co nastręcza trochę problemów, niby idzie się do tego przyzwyczaić, ale wolałbym to naprawić. Jak się domyślam, coś tam pewnie zostało wyłamane i trzeba kolumne kierownicy otwierać... Jak się za to zabrać, którą częśc wymienic? Ja nie mam zielonego pojęcie
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2010-11-22, 12:43
Trzeba poprawić sprężynki. Do tego niestety trzeba zdjąć kierownicę.
Przerabiałem to u siebie w dwóch safrankach. Ogólnie wyciera/zużywa się już ten kwadrat który odpowiedzialny jest za odbijanie kierunków. No i spreżynki również się wyciągają.
Można je skrócić i zrobić pętelkę tak aby założyć. jak rozbierzesz to wszystko stanie się jasne Trzeba uważać bo jak za mocno się naciągnie sprężynki to kierunki będą odbijać za często
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-11-22, 13:03
Raczej nie wyłamane a wytarty jest mechanizm i przepracowane sprężynki, na których się trzyma co powoduję to, że nie jest on prawidłowo dociskany. Gdzieś już był poruszany temat na forum, ale nie mogę tego znaleźć, więc wrzucam raz jeszcze fotki.
Tutaj foto z nieściągniętą kierownicą, zwróć uwagę, że ten element, który jest trzymany przez sprężynki nie przylega całą swoją powierzchnią do elementu znajdującego się pod nim.
Na tym zdjęciu została wsadzona blaszka, która dociska mechanizm, zwróć uwagę na ten cycek plastikowy, który wystaje pomiędzy elementami blaszki, pełni on funkcję tak jakby ośki kiedy ona się wytrze wtedy reszta mechanizmu lata i jest tak luźna, przeskakuje przy próbie wybicia kierunku.
A tak wygląda to wszystko po ściągnięciu kierownicy
Żółtym kolorem zostały zaznaczone elementy wytarte, niestety nie widać uzębienia na tulei do której mocujesz kierownice, powinien być taki plastik z czterema zębami umieszczonymi na godzinach 12, 3, 6 i 9. Jeżeli mechanizm jest wytarty to nie jest w stanie wyzębić się w momencie gdy ząbki od osi kierownicy go wypychają, po prostu się na nich ślizga.
Użyta przeze mnie blaszka zdaje egzamin ale na kilka zakrętów po czym problem powraca.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-11-22, 14:08
Ja poprawiałem to w swojej poprzedniczce, a w tej sobie darowałem. Można się przyzwyczaić
Jak zechcesz, to na wiosnę, gdy będzie ciepło możemy z tym powalczyć
Zanim znajdziesz kolejną usterkę, to uprzedzę, że za działanie klimatronika i parowanie szyb też się weźmiemy, bo wbrew temu co mówił sprzedający, nie ma filtra kabinowego w tym samochodzie - trzeba wyczyścić parownik klimatyzacji z tego, co się tam nazbierało
Zanim znajdziesz kolejną usterkę, to uprzedzę, że za działanie klimatronika i parowanie szyb też się weźmiemy, bo wbrew temu co mówił sprzedający, nie ma filtra kabinowego w tym samochodzie - trzeba wyczyścić parownik klimatyzacji z tego, co się tam nazbierało
Póki co - odparowuje nieźle przy dwóch/trzech osobach. Przy 4 robi się sauna
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-11-22, 15:50
Michał, do wyczyszczenia masz też zapewne silniczek czujnika temperatury przy panelu klimatronika, a przy okazji wymieni się jedną żarówkę jego podświetlenia, bo spalona
Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: prawie jak INITIALE
Typ pojazdu: B54F Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 371 Skąd: Legnica
Wysłany: 2010-11-22, 16:35
Arek widzę oferuje szeroki serwis napraw Safranek. Znajdzie sie wolne miejsce? czy na zapisy
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-11-22, 16:37
Miejsce się znajdzie - o cenach porozmawiamy później
Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: prawie jak INITIALE
Typ pojazdu: B54F Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 371 Skąd: Legnica
Wysłany: 2010-11-22, 16:42
Mi tez szybki parują z tyłu i kierunki nie odbijają ale z tym drugim nie walczę.
P.s. dobrze ze za porady telefoniczne nie pobierasz opłat
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach