Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Przekaznik mostek
Autor Wiadomość
shreeek 
Starszy pisarz


Rocznik: 3232
Pojemność: 3232
Wersja wyposażenia: 3232
Wiek: 36
Dołączył: 08 Gru 2010
Posty: 292
Skąd: zabrze
Wysłany: 2011-01-30, 10:55    Przekaznik mostek

Mostkowal ktos go ? Chodzi o przekaznik dmuchawy. Mostek w srodku przekaznika nic nie daje ( podkladane drewienko w celu stykania blaszki ) Musze przekaznik do polowy wsadzic i recznie zwierac srubokretem wtedy dmuchawa startuje. Domyslam sie ze motek musi byc 30 z 86 ? czy moze 30 z 87a ? .. czyli dmuchawa dobrze wpieta...
Juz ak nie wiele zostalo by wstepnie problem obejsc .....

Pomoze ktos?
Ostatnio zmieniony przez shreeek 2011-01-30, 10:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-01-30, 11:32    

W R25 była taka zworka odpowiedzialna za większość oświetlenia i podświetlenia w kabinie, w gnieździe przekaźnika wygląda tak

A tutaj

narysowałem jak ta zworka mniej więcej wygląda i jaki ma kształt. Więc jeżeli chcesz zrobić czasowo, żeby działało dopóki nie skombinujesz nowego przekaźnika, to musisz dokładnie sprawdzić, które nogi przekaźnika zwierasz i wykonać z jakiejś blaszki zworkę o odpowiednim kształcie tak aby jej "nózki" można było wpiąć w odpowiednie piny w kostce przekaźnika.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
shreeek 
Starszy pisarz


Rocznik: 3232
Pojemność: 3232
Wersja wyposażenia: 3232
Wiek: 36
Dołączył: 08 Gru 2010
Posty: 292
Skąd: zabrze
Wysłany: 2011-01-30, 13:04    

Naprawione okazalo sie ze to ...

bezpiecznik :oczami: :oczami: :zawstydzony: :zawstydzony:

dla ciekawskich

30 i 87 to sterowanie gdy padnie dmuchawa nalezy zmostkowac ( Drucik w te 2 piny ) Jesli nie zaskoczy
mostek 30 85 albo 30-86 sterowwanie nawiewem ( hm nie wiem jak to opisac ) Ale nie nalezy dlugo trzymac na tym mnostku grozi spaleniem instalacji:). Jesli zadziala na 30-85 30-87 przczyny nalezy szukac w kablu idacym do bezpiecznika 40A badz panelu klimatronika :)
Pozdrawiam :) _

Ewentualnie mozna pociagnac kabel bezposrednio z aku, przy okazji po drodze mozna wsadzic bezpiecznik..
 
 
wazzabii 
Klubowicz


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 240
Skąd: UK
Wysłany: 2011-02-01, 17:22    

jakie Ty tutaj herezje wypisujesz, mam nadzieje tylko że nikt tego nie przeczytał.

w celu wyeliminowania przekaźnika można jedynie zastosować mostek między pinami 30 a 87

Twoje pozostałe mostki mogą doprowadzić jedynie do uszkodzenia podzespołów lub instalacji albo przy odrobinie szczęścia nic nie dadzą.

Z tego co się orientuje to na pin 85 podana zostaje masa (gdy dmuchawa ma być włączona, bo piny 85 86 odpowiadają za zasilenie cewki, która z kolei odpowiada za zamknięcie obwodu głównego czyli między pinami 30 87 (zasilenie dmuchawy).

Więc jak dasz mostek 30 a 85 na włączonym klimatroniku i jakimś biegu wentylatora (na wyświetlaczu), to po prostu spalisz przy odrobinie szczęścia klimatronica.

mostkowanie 30 i 86 nie ma racji bytu z powodu iż na obu panuje takie samo napięcie, zwarcia nie powinno być (jeśli jakimś cudem na jednym z przewodów panuje inne napięcie to będzie zwarcie), ale nic to nie da, poza opcjonalnymi szkodami.


najlepsza opcja :

najlepiej wykonać pomiar napięcia między pinami 85 a 86 podczas gdy na klimatroniku będzie załączony jakiś bieg dmuchawy. Jeśli pomiar będzie pozytywny to znaczy, że napięcie do cewki przekaźnika dochodzi. Przekaźnik powinien działać chyba, że jest uszkodzony.

następnie mierzymy napięcie między masą pojazdu a pinem 30, powinno być 12V, jak nie ma to uwalony jest przewód, bo zakładam, że bezpiecznik sprawdziliśmy na samym początku

a na końcu ciągłość połączenia 87 a B1 i B3 używając buzzera (przedzwaniając)


to że przekaźnik działa nie znaczy, że dmuchawa ruszy mimo, że jest sprawna (jeszcze ważną rolę spełniają 4 przewody sterujące, oraz masa doprowadzona do dmuchawy)

Jak masa doprowadzona do dmuchawy jest okey, sprawdzamy przez pomiar rezystancji to znaczy że problem tkwi w przewodach sterujących. (zakładam że dmuchawa jest okey)

wtedy sprawdzamy ciągłość połączenia poszczególnych przewodów (buzzerem). jak jest okey to winy jest klimatronic.
_________________
2x Safrane RXT 2.2dT 1999
 
 
mundek28
Użytkownik

Safrane ph: 1
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.0
Wersja wyposażenia: i
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 36
Skąd: Jelonki
Wysłany: 2011-05-22, 15:32    

Witam wszystkich. ja właśnie muszę wymienić wszystkie te trzy styczniki w tej czarnej puszce po prawej stronie chłodnicy już właśnie zamówiłem. chciałbym się tylko zapytać co one jeszcze włączają oprócz wiatraków na chłodnice . pozdrawiam.
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2011-05-22, 16:46    

Te trzy przekaźniki sterują tylko wiatrakami chlodnicy. W zależności od potrzeby pracują równolegle lub szeregowo, sterujac szybkoscia obrotow.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15