Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2010-10-29, 09:41 [3.0 V6i ph I] Duże spalanie benzyny
Coś mi ostatnio samochód zaczął dużo spalać benzyny.
Mam około 6km do pracy, nie zdąży się dobrze rozgrzać a już go gaszę.
Ujeżdżam go codziennie. Fakt że teraz już trochę zimno jest rankiem.
Czy to wystarczy żeby tyle spalał? Uprzedzam pytania - normalna jazda.
Nie upalam silnika bez odpowiedniej temperatury pracy.
Mam kilka teorii do sprawdzenia, ale może coś podpowiecie.
Na przejechanym odcinku 70km jazdy tylko w mieście:
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-10-29, 10:53
Daroot napisał/a:
Mam około 6km do pracy, nie zdąży się dobrze rozgrzać a już go gaszę.
Ujeżdżam go codziennie. Fakt że teraz już trochę zimno jest rankiem.
Czy to wystarczy żeby tyle spalał?
Wystarczy na tych odcinkach śmigasz non stop na ssaniu więc paliwo jest dawkowane w większych ilościach. Poza tym zimno robi swoje.
Daroot napisał/a:
Na przejechanym odcinku 70km jazdy tylko w mieście:
Daroot napisał/a:
ze średnią prędkością 17km/h:
Czyli praktycznie stoisz w miejscu tak więc nie ma się co dziwić, że tyle spala
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-10-29, 14:43
Ja jeżdżę po małej wyspie. Non stop ruszanie i hamowanie i NIGDY nie przekroczyłem motorem 2.5 litra zużycia powyżej 14 litrów jeżdżąc normalnie. Nie mówcie że zużycie na poziomie 23 litrów to norma. Przecież jeszcze nie ma mrozów. Coś jest nie tak z tym motorkiem.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-10-29, 16:06
Można by powiedzieć, że jest mocno niedogrzany, ale lepszym sposobem na sprawdzenie spalania jest zatankowanie do pełna i sprawdzenie faktycznego zużycia (wiem, że boli )
Nawet Megi II jaką miałem w zastępstwie, gdy safi była w ASO pokazała wyższe spalanie, niż wyszło przy tankowaniu.
Teorii co do zwiększonego spalania może być wiele - od termostatu po sondę tlenu, ale ja bym się wstrzymał i jednak sprawdził faktycznie ile wypił PB ?
Patrząc na średnią prędkość, to Goli ma rację - więcej stoisz niż jedziesz, a wówczas komp sobie liczy jak chce.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-10-29, 16:21
Gdzieś kiedyś czytałem odnośnie spalania w czasie postoju i jakoś koleś to przeliczył, teraz strzelam, gdyż nie pamiętam, że silnik spala w czasie 60 minut postoju tyle paliwa ile spalane jest w trakcie jazdy na dystansie XXkm. To zależy ile pali silnik w w warunkach normalnej jazdy w trasie.
Na wolnych obrotach (biegu jałowym) zużycie paliwa wynosi od 0,5 do 1 litra na godzinę (w zależności od modelu silnika). Regulacja składu mieszanki na biegu jałowym może zmieniać tę konsumpcję o kilkadziesiąt procent, ale cały czas jesteśmy w zakresie zużycia paliwa poniżej 1 l/h. Jeżeli jednak (dla uproszczenia) tym samochodem będziemy jechać z prędkością 100 km/h, a zużycie paliwa wynosi wtedy 10 l/100 km, to uzyskujemy zużycie 10 l/h; wtedy każde odstępstwo od nastawów fabrycznych oznacza wzrost zużycia paliwa mierzony w litrach na godzinę lub na 100 km.
Do tego według mnie trzeba by wziąć pod uwagę to, że prękość 17km/h to prędkość przy której samochód się jeszcze rozpędza, a jak wiadomo jadąc wolniej zużywamy tyle samo paliwa co jadąc z większą prędkością, silnik tak czy siak wykonuje tą samą pracę, ale przy wyższych prędkościach silnik już nie potrzebuje tyle energii na rozpędzenie pojazdu. W końcu istnieje obiegowa opinia o tym, że najniższe, najoptymalniejsze spalanie
uzyskuje się przy prędkościach rzędu 90-100km/h.
Chyba troszkę zagmatwałem
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2010-10-29, 17:01
No tak - komp sobie liczy jak chce, a paliwo znika. Mialem 3/4 zbiornika (za 250zł zatankowałem) a po przejechaniu 70km, widzicie co pokazuje wskaznik - ponizej polowy.
Safrane ph: Subaru Impreza
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 SOHC
Wersja wyposażenia: GL
Typ pojazdu: G10-
Typ silnika: EJ20E Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 331 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-10-29, 17:01
U mnie spalanie w moim parchu to 32 litry LPG na 240 km plus Pb za 30 pln na odpalenie i rozgrzanie silnika(do pracy mam 4 km w jedną stronę)...silnik również nie rozgrzany na takim dystansie.W Lubliny również są korki,czasami dystans 4 km przejeżdżam w 30 minut
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-10-29, 18:03
Goalkeper napisał/a:
Do tego według mnie trzeba by wziąć pod uwagę to, że prękość 17km/h
Goli nie sugeruj się średnią prędkością. Według mnie to najmniej miarodajny parametr w tym zestawie. Ponadto przecież Darek nie jeździ 17 km/h. Raczej jedzie 50 a potem stoi 3 minuty na światłach i tak w kółko.
Arek dobrze napisał, należy zatankować na full przejechać ze sto kilometrów i ponownie zatankować. W ten sposób wykluczymy awarię wskazań komputera i wszystkich podzespołów związanych ze wskazaniem i pomiarem ilości paliwa.
Tak jak Arek ja również zainteresowałbym się temperaturą silnika. Sam to przerabiałem i wiem co potrafi wyczyniać komputer z silnikiem jeśli walnięty jest czujnik temperatury.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: ph1
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 V6 12v
Wersja wyposażenia: RT z wypasem ;) Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 22 Sty 2009 Posty: 120 Skąd: opolskie
Wysłany: 2010-10-29, 18:10
A co do wskazań komputera jeśli wszystko jest sprawne to jego wskazania zawierają naprawdę małe przekłamanie. Przy tankowaniu różnica wynosiła nie więcej niż litr.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach