Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-06, 11:29 nierówna praca silnika na wolnych obrotach
Parę dni temu zdarzyło się raz, czy dwa po raz pierwszy. Silnik przerywa na wolnych obrotach - co jakiś czas czuć pojedyncze szarpnięcia, jakby ktoś kopnął w samochód. Wczoraj zrobiłem jakieś 500 km i po tym objaw występował praktycznie przy każdym zatrzymaniu - nieprzyjemne zwłaszcza w korkach Rzecz się działa raczej na dobrze nagrzanym silniku - dziś zrobiłem rano parę kilometrów i nic się nie działo. Wiem, że to może być cała masa rzeczy - świece, przewody, pewnie kopułka czy palec rozdzielacza (palec nawet mam ze sobą nowy, planowałem wymienić), luzy zaworów... Na co byście stawiali na pierwszym miejscu? Dodam, że na wyższych obrotach pracuje idealnie.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 57 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-08-06, 11:42
Zaczął bym od wyczyszczenia silniczka krokowego i sprawdzenia szczelności układu dolotowego. Zawory regulowane są hydraulicznymi popychaczami.
Do kopułki jednak też warto zerknąć.
Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-06, 13:49
Faktycznie, o krokowym nie pomyślałem. A on raczej lubi wariować, o ile pamiętam, właśnie na gorącym silniku. Zerknę. Chociaż trochę bardziej mi to wygląda na wypadąjace pojedyncze zapłony - tak, jakby chwilami nie palił na jednym cylindrze.
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-08-08, 18:06
Ah pamiętam ten problem, też to miałem i przyczyną był map sensor, tzw: czujnik ciśnienia, masz tam wtyczkę przeczyść styki i dobrze dopchnij, możesz ew to wymienić koszt jest bardzo mały i kupisz to w pierwszym lepszym sklepie, jak byś nie wiedział o czym mówię:
Mi pomogło samo czyszczenie i przeszło lecz i tak to wymieniłem, zanim doszedłem że to map sensor to sporo wymieniłem więc lepiej sprawdź to cacuszko. Objawy miałem takie same, na zimnym silniku ładnie pracował, najgorsze jak stało się na światłach i nie dało się ruszyć bo tak szarpało Wszystko to co napisałeś wymieniłem z nadzieją że przejdzie, a tu psikus było co raz gorzej.
Ostatnio zmieniony przez Predator 2011-08-08, 18:12, w całości zmieniany 3 razy
Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-08, 21:30
Miałem z nim problem w Lagunie, w końcu wymieniłem - ale słowo daję, nie pamiętam objawów
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2011-08-09, 11:26
A gdzie to znaleźć w komorze silnika ???
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-08-09, 14:17
Znaleźć go można koło filtra powietrza, ale skoro nie występuje w tej wersji to go raczej tam nie ma, możesz sprawdzić przepływomierz/czujnik ciśnienia, u mnie też nikt nie przepuszczał że to map sensor i wymieniłem masę rzeczy nie potrzebnie. Sprawdzić nie zaszkodzi, przeczyść styki. Objawy miałem takie, na skrzyżowaniu nie dało się ruszyć bo autko ruszało "zajączkiem", nie chciał przyspieszać, podczas jazdy czuć było pojedyncze szarpnięcia. Efekt podobny jak by brakło paliwa
Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-09, 15:20
Predator napisał/a:
nie dało się ruszyć bo autko ruszało "zajączkiem", nie chciał przyspieszać, podczas jazdy czuć było pojedyncze szarpnięcia
Tu aż tak źle nie było. Normalnie ruszał, moc bez wyczuwalnych zmian, pojedyncze szarpnięcia wyłącznie na wolnych obrotach - co kilka, kilkanaście sekund (albo i wcale).
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-08-09, 16:44
chrisfox napisał/a:
Tu aż tak źle nie było. Normalnie ruszał, moc bez wyczuwalnych zmian, pojedyncze szarpnięcia wyłącznie na wolnych obrotach - co kilka, kilkanaście sekund (albo i wcale).
Na początku też tak miałem, później było co raz gorzej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach