Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Goalkeper
2010-11-23, 01:35
Demontaż kierownicy/zespolonego włącz/wyłącznika kierunków
Autor Wiadomość
Cakes 
Klubowicz
Sajt Destraktor :D


Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 320
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2010-11-23, 00:54    Demontaż kierownicy/zespolonego włącz/wyłącznika kierunków

Manual zrobiony na podstawie Safrane 2.2 Si RT 93 rok

To przechodzimy do sedna sprawy.

Wszystkie elementy, ktore trzeba rozkręcić, rozłączyć starałem się zaznaczyć czerwonym kolorem na zdjęciach.

Na początku co będziemy potrzebowali:

Śrubokręt Torx 10, 20, 25
Śruboktęt Krzyzak PH 0 i PH2

Klucz grzechotka + nasadka Torx 50

Na początku odłączamy akumulator, przede wszystkim to bardzo cenna informacja dla osób posiadających poduszkę powietrzną po stronie kierowcy :) Co by było gdyby przy rozłączaniu poduszki, nagle ona wybuchła ??

Po rozłączeniu akumulatora czas wziąć do reki Torx 25.
Skręć kierownice o 90* i wykręć dwie śruby - znajdują się z tyłu kierownicy.



W ten sposób odkręciliśmy poduszkę powietrzną. Delikatnie ja ściągnij z kierownicy, aż poczujesz lekki opór. Z tyłu poduszki jest podłączona taśma. Odepnij ja.



Po odpięciu poduszki odłącz kabel znajdujący się u góry kierownicy.
Przyszykuj grzechotkę i nasadkę Torx 50 i odkręć śrubę po środku kierownicy. Tu będzie trzeba użyć troszkę siły. Po odkręceniu złap dwoma rękoma kierownice i energicznie wyszarpnij ja z wieloklina. W moim przypadku wystarczyło raz mocniej szarpnąć.



W tej chwili zakończyliśmy demontaż kierownicy. Czas dobrac sie do zespolonego włącznika świateł i wycieraczek.

Po pierwsze przesuń kolumnę maksymalnie do siebie i odkręć pięć śrub. Pierwsze dwie znajdują się zaraz za kierownicą. Je odkręcimy przy pomocy Torxa 10.



Trzy kolejne znajdują się pod kolumną kierowniczą. W tym przypadku odkręcimy je Torxem 20. Po rozkręceniu zdejmij najpierw górną część, delikatnie podnosząc ja do góry, później dolna część sama opadnie.



Teraz odkręć 3 śruby (śrubokręt PH0) ze zwijadła oraz rozłącz kable znajdujące się pod nim.
Jeden kabel, ten po lewej stronie (pomarańczowy) jest przykręcony, odkręć jedną śrubkę przy pomocy PH 0 i kabelek sam opadnie z blaszka. W tej chwili możemy ściągnąć zwijadło.
UWAGA !!! Zwijadło stawia mały opór, gdyż wewnątrz są dwa małe zatrzaski. Należy oba ściągnąć do środka i wówczas ściągnąć zwijadło. Nie ciągnijcie na siłę gdyż złamiecie zatrzask, co ja niestety zrobiłem w starym mechanizmie.
Po ściągnięciu zwijadła czas ściągnąć włączniki zespolone. Odłącz kable znajdujące się za włącznikami (światła 2 złącza, wycieraczki 1 złącze). Odkręć śruby za pomocą śrubokręta PH2 (4 śruby znajdujące się na w każdym z rogów). Po odkręceniu delikatnie wyciągnij włączniki.




Tu mamy już wyciągnięte zespolone włączniki świateł i wycieraczek. Czas na mechanizm wyłączania kierunkowskazów. Wymontowanie jego to tylko formalność.

Mamy cały mechanizm jak na dłoni. W moim przypadku powodem nie odbijania kierunkowskazów był złamany maleńki "języczek", który nie przytrzymywał podczas odbijania i cały mechanizm sprężynowy podskakiwał i przeskakiwał wyłączenie kierunkowskazów. Na szczęście podczas wymiany zespolonego włącznika świateł zakupiłem komplet wraz z tym całym mechanizmem. Aby go wymienić musiałem jeszcze odłączyć wtyczkę od włącznika świateł awaryjnych oraz odkręcić ten włącznik.




I tak pozostała cala gola kolumna kierownicza



Wymieniłem mechanizm, naprawiłem zespolony włącznik świateł przy okazji (niestety ale to chyba najczęściej pada, stożki znów się wytarły ), poskładałem do "kupy" i działa !!!
Nawet śmiem twierdzić, że teraz całego mechanizmu wyłączania kierunków w ogóle nie słychać !!!

Cenna uwaga. Nie dokręcajcie kierownicy maxymalnie jak się da. Zostawcie jej troszkę luzu miedzy plastikami. Dokręciłem na max i niestety kierownica nie odbijała płynnie i dodatkowo tarła o plastiki.

Zauważyłem tez dziwną zależność. Niby mechanizmy wyłączania kierunków mają te same numery produktu, a jednak się troszkę różnią. Ten, który wymieniłem, był o jakieś 5mm cieńszy od nowego. Przez to nie moglem na początku dobrze skręcić plastików.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16