Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
problem z alarmem
Autor Wiadomość
Criss 
Klubowicz
wredny Mod


Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: prawie jak INITIALE
Typ pojazdu: B54F
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 371
Skąd: Legnica
Wysłany: 2010-06-20, 16:40    

Panowie, u mnie po zamknieciu auta, raz na jakis czas same z siebie wlaczaja sie awaryjki mrugajac 2 razy. AUto jest zamkniete caly czas. Alarm jest prawdopodobnie odlaczony. Co moze byc przyczyna?
_________________
من يجرؤ يفوز!
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-06-21, 12:48    

Alarm jest odłączony, czy tylko syrenka wyłączona kluczykiem ?
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
chicken19 
Starszy pisarz

Safrane ph: 1
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.1DT
Wersja wyposażenia: RT
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 172
Skąd: Wejsuny
Wysłany: 2011-02-07, 15:47    

Podepnę się pod temat.Postanowiłem włączyć alarm u siebie.Po przekręceniu zamka w schowku i naciśnięciu pilota (podczerwień) alarm się uzbraja.Otworzę drzwi z kluczyka i chcę wsiąść to alarm wyje.Czyli myślę że dobrze?Naciskam pilota i wyje nadal mimo że zamki się chowają.Czy nie powinien się wtedy wyłączyć?I jeszcze zapytam-czy dioda na podsufitce nie powinna migać? Bo u mnie po uzbrojeniu alarmu świeci cały czas.Dodam też że syrenka u mnie nie ma swojego zasilania bo jak wyłączę w schowku syrena milknie od razu.Dodam też że jak uzbrajam nie migają kierunki ani nie ma sygnału.Jak wyłączam pilotem kierunki migają a sygnału nie ma
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-02-07, 15:55    

chicken19 napisał/a:
Otworzę drzwi z kluczyka i chcę wsiąść to alarm wyje.Czyli myślę że dobrze?Naciskam pilota i wyje nadal mimo że zamki się chowają.

Musisz przed dezaktywacją zamknąć drzwi, włączyć i ponownie rozbroić alarm z pilota.
Alarm bierze sygnał z czujników otwarcia drzwi przy zamkach, nie z oświetlenia. Jeżeli rozbrajasz z pilota i nie wyje, to znaczy, że jest dobrze.
Syrenka może mieć własne zasilanie, a odcinasz jedynie jej sterowanie z centralki - o ile syrenka jest fabryczna.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2011-02-07, 16:00    

chicken19 napisał/a:
Podepnę się pod temat.Postanowiłem włączyć alarm u siebie.Po przekręceniu zamka w schowku i naciśnięciu pilota (podczerwień) alarm się uzbraja.Otworzę drzwi z kluczyka i chcę wsiąść to alarm wyje.Czyli myślę że dobrze?Naciskam pilota i wyje nadal mimo że zamki się chowają.Czy nie powinien się wtedy wyłączyć?I jeszcze zapytam-czy dioda na podsufitce nie powinna migać? Bo u mnie po uzbrojeniu alarmu świeci cały czas.Dodam też że syrenka u mnie nie ma swojego zasilania bo jak wyłączę w schowku syrena milknie od razu.Dodam też że jak uzbrajam nie migają kierunki ani nie ma sygnału.Jak wyłączam pilotem kierunki migają a sygnału nie ma


Jeżeli masz seryjny alarm, to w schowku wylaczasz caly alarm, natomiast na podszybiu wylaczasz sama syrene.

Dioda sie pali na stale gdy alarm sie uzbraja, po tym czasie (okolo 30 sekund) zaczyna mrugać.

Co do migniecia kierunkami lub ostrzezenia sygnalem, to nie kazdy alarm to miał. U mnie w phase I alarm sie uzbrajal ale nie bylo mozliwosci wlaczenia ostrzezen dzwiekowych.

W ph II byla juz sekwencja czynnosci do wykonania po ktorej wlaczalo sie odpowiednie funkcje. Zreszta trzeba by sie dokopac do centralki i odczytac co Ty tam masz.
Seryjna byla obok wentylatora kabiny - w tamtych okolicach.
 
 
chicken19 
Starszy pisarz

Safrane ph: 1
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.1DT
Wersja wyposażenia: RT
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 172
Skąd: Wejsuny
Wysłany: 2011-02-07, 16:06    

arek napisał/a:
Musisz przed dezaktywacją zamknąć drzwi, włączyć i ponownie rozbroić alarm z pilota

I wtedy umilknie?A jak by się właczył sam procedura ta sama?

arek napisał/a:
Jeżeli rozbrajasz z pilota i nie wyje, to znaczy, że jest dobrze.

Normalnie rozbrajam i mogę wsiąść

arek napisał/a:
Syrenka może mieć własne zasilanie, a odcinasz jedynie jej sterowanie z centralki - o ile syrenka jest fabryczna.

Raczej wątpię bo nie jest w podszybiu tylko pod maską.A stacyjka na podszybiu jest nie podłączona w ogóle

A w kabinie są jakieś czujniki ruchu żeby sprawdzić czy działają?Coś jest na podsufitce takie dwa czarne,okrągłe jak głośniczki.Jutro zerknę jak będę miał chwilę co tam dokładnie siedzi
Ostatnio zmieniony przez chicken19 2011-02-07, 18:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-02-07, 22:47    

chicken19 napisał/a:

I wtedy umilknie?A jak by się właczył sam procedura ta sama?

Tak samo. Przetestuj to na przykład przy niedomkniętej klapie bagażnika, lub podniesionej masce silnika. Będziesz musiał wyłączyć i włączyć ponownie alarm, przy zamkniętych czujnikach tych elementów, czyli wówczas, gdy system zadziała i ponownie wprowadzisz go w stan "czuwania" do czasu normalnego (nie awaryjnego) jego rozbrojenia.

chicken19 napisał/a:
A w kabinie są jakieś czujniki ruchu żeby sprawdzić czy działają?Coś jest na podsufitce takie dwa czarne,okrągłe jak głośniczki.

Tak, to są ultradźwiękowe czujniki ruchu. Wystarczy po zamknięciu samochodu pilotem zostawić otwarte szyby i po czasie, w którym alarm się uzbroi pomachać ręką w strefie którą chronią (zazwyczaj przednie siedzenia) i alarm powinien się wzbudzić. Opóźnienie w przypadku takich czujników ustawia się w ich centralce i nie zawsze od razu reagują, aby np. latająca wewnątrz mucha nie powodowała wzbudzenia alarmu.
Przykładowe wyglądają np. tak
Nie wiem, czy w PHI były montowane fabrycznie, a jeżeli tak, to Renault sytuowało je w swoich samochodach zazwyczaj nad lusterkiem wstecznym, w panelu odbiornika podczerwieni. Możliwe, że system ten został dołożony przez poprzedniego właściciela, lub alarm w Twoim samochodzie nie jest fabryczny i został zamontowany zupełnie inny model.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
chicken19 
Starszy pisarz

Safrane ph: 1
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.1DT
Wersja wyposażenia: RT
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 172
Skąd: Wejsuny
Wysłany: 2011-02-08, 16:33    

Jutro sobie obadam te czujniki bo mam takie i wyglądają na fabryczne.Są w podsufitce,przy odbiorniku podczerwieni.Zostawił bym na noc żeby sprawdzić na uzbrojonym alarmie czy się sam nie włącza ale stoi koło domu sąsiada i jak zacznie wyć to będę leciał przez całe podwórko żeby z odległości jednego metra podczerwień wyłączyć :P .Jeszcze mam jedno pytanie-czy uzbrojony alarm w safrane jest bardzo czuły?Czy np machając nadwoziem może się włączyć?Bo ostatnio wiatry silne wieją.Dlaczego właściwie ktoś go wyłączył?
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-02-08, 21:46    

Nie wiem na ile jest czuły ? Wszystko zależy od tego, czy został dołożony czujnik przechyłu - w co wątpię (powinien informować przy zmianie położenia samochodu - np. wciąganie na lawetę), lub też czujnik uderzeniowy - łatwo sprawdzić kopiąc np. w koło kilka razy, lub uderzając kilka razy w szybę ręką. Specjalnie wspominam o tym, aby czynnik zadziałania alarmu był wymuszony kilka razy, gdyż alarmy mają zazwyczaj funkcję, gdzie kilkakrotne powtórzenie danego impulsu dopiero wprowadza je w stan wzbudzenia.
Raczej mało prawdopodobne, aby ten fabryczny alarm miał coś więcej niż wzbudzenie przez otwarcie obwodów (drzwi, maska, klapa bagażnika) i wspomniane już czujniki ultradźwiękowe.
Dlaczego ktoś go wyłączył ? Być może nie jest on w pełni sprawny i powoduje fałszywe załączenia? Może któryś z czujników padł, lub załączał się przy spadku napięcia słabego akumulatora ?
Ciężko powiedzieć, ale wiadome jest jedno, że fabryczne alarmy bardziej dokuczają właścicielowi auta, niż potencjalnemu amatorowi cudzej własności ;)
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15