Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Udrażnianie układu chłodzenia - prawda i mity :D
Autor Wiadomość
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-07, 03:14    Udrażnianie układu chłodzenia - prawda i mity :D

lukas nie do końca zrozumiałem twoją wypowiedź, a przykrywanie chłodnicy kartonem nie ma żadnego sensu. Chłodnica jest po to aby schłodzić płyn chłodzący silnik. Płyn dostanie się do chłodnicy wtedy jak silnik osiągnie odpowiednią temp i otworzy się termostat. Tekturą tylko ograniczysz przepływ powietrza, a tym samym zmniejszysz sprawność chłodnicy.

Cytat:
A apropo jakby ktoś z was miał problem z nagrzwnicą np słabe grzanie to albo zatkana (rozpuścić kreta w wodzie i wlać do układu-moze być też specjalny środek ale jest słaby)


Wlewanie kreta absolutnie odradzam. Kret to nic innego jak NaOH czyli wodorotlenek sodu. Z przyjemnością :hyhy: wyżera aluminium (silnik, chłodnica) jak również cynę, którą są lutowane chłodnice miedziane.
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-01-07, 09:21    

igorjast napisał/a:
Kret to nic innego jak NaOH czyli wodorotlenek sodu. Z przyjemnością :hyhy: wyżera aluminium (silnik, chłodnica) jak również cynę, którą są lutowane chłodnice miedziane.

Hmm troszkę dziwna sprawa, można spokojnie skarżyć drogowców, że sypią drogi solą NaCl (chlorek sodu) a wiadomo jak się sól połączy z wodą to co powstaje :?: Powstaje roztwór, którego pochodnymi są wodorotlenki sodu i chlor. I co Pan na to Panie chemiku :?:

NaOH podejrzewam tak według mnie bardzo łatwo osiągnąć sposobem domowym. Jak wiadomo sól wsypana do wody powoduje powstanie energii cieplnej przez co jeden atom wodoru (H2), jest wytrącany z cząstki wody (H20) i umożliwia dołączenie się, do reszty wodorotlenowej, pierwiastka sodu (Na). W wyniku tego powstanie reakcja wymiany jednocześnie z reakcją redox i powinien powstać NaOH (wodorotlenek sodu) i HCl (chlorowodorek - kwas solny). Oczywiście przy odpowiednim dobraniu gramatury wody i soli.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
wazzabii 
Klubowicz


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 240
Skąd: UK
Wysłany: 2009-01-07, 13:32    

Czyli Ty też jesteś z tych co twierdzą, że silniki "na wodór" wytwarzają tylko wodę w procesie spalania?
_________________
2x Safrane RXT 2.2dT 1999
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-01-07, 17:05    

No do tego tak za bardzo nie przykuwałem uwagi, ale nie tylko wodę lecz także dużą ilość energii cieplnej. Podejrzewam, że powstają jeszcze jakieś izotopy wodoru.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
mSamer 
Klubowicz


Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2.2 DCI
Wersja wyposażenia: Initiale Patis
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 111
Skąd: okolice Zawiercia
Wysłany: 2009-01-07, 22:24    

Chłopaki sorki za tego posta z kretem bo widze że zaczynacie gadać jak chemicy może z zawodu ? czuje się jak na forum chemicznym ale rzeczywiście to co mówicie ma sens Mruga A kreta mechanicy leją tak więc jak będziecie mieli coś zatkane to nie oddawajcie do psełdo fachowca bo kret na bank jest tańszy i mocniejszy od środków do czyszczenia chłodnicy odpowienich więc leją go często znam 3 takich ja lałem osobiście środek K2 do odkamieniania ale nic nie dał jeszcze nie próbowałem z kretem ale teraz napewno sobie odpuscze oczywiście to było w R21 w safrance wszystko gra Mruga
_________________
Renault Safrane 1998r 2.5 20V Benzyna+LPG sekwencja. Wersja RXE ---->
http://www.polskajazda.pl...t/Safrane/53536
 
 
 
Bieniu 
Starszy pisarz


Safrane ph: bd
Rocznik: bd
Pojemność: bd
Wersja wyposażenia: bd
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 247
Skąd: bd
Wysłany: 2009-01-07, 22:33    

Na krecie powinno być napisane "nie stosować do instalacji aluminiowych" a jak bym zobaczył że mechanik coś takiego leje mi do chłodnicy to chyba bym kazał mu to wypić
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-08, 04:11    

Goalkeper napisał/a:

