Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
ABS w Safranch i jego działanie :)
Autor Wiadomość
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-12-03, 13:23    

Kod:
http://pl.wikipedia.org/wiki/ABS_(motoryzacja)
Budowa i zasada działania ABS. Wszystko ładnie opisane. Co ja się namęczyłem, żeby tego linka wstawić Wesoly nawet żadne tagi BB nie pomagały Wesoly
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-03, 16:05    

to żeście sie teraz rozpisali Wesoly to wam mowie tak Wesoly po 1 primo mechanik stwierdził ze nie ma abs-u bo nic na tej całej belce czy tam gdzieś nie ma Wesoly po drugie kontrolka nie świeci po 3 już to spr rozbujałem się tak do ok 100 i porostu nie chciałem drogi przejechać i deplem do dechy i niiiic jeden pisk żadnego przeskoku na kolach bo wiadomo ze nie blokuje abs całkiem kol i na pedale tez nic wiec BRAAAK ABESIUU
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-03, 19:11    

Dobra - zlinczowaliście mnie Kijem go! .
Ja podałem dane (nie dokładne niestety, ale już poprawiłem) z instrukcji obsługi BMW E34 (podobnie jest opisane w instrukcji Ford Escort) - niestety francuzy w instrukcji do Safrane nie napisali o tym.
A więc podam na wszelki wypadek dokładny cytat z instrukcji, z której zaczerpnąłem te nie wyssane z palca informacje:
System ABS działa dopiero po przekroczeniu prędkości 8 km/h. Powyżej tej tzw.minimalnej prędkości system ABS zapobiega blokowaniu się kół podczas hamowania. Jeżeli prędkość spadnie poniżej 5 km/h, to ABS przestaje działać, tzn. że teoretycznie koła mogłyby się zablokować, co praktycznie nie jest już niebezpieczne.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-03, 20:10    

To był wkońcu ten ABS we wszystkich safrankach -bo mechanik mówi PRIMO że nie Kwadratowy Kwadratowy Kwadratowy
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-03, 20:30    

Wyczytałam właśnie w manualu (tylko wersje 4x4 - inny komputer ABS), że jeżeli system ABS wychwyci, że zaczynamy hamowanie, i spełnione są do tego warunki:
- samochód porusza się powyżej 24km/h
- hamowanie <3m/s2
- aktywny sygnał STOP (pedał hamulca wciśnięty)
- auto jest na biegu
- pedał sprzęgła nie wciśnięty

wtedy komputer ABS wysyła sygnał do ECU, aby ten zredukował możliwość zablokowania kół (według manuala jest to możliwe, gdyby nie sygnał do ECU) poprzez odpowiednie wysterowanie silnika.

Aby ECU przyjął informację z komputera ABS musi mieć spełnione następujące warunki:
- pedał gazu musi być zwolniony
- prędkość auta powyżej 20km/h
- prędkość silnika powyżej 1000obr/min

Tyle na temat ABS znalazłem. (właściwie możecie to dać w innym dziale)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-08, 18:52    

abs dziala dokladnie tak jak opisuje to instrukcja e34 ( ja osobiscie mam tez e32 wiec wiem dokladnie jak to wyglada w bmw ) - jezeli hamuje na sliskim to jak jade bardzo wolno to zablokuje kola...


abs bardzo prosto sprawdzic - nie polecam rozpedzania sie do predkosci 200km/h i hamowania awaryjnego - teraz idzie zima , jest slisko - wystarczy jadac ok 50km/h zahamowac z calej sily - jezeli posiadasz sprawny abs powinienes poczuc charakterystyczne "kopanie" w pedal hamulca ( mozliwe jest akze jego zapadanie sie w podloge jezeli praca absu bedzie intensywna i dlugotrwala - jest to calkowicie normalne ) .


warto zauwazyc ze abs nie jest systemem skracajacym droge hamowania - tylko umozliwiajacym ominiecie przeszkody podczas hamowania . w pewnych warunkach moze wydluzyc ( i to znaczaco ) droge hamowania ) . przeprowadzalem kiedys takie testy na sniegu - ten sam samochod z abs i odlaczonym absem ( odlaczony bezpiecznik abs ) - droga hamowania samochodu bez absu byla krotsza ( ale ni bylo mozliwosci sterowania nim podczas hamowania ).
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-12-08, 20:31    

tomi napisał/a:

warto zauwazyc ze abs nie jest systemem skracajacym droge hamowania - tylko umozliwiajacym ominiecie przeszkody podczas hamowania . w pewnych warunkach moze wydluzyc ( i to znaczaco ) droge hamowania ) . przeprowadzalem kiedys takie testy na sniegu - ten sam samochod z abs i odlaczonym absem ( odlaczony bezpiecznik abs ) - droga hamowania samochodu bez absu byla krotsza ( ale ni bylo mozliwosci sterowania nim podczas hamowania ).


No to nie do końca prawda
Po pierwsze to generalnie ABS zapobiega blokowaniu kół podczas hamowania a możliwość gwałtownego manewru w jego trakcie to tylko "produkt uboczny"
Po drugie nawet nasi dziadkowie wiedzieli że w autach bez ABS najbardziej efektywne jest hamowanie pulsacyjne przerywane na moment przed zerwaniem przyczepności. Dziś to zadanie wykonuje za nas właśnie ABS nie pozwalając na poślizg a co za tym idzie jest to najefektywniejszy sposób hamowania. Nie wiem skąd takie wypaczone wyniki podczas Twojego testu być może przeoczyłeś fakt że przy ABS trzeba hamować pełną siłą. Nikt mi nie wmówi że auto ślizgające się stanie szybciej niż hamujące Wesoly no chyba że ktoś wozi ze sobą kotwicę Wesoly
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-08, 20:59    

Darek napisał/a:

Nikt mi nie wmówi że auto ślizgające się stanie szybciej niż hamujące Wesoly no chyba że ktoś wozi ze sobą kotwicę Wesoly


Niestety Darku, według mnie w tym przypadku rację ma Tomi
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-08, 21:03    

z tym 200/h to był żart panowie :rotfl:
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-12-08, 21:18    

RedHead napisał/a:
Darek napisał/a:

Nikt mi nie wmówi że auto ślizgające się stanie szybciej niż hamujące Wesoly no chyba że ktoś wozi ze sobą kotwicę Wesoly


Niestety Darku, według mnie w tym przypadku rację ma Tomi


No cóż Twoja wola. Generalnie jest bardzo mało możliwości kiedy ABS przeszkadza (nie jest to na pewno jezdnia oblodzona) więc nie należy generalizować że ABS wydłuża drogę hamowania
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12