Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-02-19, 18:18 Wymiana siłowników centralnego zamka - drzwi przód
Bierzemy się do dzieła.
W celu wykonania zadania potrzebujemy narzędzi i wystarczą nam dwa rozmiary torxów. Bardzo cienki wybijak (2-3mm) oraz młotek.
Po całym zamieszaniu z tapicerką przystępujemy do głównej części zadania czyli przygotowanie wnęki na siłowniki w drzwiach. Będziemy musieli wykręcić całkowicie jedną nie widoczną część czyli odkręcamy 3x śruby mniejszym torxem oraz częściow odkręcić prowadnicę na szybę 1x śruba torx. Poniżej zdjęcie czerwony zaznaczone śruby zwalniające kratkę (chyba spełniającą rolę usztywniającą lub wygłuszającą), natomiast niebieski tyczy się śrubę zwalniającą prowadnicę szyby.
Wyciągamy wykręconą kratkę i przystępujemy do zdjęcia plastikowego elementu (tutaj wystarczy płaski cienki śrubokręt) zasłaniającego cięgna idące od klamki do mechanizmu zamka.
Po zdemontowaniu powyższych elementów bierzemy się za rozłączenie prowadnicy szyby, idzie ona wzdłuż ścianki drzwi, na której jest zamek i stanowczo zasłania nam dostęp do niego. Na zdjęciu poniżej będzie ona przedstawiona już po złożeniu i odciągnięciu do góry. Zaznaczone zostaną elementy, które trzeba rozłączyć. Wcięcie dolnej części prowadnicy (zaznaczone na czerwono) należy zsunąć w dół z grzybka (zaznaczony na niebiesko). Po tym kroku można swobodnie złapać zsuniętą prowadnicę i odsunąć ją tak jak na zdjęciu.
Następnie przechodzimy do odpinania cięgien od zamka, są trzy sztuki, jedna jest na zasadzie kołka rozporowego i trzeba być delikatnym gdyż na drugim jej końcu znajduje się plastikowy grzybek bębenka od wkładki zamka. Dwie kolejne idą od klamek. Jak je zdemontować to już sami zobaczycie gdyż ciężko jest to opisać. Dobrze jest to robić na odkręconym mechanizmie zatrzaskowym. Aby go odkręcić trzeba usunąć trzy śruby torx.
Wykręcony zamek najlepiej wyciągnąć z drzwi przez środkowy otwór w drzwiach na wysokości mechanizmu zatrzaskowego. Odpinamy dwie wtyczki jedna zasilająca siłownik a druga nie mam zielonego pojęcia do czego, jest ona wpinana do mechanizmu zatrzaskowego. Po wyjęciu mechanizmu musimy wybić cienki pręcik mocujący siłownik do mechanizmu, przechodzi on przez dwie ścianki mechanizmu i znajdujący się między nimi siłownik.
Następnie montujemy nowy siłownik i przed skręceniem wszystkiego do kupy solidnie spryskujemy wszystkie zapadki, dźwigienki mechanizmu zatrzaskowego jakimś preparatem odrdzewiającym, rozpuszczającym i penetrującym a następnie czymś do smarowania, może być smar albo coś w stylu WD40.
Skręcamy wszystko do kupy i cieszymy się działającymi siłownikami.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach