykły ecu bez immo jest lekki i chudy, a moduł z immo jest ciężki i gruby dodatkowo zalany jakimś klejem. Mam taki w garażu - nie potrafiliśmy złamać jego immo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15