Witam klubowiczów ,mam problem z falującymi obrotami , sprawa ma się tak zarówno na zimnym jak i na gorącym silniku wolne obroty wachają się od 1000 do 200 obr.Co może być przyczyną takiej pracy silnika
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2009-01-28, 20:09
Ja bym stawiał na silnik krokowy. Zanim zaczniesz szukać nowego, wymyj ten co masz
Draywer napisz której generacji masz gaz? i czy na benzynie też obroty Ci falują. Jeśli tylko na gazie to czeka Cię wizyta u gazownika który przeprowadzi regulację i powinno być wszystko ok
Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 12V
Wersja wyposażenia: RT
Wiek: 69 Dołączył: 10 Wrz 2008 Posty: 134 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-28, 21:38
Teraz już wiem co to za silnik.
Nie chcę powtarzać odpowiedzi Arka, ale oprócz wyczyszczenia silnika krokowego zrobiłbym przy okazji (jak ja to określam ) "głęboki restart komputera" Polega to w moim wykonaniu na odłączeniu klemy od akumulatora na całą noc. U mnie to na jakiś czas pomaga .
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-28, 22:17
wyczyść jeszcze samą przepustnicę jeśli będzie zaklejona to będzie za mały przepływ powietrza i automatycznie krokowiec go doda poczym będzie wracał do stanu pierwotnego i tak cały czas
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-28, 23:00
Z tego co sie orjentuje, to lepiej samemu przepustnicy nie czyścić, bo potem jeszcze trzeba ją dobrze ustawić
Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 12V
Wersja wyposażenia: RT
Wiek: 69 Dołączył: 10 Wrz 2008 Posty: 134 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-28, 23:05
To Renault a nie VW i całe szczęście
Nie słyszałem, żeby w Safranach i innych autach grupy Renault trzeba było po wymianie lub czyszczeniu "dostosować przepustnice" do komputera.
Ale może się mylę Zawstydzony
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-29, 02:22
Nie mylisz się. Mnie też obroty skakały na pb jak i na lpg. Ale mój stał przez 3 miesiace nieodpalany. przeczyściłem silniczek krokowy i wszystko wróciło do stanu przed kolizją. PZDR
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-29, 15:28
Witam ja miałem podobny kiedyś problem winą był czujnik położenia przepustnicy.
Pozdrawiam jasko34
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach