Safrane ph: jeszcze nie mam
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.5
Wersja wyposażenia: nie ma
Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 3 Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-01-21, 12:53 Prosba nowego uzytkownika :)
Witam Szanownych Forumowiczow!
Jestem nowym uzytkownikiem forum - auta typu Safrane(jeszcze nie mam W tym momencie smigam P605 ale ostatnio rozgladam sie za czyms podobnym gabarytowo, lecz nowszym i bardziej komfortowym
Poprosze Was o rzucenie chlodnym, fachowym okiem na:
Mam w miare blisko wiec moge podskoczyc i obejrzec. Automata sie troche obawiam, lecz czytalem, ze w tych modelach sa udane i malo awaryjne. Czy taki przebieg moze byc autentyczny? Auto wyglada, przynajmniej na fotkach bardzo dobrze. Nie jezdze duzo - max 6tys. w roku, nawet mniej. Czy jest sens instalowac ewentualnie gaz i z jakim spalaniem przy benzynie musze sie liczyc (jezdze bardzo spokojnie)
Wszystkie opinie mile widziane.
pozdr. Andrzej
Ostatnio zmieniony przez andys 2011-01-21, 12:55, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE
Typ pojazdu: B54F
Wiek: 38 Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 128 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-01-21, 13:53
Już jakiś czas temu ją widziałem. Przykuła moją uwagę. Wygląda bardzo ładnie. Do pełnej opcji brakuje jedynie xenonów i nawigacji z radiem Alpine. Jeżeli fabrycznie ma światła zwykłe to powinna mieć po lewej stronie od kierownicy regulacje wysokości. Jak będziesz oglądał to zwróć na to uwagę bo jakby sie okazało, że nie ma tej regulacji to znaczy, że nie jest bezwypadkowa
Ja jak jeździłem na samej benzynie to spokojnie mieściłem się w 11-12 litrach ale przy jeździe spokojnej. Jak wchodziło do tego trochę więcej trasy poza miastem to można było uzyskac spokojnie 9-10. Ale to przy skrzynii manualnej. Co do spalania w mieście w automacie musi sie wypowiedzieć ktoś kto śmiga na benzynce. 6 tyś to faktycznie mało ale z drugiej strony zależy ile będziesz chciał trzymać auto. Co do automatu nie czytałem, żeby komuś padł przy tym silniku. Co do przebiegu to wiadomo jak jest. Ja kupiłem z 1999 roku i miała 218 tyś przebiegu i tez teoretycznie mógł być cofany. Mimo wszystko ważniejszy jest stan techniczny jak silnik ładnie pracuje ma moc to nie jest ten przebieg tak istotny przecież. Wydaje mi się, patrząc po skórze to nie wygląda na zużyty egzemplarz chyba, że zdjęcie zbliska by cos więcej powiedziało. Jak masz blisko to warto jechać pooglądać.
Ostatnio zmieniony przez michalkrk 2011-01-21, 13:57, w całości zmieniany 2 razy
Safrane ph: jeszcze nie mam
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.5
Wersja wyposażenia: nie ma
Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 3 Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-01-21, 14:16
Witam ponownie:)
michalkrk napisał/a:
6 tyś to faktycznie mało ale z drugiej strony zależy ile będziesz chciał trzymać auto.
Kupuje raczej z mysla o dluzszym uzytkowaniu, musze powiedziec ze raczej przywiazuje sie do auta;) a jezeli bedzie dobrze sluzyc to na rocznik nie patrze - raczej lubie jechac czyms mniej typowym niz "to" wszystko dookola.
michalkrk napisał/a:
Co do automatu nie czytałem, żeby komuś padł przy tym silniku.
To dobra wiadomosc, poza tym moze w dluzszym okresie czasu (jakby doszlo do kupna) to pomyslalbym o gazie. Czy te silniki - mowie o 2,5 benzyna, toleruja gaz czy raczej sa kaprysne?
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE
Typ pojazdu: B54F
Wiek: 38 Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 128 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-01-21, 14:19
Te silniki bardzo dobrze znoszą gaz i to zarówno instalację II generacji jak i sekwencje. Sam mam sekwnecję od 1,5 roku i nie mam żadnych problemów działa super. Na forum niektórzy mają też II generację i tez sobie chwalą. Osobiście bym zamontował gaz jeśli planowałbym dłużej trzymac auto tym bardziej, że nie trzeba montować dużego zbiornika tylko w miejsce koła zapasowego i zawsze przejedzie się te 300 km.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-01-21, 14:19
Witamy serdecznie no chopie na zdjęciach perełka i tutaj nie ma nic do gadania, można się jedynie przyczepić do tylnego lewego błotnika tak jakby się delikatnie do jakiegoś słupka przykleił. Silnik jak najbardziej wporzo oraz skrzynia małoawaryjna. Jeżeli już udasz się na oględziny to proponuję sprawdzić pracę skrzyni, czy czasami nie wchodzi w trym awaryjny oraz czy przy zmianie biegów z R na D i nazad nie szarpie. Druga sprawa sprawdzić poprawność działania elektryki i na starcie sprawdzić klimatronik o nim poczytasz TUTAJ, organoleptycznie sprawdzić działanie elektryki foteli, odnośnie blacharki to zajrzeć pod wykładzinę w bagażniku a w szczególności jego lewej strony nad tłumikiem (mają tendencję do gnicia). Zawieszenie to już przy jeździe testowej sprawdzisz. Silnik - pod kątem wycieków, przedmuchów, po otwarciu maski odkręć zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzenia i zobacz jaki jest jego stan pod kątem poziomu, konsystencji i koloru. Szyby czy z tego samego rocznika wtedy będzie można częściowo wykluczyć to czy była bita czy nie. Chyba to tyle. Może jeszcze ktoś na coś Cię uczuli.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-01-21, 14:26
Wygląda na dobrze utrzymany egzemplarz, a co do przebiegu .. nie jest najważniejszy, Raczej stan techniczny i systematyczne serwisowanie, na bieżąco usuwanie drobnych usterek pozwoli na bezawaryjne użytkowanie samochodu.
Czy warto zakładać LPG ? Sam musisz sobie to przeliczyć
Do ceny dolicz też na początek wymianę oleju w silniku, filtrów, oleju w ASB i rozrządu, a po niedługiej eksploatacji na naszych drogach zapewne i niektórych elementów zawieszenia.
Warto poczytać tematy z TEGO działu i oczywiście obejrzeć auto
Safrane ph: jeszcze nie mam
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.5
Wersja wyposażenia: nie ma
Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 3 Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-01-21, 14:36
Witam!
arek napisał/a:
Do ceny dolicz też na początek wymianę oleju w silniku, filtrów, oleju w ASB i rozrządu, a po niedługiej eksploatacji na naszych drogach zapewne i niektórych elementów zawieszenia.
Warto poczytać tematy z TEGO działu i oczywiście obejrzeć auto
Dzieki za wszystkie Wasze sugestie - jakby jeszcze ktos rzucil orientacyjna cene wymiany rozrzadu (pewnie od razu z pompa wody?) bylbym wdzieczny.
Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: prawie jak INITIALE
Typ pojazdu: B54F
Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 371 Skąd: Legnica
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-01-21, 14:44
Kolega shreeeku teraz na allegro wyhaczył kompletny rozrząd za 365 - 395zł ile wezmą za robotę to nie wiem. Olej do skrzyni 4l 200zł w ASO.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-01-21, 15:32
Wymiana rozrządu w tym samochodzie w zależności od regionu i zakładu powinna zmieścić się w granicach 200 do 300 zł - oczywiście poza ASO
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach