Wysłany: 2010-03-29, 09:23 nierówna praca silnika 2,5B
Witam. Mam problem ze swoją Safranką 2,5b 98' automat. Do tej pory miałem problem z ustawieniem gazu bo cały czas gasła mi na biegu "P" a pózniej na "D". Po dwóch wizytach u gazownika stwierdził że wszystrko jeśli chodzi o gaz jest już w porządku. Okej. Pojezdziłem kilka dni i problemu na początku nie było, ale już po kilku dniach zauważyłem znowu nierówną pracę silnika i ku mojemu zdziwieniu odkryłem że samochód już nie tylko gaśnie i żle pracuję na gazie ale też tak samo się zachowuję na benzynie czego wcześniej nie było a wręcz byłem zmuszony jezdzić jakiś czas na PB bo gaz już w ogóle zawiódł. Było wszsytko w porządku na paliwie,silnik wpadał w wahania obrotów dopiero po przełączeniu na gaz. Teraz źle jest także na paliwie. Co może być przyczyną i gdzie szukać winy?
POZDRAWIAM.
Piotr W.
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-03-29, 09:40
Piszesz o wahaniach obrotów, rozumiem że chodzi o obroty biegu jałowego ??.
Napisz czy to samo dzieje się na zimnym i rozgrzanym silniku.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-03-29, 18:29
Zakładam, że świece i przewody wysokiego napięcia sprawne (wymienione i nie mają przebicia).
Zerknij do kopułki rozdzielacza zapłonu i na stan jej palca. Może uszkodzeniu uległ uszczelniacz na wałku rozrządu i cała kopułka jest w oleju ?
Ogólnie, to do sprawdzenia układ zapłonowy, bo gaz szybciej da znać o tym, że jest on niesprawny.
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-03-29, 20:03
Daroot napisał/a:
Jaka instalacja gazowa?
Darku pytasz o to samo na drugim forum, ale przecież kolega pisze że na benzynie ma w tej chwili to samo, nie sądzę więc żeby to była wina tylko instalacji LPG
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2010-03-29, 21:57
Darek napisał/a:
Daroot napisał/a:
Jaka instalacja gazowa?
Darku pytasz o to samo na drugim forum, ale przecież kolega pisze że na benzynie ma w tej chwili to samo, nie sądzę więc żeby to była wina tylko instalacji LPG
Pomyślałem że jeśli to sekwencja, to dane zostały skopiowane z ECU benzynowego. Przy nieodpowiednim podłączeniu, lub ustawień komputera LPG, mapa od PB może się rozjeżdżać i silnik będzie pracował nieprawidłowo. To tylko przemyślenia, ale spotkałem się z takim przypadkiem.
Natomiast jeśli to II generacja, to faktycznie nie ma nic wspólnego z pracą silnika na benzynie i należy iść w kierunku którym piszecie.
Witam. Dziekuję za pomoc. Na zimnym silniku w sumie "to" nie występuję bo jak by nie było to jest jeszcze na ssaniu i obroty trzymają się równo. Natomiast jak silnik jest ciepły to już "madagaskar" się dzieję z obrotami. Zaważyłem również że gdy stoję na "D" i mam wciśnięty hamulec to niekiedy obroty trzymają się w miarę dobrze ( czasem przejeżdżę cały dzień i jest okej) zaś poprzdzeniem skoku obrotów jest delikatne szarpanie i wtedy od razu idą w dół i zaczynają się wahania. Od tego momentu już jest tylko gorzej. Potem przy każdym postoju jest to dziwne szarpanie i obroty cały czas szaleją, jak wrzucę na bieg "P" to samochód po kilku skokach obrotów gasnie. Jest to Safrane II 98' 2,5B automat.
POZDRAWIAM
Piotr W.
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-03-30, 08:29
Jeśli obroty skaczą na luzie to zacząłbym od najprostszej rzeczy, jest nią wymycie silnika krokowego. Nie jest to pracochłonne i co najważniejsze nic nie kosztuje.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-03-30, 11:27
A może to szarpanie jest spowodowane zapieczonym wtryskiwaczem ? albo od tego, że nie pali na jeden gar ?
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Jutro mam niestety wyjazd i nie mam kiedy czegokolwiek zrobić ale pojutrze postaram się zacząć robotę od silnika krokowego i zobaczymy...?
Tymczasem pozdrawiam i jeszcze raz DZIĘKI.
Piotr W.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach