Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zakup 2.5 vs 3.0 V6
Autor Wiadomość
chicken19 
Starszy pisarz

Safrane ph: 1
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.1DT
Wersja wyposażenia: RT
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 172
Skąd: Wejsuny
Wysłany: 2010-11-05, 10:48    Zakup 2.5 vs 3.0 V6

Witam.Przymierzam się do zakupu mocniejszej wersji Safrane-czuję pewien niedosyt mocy ;) Konkretnie interesują mnie benzyniaki 2.5 lub 3.0V6.Jak się sprawują w PH1 i PH2?Jak z eksploatacją,koszty itp?Jak się sprawują na gazie?O automat nie pytam bo musi być manual.Chciałbym poznać wasze opinie
Ostatnio zmieniony przez chicken19 2010-11-05, 10:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 37
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1566
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-11-05, 10:59    

chicken19 napisał/a:
Jak się sprawują w PH1 i PH2

Gdyby 2.5 20V były montowane w phI to pewnie żadnych różnic w pracy by nie było :) Odnośnie 3.0V6 to 12V były w phI a 24V w phII.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
chicken19 
Starszy pisarz

Safrane ph: 1
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.1DT
Wersja wyposażenia: RT
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 172
Skąd: Wejsuny
Wysłany: 2010-11-05, 11:08    

Czyli PH 1 nie miał 2.5?Dzieki za linki do PH2 2.5 :piwo:
 
 
arek 
Klubowicz
z wyboru


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1785
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-11-05, 12:42    

Przeniosłem do tego działu kilka tematów, to możesz sobie poczytać. Dodatkowo pomocne może być to : SPALANIE .
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
chicken19 
Starszy pisarz

Safrane ph: 1
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.1DT
Wersja wyposażenia: RT
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 172
Skąd: Wejsuny
Wysłany: 2010-11-06, 18:59    

Dzięki wielkie.Temat PH 2 wyczerpany w zupełności.Potrzebuję jeszcze garść informacji o PH1 3.0 V6.Podrzuci ktoś?
 
 
milesmm 
Klubowicz


Safrane ph: Ph I
Rocznik: 1996
Pojemność: 3.0V6
Wersja wyposażenia: Baccara
Typ pojazdu: B54J
Typ silnika: Z7X753
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 422
Skąd: Łomża
Wysłany: 2010-11-06, 19:20    

Ja mam 3.0V6 12V PHI silnik który dysponuję 167KM myślę ze jak na taką masę safranki w zupełności wystarczy przyśpiesza dynamicznie rozrząd na łańcuchu to duży plus bo nie musisz się martwić że pasek ci strzeli silniczek mam spięty z automatyczną skrzynią biegów piszesz ze chcesz manuala dla mnie automat w zupełności wystarczy jak chcesz przyśpieszyć zrzuca się bieg i po problemie choć te skrzynie są dosyć awaryjne choć wymieniając systematycznie olej i filtr w skrzyni nic nie powinno się stać co do samego silnika zastrzeżeń nie mam tylko wymiana oleju i filtra nic więcej w moim przypadku jeszcze termostat :] co do spalania to na trasie przy oszczędnej jeździe zeszłem do 13 litrów trochę agresywniejszej w granicach 15 litrów no i wiadomo w mieście trochę więcej 16-18 zależy od jazdy co do instalacji to posiadam zwykłą wymieniłem w niej jedynie parownik bo już popękały membrany a tak po wyregulowaniu jedzie się płynnie dynamicznie nie ma żadnych strzałów niektórzy twierdzą że nie da się zamontować w tym silniku instalacji LPG drugiej generacji sekwencyjnej no i są w błędzie bo widziałem jak właśnie klient montował taką instalację i wszystko było ok no to tyle z mojej strony jak chcesz coś konkretnego wiedzieć to pytaj :) kolega troja powinien coś więcej napisać niż ja też posiada ten silniczek ;)
Ostatnio zmieniony przez milesmm 2010-11-06, 19:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
troja26 
Klubowicz


Safrane ph: ph1
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 V6 12v
Wersja wyposażenia: RT z wypasem ;)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 120
Skąd: opolskie
Wysłany: 2010-11-06, 21:34    

Trochę na leniwca no ale treściwie :D wklejam mój opis z drugiego forum.

Dane techniczne:


oznaczenie silnika: Z7X typ pojazdu: B54J-B544, B54B*
poj. 2975 cm lub 2963*(instrukcja podaje iż silnik ten może pracować na benzynie posiadającej czteroetylek ołowiu)
liczba zaworów: 12
moc: 167ps
moment obrotowy (nm/obr.min): 235/3800 min
średnica cylindra x skok tłoka (mm): 93x73, 93x72,7
stopień sprężania: 9,6 : 1
wielopunktowy wtrysk paliwa
predkosc obrotowa biegu jalowego:
skrzynia manualna: 700+-50
automatyczna: 750 +-50
kolejność zapłonu: 1-6-3-5-2-4
poj. układu chłodzenia: 10 litrów
pojemność układu smarowania: 6.7 litra
regulacja zaworów hydrauliczna
rozrząd napędzany łańcuchem
zapłon: zintegrowany z blokiem elektronicznym wtrysku
skrzynie biegów: PK1(2x4 manualna), PK7(4x4 manualna), AD8(2x4 automatyczna)

to by było na tyle technicznie ;) teraz trochę z autopsji:

Silnik starej lecz dopracowanej konstrukcji PSA, wykorzystywany w samochodach takich jak: Peugeot 605 i Citroen XM również z głowicą 24(196ps) zaworową ponoć w safranie też w minimalnej serii(jak narazie to niepotwierdzony mit). Charakteryzuje się dużą kultura pracy i dużą żywotnością(przy odpowiednim serwisowaniu tzn. wymiany oleju, nie doprowadzenie do przegrzania silnika) przebiegi rzędu 500 tyś. km bez problemu. Motorek jest chyba najbardziej odpowiedni do tego samochodu, potrafi dość dynamicznie rozpędzać ciężkiego Safrane, przy jak na tą konstrukcję normalnym spalaniu. Wiem że wiele osób stwierdzi że jest paliwożerny ale V6 musi wypić, ale patrząc na dzisiejsze podobne silniki, który osiągnie taki przebieg?? ;) . Producent zaleca olej półsyntetyczny 10w/40 i tego proponuje się trzymać z polecanych prze zemnie olejów to ELF lub MOBIL unikać CASTROLA(złe doświadczenia i nie tylko moje). Co do osiągów to 9,2s do setki (dane producenta) ale mnie się wydaje że lepiej(kiedyś ścigałem się z kumplem, on jechał Renault Megane Coupe 2.0 150ps i od 0-400m łeb w łeb :D ). Osiągnięcie prędkości 100km/h na drugim biegu nie stanowi problemu(skrzynia PK1), silnik ciągnie od samego dołu, lecz prawdziwa zabawa zaczyna sie powyżej 3600 obr/min. Prędkość jaką udało mi się osiągnąć to 240km/h(licznikowa). Co do spalania zależy od stylu jazdy, od 8,5l na trasie(max 110 km/h) do 20l(dynamiczna jazda max 240km/h). Podsumowując silnik naprawdę dobry, raczej nie dla osób szukających oszczędności(nie mówię o lpg mam swoje zdanie na ten temat) daje przyjemność z jazdy. A tak na marginesie to V6 ;)
_________________

 
 
chicken19 
Starszy pisarz

Safrane ph: 1
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.1DT
Wersja wyposażenia: RT
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 172
Skąd: Wejsuny
Wysłany: 2010-11-07, 12:30    

Temat wyczerpaliście w zupełności.Dzięki wielkie. :piwo: :piwo: :piwo:
Pozostaje zbierać gotówkę ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14