Hmm troszkę dziwna sprawa, można spokojnie skarżyć drogowców, że sypią drogi solą NaCl (chlorek sodu) a wiadomo jak się sól połączy z wodą to co powstaje :?: Powstaje roztwór, którego pochodnymi są wodorotlenki sodu i chlor. I co Pan na to Panie chemiku :?:

NaOH podejrzewam tak według mnie bardzo łatwo osiągnąć sposobem domowym. Jak wiadomo sól wsypana do wody powoduje powstanie energii cieplnej przez co jeden atom wodoru (H2), jest wytrącany z cząstki wody (H20) i umożliwia dołączenie się, do reszty wodorotlenowej, pierwiastka sodu (Na). W wyniku tego powstanie reakcja wymiany jednocześnie z reakcją redox i powinien powstać NaOH (wodorotlenek sodu) i HCl (chlorowodorek - kwas solny). Oczywiście przy odpowiednim dobraniu gramatury wody i soli.


Jak żyję nie słyszałem żeby po wsypaniu soli kuchennej do wody powstała zasada sodowa i kwas solny, o energii cieplnej nie wspominając. Jak by tak było to wszyscy chodzili by struci domowymi zupami ;) , a w morzu nikt by się nie kąpał w obawie przed ciężkimi poparzeniami. NaOH to mocna zasada, a HCl to mocny kwas, oba powodują silne poparzenia skóry.
Reakcja, którą opisałeś owszem zachodzi, ale dokładnie w przeciwnym kierunku. To w wyniku reakcji zasady z kwasem powstaje sól w tym wypadku kuchenna plus oczywiście woda i nazywa się to reakcją zobojętniania.
NaOH można uzyskać rozpuszczając w wodzie sód metaliczny bądź tlenek sodu. Z wodnego roztworu soli owszem też się da, ale trzeba użyć prądu - czyli elektroliza.

lukas efekt chłodzący przepływającego powietrza (chłodzony element osiąga temp. niższą od temp. chłodzącego go powietrza) występuje tylko wtedy, gdy powierzchnia elementu jest wilgotna. Wilgoć odparowując odbiera ciepło z chłodzonego elementu. Gdy chłodnica jest sucha nie osiągnie niższej temp. od wiatru.
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-01-09, 00:02    

Racja, przeanalizowałem i faktycznie rąbnąłem byka :zawstydzony: widocznie za szybko wczoraj myślałem a Tutaj wyszukałem coś takiego. Jak wpływa NaOH na aluminium (Al - glin) . Nie wiadomo tylko jakie były proporcje i jakie było stężenie NaOH w takiej ilości H20. Podejrzewam, że można by tego używać do udrażniania układu chłodzenia ale najpierw trzeba by było przeprowadzić test w celu dojścia do tego jak dobrać odpowiednio składniki.

igorjast napisał/a:
Jak by tak było to wszyscy chodzili by struci domowymi zupami

Jak dobrze uważałeś na chemii to panie chemiczki zawsze zwracały uwagę na NaCl (sól kuchenna), że jest to biała śmierć tak jak cukier. Nie wiem czy słyszałeś o tym biciu rekordu w jedzeniu soli. Koleś wygrał ale długo się nie cieszył bo po spożyciu i teraz żeby nie skłamać ale jakoś ponad 1kg zmarł. Używając soli tak czy siak się podtruwasz ale to dopiero na starość wychodzi :) .
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
wazzabii 
Klubowicz


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 240
Skąd: UK
Wysłany: 2009-01-09, 00:02    

Goalkeper napisał/a:
No do tego tak za bardzo nie przykuwałem uwagi, ale nie tylko wodę lecz także dużą ilość energii cieplnej. Podejrzewam, że powstają jeszcze jakieś izotopy wodoru.



Co do spalania wodoru w silniku to nie odbywa się ono na czystym tlenie, tylko na powietrzu w którym jest azot, dwutlenek węgla oraz inne gazy, więc przy spalaniu nie powstaje tylko woda i energia, ale również pochodne wyżej wymienionych gazów. Więc ekolodzy bajki wciskają.
_________________
2x Safrane RXT 2.2dT 1999
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2009-01-09, 00:02    

Qrcze blade. Temat o wskaźniku temperatury, a zamiast tego wykład z chemii. Koledzy, czy jest tu jakiś admin, który to ogarnie ? Mruga
No tak, jest i pieprz....., sorki, soli Jezyk
Aż strach będzie niedługo zajrzeć do topick'u o spalaniu Rotfl
Posprząta tu ktoś, czy nie ? Padam
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 11