Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
nierówna praca silnika 2,5B
Autor Wiadomość
My_i_Ja
Użytkownik

Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 7
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-03-29, 09:23    nierówna praca silnika 2,5B

Witam. Mam problem ze swoją Safranką 2,5b 98' automat. Do tej pory miałem problem z ustawieniem gazu bo cały czas gasła mi na biegu "P" a pózniej na "D". Po dwóch wizytach u gazownika stwierdził że wszystrko jeśli chodzi o gaz jest już w porządku. Okej. Pojezdziłem kilka dni i problemu na początku nie było, ale już po kilku dniach zauważyłem znowu nierówną pracę silnika i ku mojemu zdziwieniu odkryłem że samochód już nie tylko gaśnie i żle pracuję na gazie ale też tak samo się zachowuję na benzynie czego wcześniej nie było a wręcz byłem zmuszony jezdzić jakiś czas na PB bo gaz już w ogóle zawiódł. Było wszsytko w porządku na paliwie,silnik wpadał w wahania obrotów dopiero po przełączeniu na gaz. Teraz źle jest także na paliwie. Co może być przyczyną i gdzie szukać winy?
POZDRAWIAM.
Piotr W.
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-03-29, 09:40    

Piszesz o wahaniach obrotów, rozumiem że chodzi o obroty biegu jałowego ??.
Napisz czy to samo dzieje się na zimnym i rozgrzanym silniku.
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-03-29, 18:29    

Zakładam, że świece i przewody wysokiego napięcia sprawne (wymienione i nie mają przebicia).
Zerknij do kopułki rozdzielacza zapłonu i na stan jej palca. Może uszkodzeniu uległ uszczelniacz na wałku rozrządu i cała kopułka jest w oleju ?
Ogólnie, to do sprawdzenia układ zapłonowy, bo gaz szybciej da znać o tym, że jest on niesprawny.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2010-03-29, 19:55    

Jaka instalacja gazowa?
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-03-29, 20:03    

Daroot napisał/a:
Jaka instalacja gazowa?

Darku pytasz o to samo na drugim forum, ale przecież kolega pisze że na benzynie ma w tej chwili to samo, nie sądzę więc żeby to była wina tylko instalacji LPG
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2010-03-29, 21:57    

Darek napisał/a:
Daroot napisał/a:
Jaka instalacja gazowa?

Darku pytasz o to samo na drugim forum, ale przecież kolega pisze że na benzynie ma w tej chwili to samo, nie sądzę więc żeby to była wina tylko instalacji LPG


Pomyślałem że jeśli to sekwencja, to dane zostały skopiowane z ECU benzynowego. Przy nieodpowiednim podłączeniu, lub ustawień komputera LPG, mapa od PB może się rozjeżdżać i silnik będzie pracował nieprawidłowo. To tylko przemyślenia, ale spotkałem się z takim przypadkiem.

Natomiast jeśli to II generacja, to faktycznie nie ma nic wspólnego z pracą silnika na benzynie i należy iść w kierunku którym piszecie.
 
 
My_i_Ja
Użytkownik

Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 7
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-03-30, 00:48    

Witam. Dziekuję za pomoc. Na zimnym silniku w sumie "to" nie występuję bo jak by nie było to jest jeszcze na ssaniu i obroty trzymają się równo. Natomiast jak silnik jest ciepły to już "madagaskar" się dzieję z obrotami. Zaważyłem również że gdy stoję na "D" i mam wciśnięty hamulec to niekiedy obroty trzymają się w miarę dobrze ( czasem przejeżdżę cały dzień i jest okej) zaś poprzdzeniem skoku obrotów jest delikatne szarpanie i wtedy od razu idą w dół i zaczynają się wahania. Od tego momentu już jest tylko gorzej. Potem przy każdym postoju jest to dziwne szarpanie i obroty cały czas szaleją, jak wrzucę na bieg "P" to samochód po kilku skokach obrotów gasnie. Jest to Safrane II 98' 2,5B automat.
POZDRAWIAM
Piotr W.
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-03-30, 08:29    

Jeśli obroty skaczą na luzie to zacząłbym od najprostszej rzeczy, jest nią wymycie silnika krokowego. Nie jest to pracochłonne i co najważniejsze nic nie kosztuje.
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-03-30, 11:27    

A może to szarpanie jest spowodowane zapieczonym wtryskiwaczem ? albo od tego, że nie pali na jeden gar ?
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
My_i_Ja
Użytkownik

Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 7
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-03-30, 21:02    

Jutro mam niestety wyjazd i nie mam kiedy czegokolwiek zrobić ale pojutrze postaram się zacząć robotę od silnika krokowego i zobaczymy...?
Tymczasem pozdrawiam i jeszcze raz DZIĘKI.
Piotr W.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10