Wysłany: 2008-08-23, 23:30 Fotele elektryczne w SII
Ponieważ właśnie zakończyłem walkę z fotelami, więc podzielę się wiedzą dla potomnych. Używał będę określeń FK - fotel kierowcy, FP - fotel pasażera. Wersje auta oznaczę jako I i II. Najpierw lekki wstęp:
- fotel kierowcy jest niezależny od fotela pasażera bez względu na wersję.
- fotelem kierowcy steruje komputer, fotelem pasażera osobnik siedzący na nim
- w FK kiedy naciskamy guzik np. suwania do przodu - informujemy o tym kompa, a on podaje odpowiednie bieguny na odpowiednie styki. W FP pasażera po prostu wciskamy przycisk i on steruje silnikiem
Można do II wstawić FP z I i na odwrót. Trzeba tylko zmienić wtyczkę, poza tym jest pełna kompatybilność. Z FK jest dużo trudniej bo:
- w I komp sterujący siedzi pod fotelem, tam gdzie komp gadaczki.
- w II komp fotela jest wprost w fotelu
- komp w obu wersjach steruje lusterkami, oraz w I dodatkowo kolumną kierownicy.
Nie da się wstawić FK z I do II i na odwrót bez poważnych przeróbek. Ponieważ ja kupiłem auto po kradzieży foteli, z obciętymi wiązkami FK - miałem poważny problem z odbudową wiązki. Pozyskałem taką z identycznego auta, ale gąszcz kabelków w tych samych kolorach skutecznie mnie zniechęcał. Dzisiaj odkryłem jak je poprawnie połączyć. Na serwer Pikura wrzuciłem schemat el. foteli z II (tak naprawde to FK tylko;-), wraz z opisem w pliku txt. Zasada jest prosta:
- wziąłem np. styk A7 ze złączki lusterka kierowcy, idzie on do styku A12 w złączu FK - sprawdziłem jaki kolor ma kabel w tym złączu i za pomocą omomierza sprawdziłem który to z kabelków. Po czym zalutowałem na styk A12. I tak dalej kolejne kabelki. W sumie musiałem odsłonić kostki obu lusterek i sterowania. Ale się udało. Teraz pozostało kupić FK z II. I wsio będzie działać.
Nie jestem jeszcze pewien jednej rzeczy, ale sporo wskazuje na to że w S II można uruchomić automatyczne domykanie szyb po zamknięciu go z pilota. Sprawdzę jak będę miał fotel z II z komputerem sterującym.
Na dziś to tyle, dumny jestem z siebie;-) Puszczam tego posta tez na newsy pikurowe, może się komus przyda.
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-08-23, 23:35
Gratulacje. Elektryka to ciężki kawałek chleba szczególnie bez schematów. Domykanie szyb byłoby bardzo ciekawe więc czekam z wielką niecierpliwością na rezultat
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
No na szczęście schematy foteli dwójeczki miałem, więc było prościej. Bez niego bym zresztą za nic nie odbudował wiązki FK. A tak to tylko pozostało ów fotel pozyskac i wsadzić. Autko jeżdzi miodnie....
Mogę Ci niedrogo sprzedać dwa przednie fotele z Jedynki. Oba z elektryką, bez pompek. Potrzebował będziesz jeszcze komputera do nich, bo wiązka jak pamiętam jest, ale to pudełko co udaje kompa to tylko atrapa.
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2008-08-29, 06:43
a ja mam panowie pytanie,
przegladam sobie ogloszenia i znalazlem jedna sztuke initiale de paris z 98' roku
i zastanawiam sie czy dobrze mysle o jednym przelaczniku, bo pierwszy raz go widze...
mianowicie
pytanie dotyczy pierwszego zdjecia, czy ta konsola przy dzwigni hamulca recznego sluzy do sterowania tylna kanapa?
Safranka jak moja;-) Tylko wnetrze inne;-) I tez z ParyżaWink Ponieważ w mojej skradziono wnętrze, wraz z połówka tunelu, więc nie wiem do czego toto służy. Jednak w mojej nie idzie do tylnej kanapy żadna wiązka, a ta obcięta w tunelu - została odbudowana i nie zostały żadne wolne kabelki do czegoś takiego.
Trzebaby zapytac sprzedajcego co to jest - a przy okazji - jak chcesz ją kupić - licz się z akcyzą w okolicy 2100 zł. Akurat jestem na bieżąco z cenami Safranek i kosztami sprowadzenia i rejestracji.
Masz prawie racje - to RXE Safrane Mk I. Widzisz guziczek do tylnych głośników i gniazda słuchawek w tunelu? To w dwójce już ich nie było, podobnie jak elektrycznej tylnej kanapy. Spójrz też na kieszenie na przednich drzwiach - jedynka jak w pysk strzelił.
Safrane ph: bd
Rocznik: bd
Pojemność: bd
Wersja wyposażenia: bd
Wiek: 46 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 97 Skąd: bd
Wysłany: 2008-08-29, 12:23
No niestety nie masz racji. To są foty tuningowanej II do BiTurbo - reszta fotek w temacie o tuningu. W nętrze przejęte częściowo od BiTurbo, ale w initiale były podobne rozwiazania, jedynie boczki inne. Co do słuchawek to też nie masz racji. Oglądałem initiale z 2000 roku kupione od belgijaskiej ambasady i był też tam ten bayer z guzikiem. Nie przypuszczam, że amabasador coś zmieniał.
Zgoda, może w najwyższych wypasach te guziczki zostawili, ale ja w swojej Initialce nie mam wiązki do tylnej kanapy. Z drugiej strony - jak już Initiale to chyba nie było dodatkowych podwersji? Bo to byłoby dziwne, chyba że do Initiale można było zamówić jeszcze coś ekstra z listy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach