Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
2.5 20V - Automat
Autor Wiadomość
Cakes 
Klubowicz
Sajt Destraktor :D


Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 320
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2010-11-26, 00:04    2.5 20V - Automat

2.5 20V

Zastanawiam sie nad tym zabytkiem. Chcialbym przejechac sie obejzec go. Mam nie cale 60km, a cena jest bardzo atrakcyjna. Jednak martwi mnie skrzynia automatyczna, gdyz nie wiem, jaka jest jej awaryjnosc.

Pytanie do uzytkownikow 2.5 20V, na co zwrocic szczegolna uwage w tym modelu?
 
 
 
desperos 
Klubowicz
Mr RESET :D


Safrane ph: Subaru Impreza
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 SOHC
Wersja wyposażenia: GL
Typ pojazdu: G10-
Typ silnika: EJ20E
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 331
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-26, 10:58    

Podobno w ph II aftamaty są mało awaryjne...ale w tej kwestii może się wypowiedzieć Arczysław bo on takim pojazdem inwalidzkim się porusza :hyhy:
 
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2010-11-26, 11:25    

Bardzo dobra skrzynia - jeśli tylko nie szarpie (płynnie rusza i zmienia biegi) to będzie hulać bez problemów. Nie ma się do czego przyczepić w niej.
Warto zapytać sprzedawcy (jeśli będzie wiedział) czy był wymieniany olej.

AW 50-42 ta sama skrzynia jeździ w Volvo. Ogólnym producentem jest Toyota.
 
 
krzysiek 
Klubowicz


Safrane ph: phase 2
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: bardzo dobra ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 219
Skąd: LU
Wysłany: 2010-11-26, 15:43    

Wątpię tylko czy ktoś poniżej 300 tyś by kierownice obszywał w safrane.
_________________
 
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-11-26, 15:57    

O skrzyni napisał Daroot. Jeżdżę takim autem i faktycznie sprawuje się bez zarzutu, tak jak i motor. Co do kierownicy to mam auto z podobnym przebiegiem i faktycznie należałoby ją obszyć. Miała kiepski wygląd już przy 180 kkm
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-11-26, 16:25    

Co do automatu.
Należy podczas jazdy sprawdzić, czy nie ma luzu w mechanizmie różnicowym skrzyni. Wystarczy dodawać gazu i puszczać go - nie powinno być słychać, ani czuć żadnych stuków i szarpnięć (tym sposobem sprawdzisz też dolną poduszkę silnika). Do tego sprawdzić poziom oleju w skrzyni. Olej sprawdza się przy pracującym silniku - na miarce są z dwóch stron oznaczenia minimum i maksimum dla zimnego oleju (40°C) i rozgrzanego (80°C). Miarkę należy wytrzeć przed pomiarem. Kolor oleju to bardzo ciemny czerwony (nowy jest klarowny, a przepracowany robi się brudny). Sam mętny kolor nie świadczy o jego niezdatności, jednak warto powąchać jak pachnie. Właściwie to ten olej śmierdzi, ale nie powinno być czuć w nim spalenizny.
Dobrze jest też zerknąć od spodu, czy nie ma wycieków przy półosiach.
Ogólnie skrzynia bezobsługowa, poza okresowymi wymianami oleju - filtr jest wewnątrz i nie wymienia się go. Wymianę oleju producent skrzyni zaleca co 60kkm. Olej tylko i wyłącznie dedykowany do skrzyń SU0-SU1 dostępny w ASO. Cena ok. 80-90 zł/2 litry. Na wymianę statyczną potrzeba ok. 3,7 litra, czyli należy kupić 2 bańki.

Podczas jazdy nie powinna zapalać się kontrolka skrzyni (górny prawy róg na zegarach). Wspomniana kontrolka zapala się jedynie przy teście zegarów i warto zrobić test, aby było wiadomo, że żarówka działa ;)
Podczas jazdy przetestować tryb "sport", jak też normalne przyspieszanie. Przy jeździe na 4 biegu należy wcisnąć pedał do samej podłogi (jest tam przycisk) - wówczas skrzynia powinna zredukować bieg do 3 i dopiero poczujemy jak to idzie przy wyprzedzaniu.

Co do kierownicy, to ja obszyłem swoją, bo niestety przy przebiegu 200kkm skóra była już porwana :(
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
desperos 
Klubowicz
Mr RESET :D


Safrane ph: Subaru Impreza
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 SOHC
Wersja wyposażenia: GL
Typ pojazdu: G10-
Typ silnika: EJ20E
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 331
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-26, 18:58    

Cytat:
filtr jest wewnątrz i nie wymienia się go

Wymienia się wymienia ale tylko przy remoncie skrzyni :)
 
 
 
Cakes 
Klubowicz
Sajt Destraktor :D


Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 320
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2010-11-26, 23:10    

Super. Dzieki za info. Ogolnie to bedzie pierwszy automat z ktorym bede mial do czynienia. W niedzieli mam wolne, wiec chce pojechac zobaczyc to autko, jak sie prezentuje. Teraz jak ze spalaniem? Automaty wiecej spalaja niz manuale, jednak napewno bede chcial ja zagazowac jesli juz dojdzie do kupna - Ps. Ph1 bedzie na sprzedaz :D :D .
_________________

блог
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-11-27, 12:34    

Nie wiem ile spala manual, ale jak automat weźmie więcej o litr LPG, to tragedii nie ma. Na trasie powinieneś zejść nawet poniżej 10l, jak nie będziesz szalał, a w mieście niestety, potrafi wypić do 15l w zimie. Średnio wychodzi ok. 13,5 gazu na setkę. Podaję dane przy II generacji gazu.

Jeszcze mała uwaga co do zimy - jak jest mróz, to powinno się rozgrzać przynajmniej przez minutę silnik, aby olej w skrzyni troszkę się poruszał ;)
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Criss 
Klubowicz
wredny Mod


Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: prawie jak INITIALE
Typ pojazdu: B54F
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 371
Skąd: Legnica
Wysłany: 2010-11-27, 17:29    

wedlug tego co Arek napisal odnosnie spalania, roznicy nie ma w wersji manualnej. Ja mam II generacji LPG, z reczna skrzynia bardziej poszalejesz ;)
_________________
من يجرؤ يفوز!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15