Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Goalkeper
2011-02-19, 18:18
Wymiana siłowników centralnego zamka - drzwi przód
Autor Wiadomość
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-02-19, 18:18    Wymiana siłowników centralnego zamka - drzwi przód

Bierzemy się do dzieła.

W celu wykonania zadania potrzebujemy narzędzi i wystarczą nam dwa rozmiary torxów. Bardzo cienki wybijak (2-3mm) oraz młotek.


Pierwszy etap to ściągnięcie tepicerki a to już każdy dobrze wie choćby z tego wątku
Demontaż tapicerki drzwi przednich

Po całym zamieszaniu z tapicerką przystępujemy do głównej części zadania czyli przygotowanie wnęki na siłowniki w drzwiach. Będziemy musieli wykręcić całkowicie jedną nie widoczną część czyli odkręcamy 3x śruby mniejszym torxem oraz częściow odkręcić prowadnicę na szybę 1x śruba torx. Poniżej zdjęcie czerwony zaznaczone śruby zwalniające kratkę (chyba spełniającą rolę usztywniającą lub wygłuszającą), natomiast niebieski tyczy się śrubę zwalniającą prowadnicę szyby.


Wyciągamy wykręconą kratkę i przystępujemy do zdjęcia plastikowego elementu (tutaj wystarczy płaski cienki śrubokręt) zasłaniającego cięgna idące od klamki do mechanizmu zamka.


Po zdemontowaniu powyższych elementów bierzemy się za rozłączenie prowadnicy szyby, idzie ona wzdłuż ścianki drzwi, na której jest zamek i stanowczo zasłania nam dostęp do niego. Na zdjęciu poniżej będzie ona przedstawiona już po złożeniu i odciągnięciu do góry. Zaznaczone zostaną elementy, które trzeba rozłączyć. Wcięcie dolnej części prowadnicy (zaznaczone na czerwono) należy zsunąć w dół z grzybka (zaznaczony na niebiesko). Po tym kroku można swobodnie złapać zsuniętą prowadnicę i odsunąć ją tak jak na zdjęciu.



Następnie przechodzimy do odpinania cięgien od zamka, są trzy sztuki, jedna jest na zasadzie kołka rozporowego i trzeba być delikatnym gdyż na drugim jej końcu znajduje się plastikowy grzybek bębenka od wkładki zamka. Dwie kolejne idą od klamek. Jak je zdemontować to już sami zobaczycie gdyż ciężko jest to opisać. Dobrze jest to robić na odkręconym mechanizmie zatrzaskowym. Aby go odkręcić trzeba usunąć trzy śruby torx.



Wykręcony zamek najlepiej wyciągnąć z drzwi przez środkowy otwór w drzwiach na wysokości mechanizmu zatrzaskowego. Odpinamy dwie wtyczki jedna zasilająca siłownik a druga nie mam zielonego pojęcia do czego, jest ona wpinana do mechanizmu zatrzaskowego. Po wyjęciu mechanizmu musimy wybić cienki pręcik mocujący siłownik do mechanizmu, przechodzi on przez dwie ścianki mechanizmu i znajdujący się między nimi siłownik.


Następnie montujemy nowy siłownik i przed skręceniem wszystkiego do kupy solidnie spryskujemy wszystkie zapadki, dźwigienki mechanizmu zatrzaskowego jakimś preparatem odrdzewiającym, rozpuszczającym i penetrującym a następnie czymś do smarowania, może być smar albo coś w stylu WD40.
Skręcamy wszystko do kupy i cieszymy się działającymi siłownikami.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16