Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-11-10, 18:36
Praktycznie nic, to ta sama konstrukcja różni się tylko większą ilością wtrysków na cylinder tak jak w 8V były po 2 tak w 12V masz po 3. Silnik ten jest także oznaczany jako 2.2Si i jest o 20 koni mocniejszy od 8V.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-11-10, 19:38
Daroot napisał/a:
Ogólnie mówiąc (subiektywnie) żaden z silników z phase I poza 3.0 V6i nie nadaje się do użytku
Ależ Daroot co Ty opowiadasz Silniczki bardzo wdzięczne, mam na myśli 2.2 8V czy 12V, mało awaryjne. Najwidoczniej zapomniał byk jak cielęciem był i jeździł czymś co nawet samochodu nie przypominało. A teraz poczuł moc pod nogą i nie pamięta co to znaczy lansik Według mnie autko z tym silnikiem jako autko dla żółtodzioba do codziennego przemieszczania się bez szaleństw i podszkolenia swoich umiejętności jest w sam raz. Najlepiej polećmy koledze jakąś ponad 200 konną Lagunke III albo Lambo. A co jak chce się używać i doznawać huraganowego wiatru we włosach to co szkodzi.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2010-11-10, 19:58
Moze nie do konca mnie Goli zrozumiales - nie chodzilo mi o moc tutaj, tylko o praktycznosc, gdyz patrzac szerzej - takie v6 wychodzi korzystniej.
Nie miałem nigdy 4cylindrowców w safrane, ale z tego co można zauważyc:
-są słabe (choć wiem ze to pojecie wzgledne)
-glosniejsze, bardziej trzeba je krecic
-pala tyle samo co spokojne v6
-sa wrazliwe na przegrzania i czeste problemy z glowicami
-rozrzad ktory trzeba wymieniac a nie malo kosztuje.
Ostatnio zmieniony przez Daroot 2010-11-10, 19:58, w całości zmieniany 1 raz
@Daroot, hmm no ja widzę kilka plusów mniejszego silnika:
- tańsze OC w moim wypadku to robi różnicę
- palą tyle samo, ale są chyba tańsze w serwisowaniu ?
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2010-11-10, 21:28
Różnica w OC może wyjdzie 100zł na rok, może nie... W skali miesiąca to będzie jakieś 8,5zł.
Tańszy w serwisowaniu? Wchodzi około 3 litry oleju więcej - wymiana co około 10tyś km - zrobisz to w rok? Jak napisałem, 3.0 V6 jest na łańcuszku rozrządu - wymiana praktycznie odpada. Dochodzą Ci tylko dwie świece więcej przy wymianie.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-11-10, 21:31
Daroot napisał/a:
Moze nie do konca mnie Goli zrozumiales - nie chodzilo mi o moc tutaj, tylko o praktycznosc, gdyz patrzac szerzej - takie v6 wychodzi korzystniej.
Nie miałem nigdy 4cylindrowców w safrane, ale z tego co można zauważyc:
-są słabe (choć wiem ze to pojecie wzgledne)
-glosniejsze, bardziej trzeba je krecic
-pala tyle samo co spokojne v6
-sa wrazliwe na przegrzania i czeste problemy z glowicami
-rozrzad ktory trzeba wymieniac a nie malo kosztuje.
Czyżby ?
- mają mniejszą moc i może troszkę zbyt małą do tak ciężkiego auta, ale jeździć się spokojnie da
- głośniejsze ? - dlaczego niby trzeba je kręcić
- spalanie - czy jeżdżąc spokojnie na gazie V6 spalisz w trasie 7-8 l/100km LPG ? (to przy II generacji) ?
- wrażliwe na przegrzania i problemy z głowicami ? - kazdy silnik przegrzany może zakończyć się remontem głowicy
- rozrząd trzeba wymieniać jak w większości samochodów i nie jest aż taki drogi.
Co do V6 a wspomnianych silników, to wymiana świec, przewodów zapłonowych, kopułki i palca rozdzielacza już wychodzi taniej
Bolączką tych silników jest niestety spory problem z zakupem termostatu na 73°C, ale silniki te uważane są za bardzo udaną konstrukcję.
Miałem, to wiem. Opisałem 2.2 8V na klubowej stronie.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-11-10, 21:39
Daroot napisał/a:
-są słabe (choć wiem ze to pojecie wzgledne)
Na szafę tak, ale czy awaryjne ? Już lepiej od awaryjnych V6 lepiej zainwestować w V8 to już w ogóle nie do zdarcia. A to, że za słabo to plus dla młodego nie będzie go diabeł ciągnął za stopę.
Daroot napisał/a:
-glosniejsze, bardziej trzeba je krecic
Nic z tych rzeczy, mojego klekota nie słyszę w samochodzie nawet z dziurawą rurą kolektorową. A w końcu ma tylko 4 gary.
Daroot napisał/a:
-pala tyle samo co spokojne v6
Spalanie spalaniem ale przełóż teraz pojemność na roczne utrzymanie przez studenta.
Daroot napisał/a:
-sa wrazliwe na przegrzania i czeste problemy z glowicami
Nie zauważyłem tego problemu a od początku śmigam reniami z 4 cylindrami, lalka I phI dopiero straciła silnik przy 600kkm, w R25 nic z tych rzeczy tego silinka nie zajedziesz.
Daroot napisał/a:
-rozrzad ktory trzeba wymieniac a nie malo kosztuje.
W każdym aucie trzeba i raczej bym śmiał powiedzieć, że do V6 będzie on bardziej odchudzający dla portfela. Akurat w silniku 2.2 to najmniejszy wydatek, rzędu max do 400zł a to się robi co 100kkm.
A tak reasumując to powiem tak jak kazałem młodemu powiedzieć jak ktoś się mądruje a nie miał w d**ie byłeś i gówno widziałeś Poza tym nikt tak wiekowego auta z V6, jeżeli będziemy chcieli sprzedać, nie kupi. Ludzie jak widzą V6 to kolanami trzęsą.
[ Dodano: 2010-11-10, 21:42 ]
Odnośnie głośności to się zgodzę ale biorąc pod uwagę silnik 1.7 montowany w R19 i R21 te to już trzeba było kręcić jak szesnastki pod 4500obr/min a auto stało w miejscu.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Najbardziej opłacalne jest kupić Chevy z 76 roku z 6 litrowym potworem
http://www.youtube.com/wa...player_embedded
AMEN!
Kiedyś sobie takie sprawię, jak już będę zarabiać miliony
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach