Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Dyskusja ogólna o CB
Autor Wiadomość
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2011-02-02, 09:07    

Daroot napisał/a:
Darek, przy takim mocowaniu to mozna inny samochód ściągnąć z sąsiedniego pasa :D
Oczywiscie jesli antena bedzie miala te 2.5 metra.

Ale ja przecież napisałem "antena plus samochód"
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2011-02-02, 11:01    

Masz rację, źle się wyraziłem - przepraszam.
Chodziło mi o to że antena w tym miejscu zamocowana i tak bedzie musiala mieć co najmniej 2 metry a wtedy jej gibkość na boki jest ogromna.

I czy przy ruszaniu/hamowaniu antena nie buja sie na tyle żeby uderzać w klapę?
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2011-02-02, 11:43    

Mój performer ma prawie 2 metry i jest dość sztywny więc raczej by nie uderzał o klapę. Jeśli by się tak mocno bujał pewnie mój uchwyt wygiął by klapę.
Ponadto anteny nie gną się od samej podstawy tylko od jakieś wysokości.
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Ostatnio zmieniony przez Darek 2011-02-02, 11:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wazzabii 
Klubowicz


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 240
Skąd: UK
Wysłany: 2011-02-02, 13:11    

wygląda na to że będę musiał pokusić się o taki uchwyt, jak bardzo to jest inwazyjne w blachę ?
można po prostu pociągnąć masę od karoserii do tego uchwytu czy muszę wkręcać te wkręty żeby mi blachę uszkodziły, bo będę oddawał klapę niedługo do malowania ponieważ wymieniałem na nową bo moją była strzelona o słupek, a że mi się trafiła taka ze spojlerem to teraz mam większy problem...

z czasem bym zmienił antenę z 145 na jakiegoś większego żagla w takim razie, chyba że wyniki będą zadowalające.


co bym musiał kupić oprócz tego uchwytu, przypominam że mam antenę sirio ml-145
którędy najlepiej puścić kabel, radio chcę montować pod radiem fabrycznym lub po prawej stronie tunelu
_________________
2x Safrane RXT 2.2dT 1999
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-02-02, 13:53    

wazzabii napisał/a:
co bym musiał kupić oprócz tego uchwytu, przypominam że mam antenę sirio ml-145
którędy najlepiej puścić kabel, radio chcę montować pod radiem fabrycznym lub po prawej stronie tunelu

Oprócz uchwytu albo kupić przewód już zalutowaną główką PL albo wymontować ją z magnesu co wiąże się z cięciem kabla wtedy dokupujesz beczkę żeby połączyć.
Ja mam przewód puszczony zaraz pod tą gumą co nachodzi na podsufitkę miejsca jest w sam raz na przewód, kabel dalej poprowadzony wzdłuż dachy aż do słupka, później schodzi słupkiem i część z niego jest wciśnięta między słupek a deskę rozdzielczą, dalej przewód leci pod plastikami na tych gajgach metalowych od zespołu pedałów i wchodzi w tunel od tyłu zaraz przy rurze wentylacji. Żeby nie mieć problemu z wtyczką od anteny od razu kup przejściówkę kontową, wtedy na rurze wentylacyjnej wyskrobiesz trochę tej pianki czy coś podobnego i finito. Radio zamontujesz sobie w schowku pod radiem, wyciągasz tą kieszeń, wycinasz jej tył na szerokość radia, wiercisz ją z lewej strony co by można było radio śrubą do niej przymocować, dobrze jest zrobić sobie kilka otworów albo od razu taki otwór przedłużyć na 2-3cm co by mieć później możliwość regulacji radia tak aby była możliwość zamykania klapki. Drugą dziurę wiercisz na górze kieszeni i możesz sobie jakąś blaszkę przykręcić tak aby można było przymocować do niej drugą stronę radia. Ewentualnie możesz spróbować z fabrycznym uchwytem (nie wiem czy się bo między radiem a uchwytem jest jakiś prześwit) i wtedy robisz dwa odwierty na górze kieszeni, po tym do kieszeni wkładasz radio razem z przykręconym uchwytem, w którym będziesz musiał już mieć śruby, które przełożysz przez nawiercone otwory i od góry zastosujesz nakrętki, śruby w tym przypadku jak najkrutsze, najlepiej na wysokość nakrętki 8 czy 10.



Na rysunku elementy w zielonym prostokącie w całości wkładasz do kieszeni. Nie przykręcać samego uchwytu w kieszeni bo później nie będziesz miał możliwości wkręcenie śrub mocujących radio, a jak nawet będzie to będzie to nie lada wyczynem bo miejsca będzie mało na wsadzenie łap :) A TUTAJ masz mój post ze zdjęciami jak ja to zrobiłem.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2011-02-02, 14:01    

A co sądzicie o relingu poziomym (względem dachu) i antena na nim?
Widziałem takie coś w sieci chyba.
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2011-02-02, 14:20    

wazzabii napisał/a:
wygląda na to że będę musiał pokusić się o taki uchwyt, jak bardzo to jest inwazyjne w blachę ?
można po prostu pociągnąć masę od karoserii do tego uchwytu czy muszę wkręcać te wkręty żeby mi blachę uszkodziły

Jeden z uchwytów które opisałem ma dodatkową blaszkę żeby dołączyć masę. Próbowałem zastosować podobne rozwiązanie u siebie. Niestety blaszka nie mieści się pod wkręty. Poza tym rant klapy nie jest równy i zastosowanie dodatkowej blaszki powodowało że uchwyt ześlizgiwał się, ale spróbować trzeba.
Ja kabel mam puszczony od uchwytu po tylnej szybie, gdzie trzyma się na przyssawki. Dalej pod tapicerką prawego tylnego słupka aż za kanapę i dalej po podłodze pod dywanikami aż do deski rozdzielczej. CB mam zamontowane w kieszeni pod radiem.
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Ostatnio zmieniony przez Darek 2011-02-02, 15:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-02-02, 14:30    

Daroot napisał/a:
A co sądzicie o relingu poziomym (względem dachu) i antena na nim?

Masz na myśli uchwyt relingowy ? To prawie tak samo jak antena na magnes czyli zero masy. Wydaję mi się, że najlepszą alternatywą dziurki będzie uchwyt klapowy.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-02-02, 16:20    

Po co bawić się w lutowanie lub beczki, jak można kupić od razu tyle kabla antenowego ile potrzeba i samemu zarobić ;) Wtyk kątowy wcale nie jest dużo krótszy niż prosty - ja w prostym odciąłem troszkę jego tylnej rurki i przewód skierowałem na bok - zyskałem dzięki temu potrzebne 0,5 cm.
Przewód antenowy puściłem pod prawą półką bagażnika, a potem już przy wiązce progowej, jednak nie do samego końca, ale skręca on pod siedzeniem pasażera i chowa się w tunelu, aż do półki z radiem. Którędy puścimy przewód i ile go będzie to już inwencja własna. Mozna oczywiście puścić go tak, jak przewód od zmieniarki :)
Należy brać pod uwagę, że Uniden jest troszkę krótszy od Presidenta montując go pod radiem ;)
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
wazzabii 
Klubowicz


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 240
Skąd: UK
Wysłany: 2011-02-02, 16:56    

a co powiecie na montaż w kieszeni? bo w tym schowku jak dam radio to i tak nic się już nie zmieści, a jak wpadnie to będzie trudno wyciągnąć, więc myślę czy by nie dać takiej kieszeni



to jest chyba standardowy rozmiar DIN, czyli powinno pasować idealnie jak wyrzucę ten cały schowek co jest pod radiem. Mam jedynie wątpliwości czy klapka się zamknie jak odkręcę gruszkę lub też bym zrobił taki myk, że bym przedłużył kabel od gruchy na takim wyjściu kątowym (żeby można było zamknąć klapkę) i puścił w tunelu i wyprowadził w podłokietniku środkowym co bym musiał gruchy za każdym razem odkręcać, tylko wrzucać do schowka.

tylko ten uchwyt na klapę :(
_________________
2x Safrane RXT 2.2dT 1999
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15