Safrane ph: I
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.2 8v
Wersja wyposażenia: RX
Wiek: 29 Dołączył: 05 Maj 2015 Posty: 6 Skąd: SKIERNIEWICE
Wysłany: 2015-05-05, 20:20 Kupno renault safrane 2.2 8v LPG
Witam trafiła mi się okazja by kupić safrane w dobrej cenie ale jestem zielony jesli chodzi o francuską motoryzacje.Bardzo spodobało mi się to autko i po jeździe próbnej zachorowałem na nie .Z tego co mi wiadomo reno jest od 12 lat w jednych rękach ma wymienione
- nowe tarcze i klocki przód
- wykładziny w bębnach na tyle
- komplet rozrządu (przy 263tyś)
- nowe amortyzatory
- regeneracja maglownicy (grudzień 2014r)
- wymiana chłodnicy na używaną ( stara miała pęknięte wejścia na przewody)- marzec 2015r
- nowe świecie (marzec 2015r)
- nowy parownik - 2 lata gwarancji (kwiecień 2015r)
Niestety widać małe oznaki korozji na klapie pod napisem jak i na nadkolach tylnych nie jest to duze ale juz zaczęło się pojawiac
Safranka pochodzi z 1997r nie pamiętam wersji nie ma klimy
Silnik jak w temacie to 110 konny 2.2 8v przebieg 267 tys.
I tu nasuwają sie pytania jak sprawuje sie ten silnik co najczesciej sie w nim psuje co ile wymieniac rozrząd/olej i jakie jeszcze bolączki męczą safranke z tym silnikiem
Ostatnio zmieniony przez septeq 2015-05-05, 22:12, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2015-05-05, 22:36
Korozja w tych miejscach to "standard" w starszych wersjach, a biorąc pod uwagę zakończenie produkcji w 2000 roku, to trafia już większość egzemplarzy
Co do opisu silnika, to zacytuję to, co kiedyś już napisałem:
Safrane 2.2i napędza ośmiozaworowa jednostka doskonale znana jeszcze z modelu Renault 25. Oznaczenie silnika to J7T 723 o pojemności 2165 ccm 79KW (107 KM) przy 5000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 170 Nm osiąga przy 3500 obr/min.
Według danych producenta, prędkość maksymalna wynosi 187 km/h, a przyspieszenie od 0-100km/h 11,6 s.
Zużycie paliwa Pb producent podaje (trasa/miasto) w granicach 7/12 l/100km.
W związku z tym, że nie jest to „demon mocy” w stosunku do pojemności, nie należy oczekiwać od auta napędzanego tą jednostką silnikową nadzwyczajnych osiągów, biorąc pod uwagę masę samochodu.
Silnik ten odwzajemnia się jednak użytkownikowi praktycznie bez awaryjnością. Uważany jest za „długowieczny” i nie sprawiający problemów.
Ja użytkowałem egzemplarz do przebiegu 238000 km i wiem, że w silniku nie było nic robione (wymieniłem jedynie termostat + oczywiście normalne czynności eksploatacyjne, czyli olej, filtry, świece, przewody, kopułka i palec rozdzielacza - ostatnie przy przebiegu 220000 km).
Silnik ten doskonale znosi zasilanie LPG. Wiąże się to oczywiście za spadkiem osiągów, ale znacznie poprawia ekonomiczność jazdy.
Regulacja zaworów jest manualna, więc należy pilnować odpowiednich luzów, zwłaszcza przy zasilaniu LPG.
Z mankamentów mogę podać ubytki płynu chłodniczego, co zapewne wiąże się z zasilaniem LPG (więcej złącz na przewodach), ale odpowiednia dbałość o układ i systematyczne dokręcanie opasek nie powinno nastręczać kłopotów.
Co do dogrzania i ogrzewania auta:
Wiele osób narzeka na spore spalanie i niską skuteczność ogrzewania w starszych egzemplarzach. Dlatego wspomniałem o wymianie termostatu.
Jeżeli wskazówka temperatury na wskaźniku, nie przekracza pierwszej grubej kreski (pomijając spoczynkową), to mamy winnego
Termostat w tym silniku skalowany jest na 73°C (koszt niestety nie mały – ok. 70-80zł), ale przy jego sprawnym działaniu spalanie jest znacznie niższe, natomiast w mroźne dni w samochodzie jest wręcz gorąco (podaję na przykładzie wersji RN – bez klimatronika).
Termostat obecnie jest bardzo ciężko kupić, wręcz nie do dostania - chyba, że gdzieś jeszcze ktoś zachomikował w magazynie.
Ogólnie zerknij do TEGO tematu, jak też poczytaj forum
Rozrząd co 5 lat lub 120 kkm, ale bezpieczniej co ok. 80-90 kkm. Olej i filtry co 10-15 kkm (zależy czy częściej jeździsz w mieście, czy na trasach) a TU znajdziesz instrukcję obsługi
Safrane ph: była 2,2 si 93', 2,2dT 00', 2,5 20v 98'
Rocznik: *
Pojemność: *
Wersja wyposażenia: * Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Sty 2014 Posty: 41 Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 2015-05-06, 21:01
arek, napisał już o wszystkich zaletach, ja tylko dodam, że nie kupił bym szafy bez klimy, gdybym był teraz na etapie kupna ph1 to interesował by mnie tylko silnik 3,0 v6, kolega miał 2,2 8v, i demon mocy to nie jest, po jeździe próbnej na pewno było ,,ok'', ale apetyt rośnie w miarę jedzenia (jeżdżenia)
Safrane ph: I
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.2 8v
Wersja wyposażenia: RX
Wiek: 29 Dołączył: 05 Maj 2015 Posty: 6 Skąd: SKIERNIEWICE
Wysłany: 2015-05-06, 21:29
Póki co nie szukam auta do wyścigów tylko do przemieszczania się ( niestety taka praca )
Najważniejsza jak na razie jest bezawaryjnosć ale kto wie może nast autem bd właśnie v6 albo 2.5 w dobrym stanie
Safrane ph: była 2,2 si 93', 2,2dT 00', 2,5 20v 98'
Rocznik: *
Pojemność: *
Wersja wyposażenia: * Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Sty 2014 Posty: 41 Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 2015-05-07, 20:23
Jacek957,
ja się nie obrażam tylko byłem ciekawy jaka to jest okazyjna cena za ph1 nawet bez klimy
a tak na marginesie to znam wartość tych aut, jednemu z klubowiczów nie ważne którego klubu oferowałem za 2,2 dT 13tyś , zaś drugiemu za 2,5 20v 16 tyś, dla niektórych to są ceny tego auta nie do przyjęcia, ja też nie kasztanie kasą, ale za uważam ,że naprawdę zadbany egzemplarz jest tego warty
Ostatnio zmieniony przez tom80 2015-05-07, 20:31, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach