to termostat reguluje temperature sienika i wlacznik termiczny i wiatrak - ale ty masz problem z niedogrzaniem w trasie - wiec to na 99% wina termostatu - w trasie jest wieksza predkosc powietrza ktore przeplywa przez chlodnice - silnik jest wydajniej chlodzony - termostat powinien sie przymknac i utrzymac optymalna temp silnika - nie przymyka sie ( lub nawet caly czas jest otwarty ) - temperatura spada...
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-12-19, 18:51
U mnie szyba tylna tez zaparowana ale może wina lezy po stronie jakiegoś przecieku w nagrzewnicy bądz w przewodach doprowadzających wode które znajdują sie we wnętrzu auta.
Ja po wejściu do auta daje max na przednia szybę i opuszczam na pół centymetradwie boczne przednie szyby poprawia to cyrkulacje powietrza i szyby tak nie parują
wracając do parowania szyb, ja kiedyś miałem podobny problem, jak się okazało zacięła mi się klapa od obiegu ogrzewania, jeździłem cały czas na zamkniętym obiegu, powodowało to że do środka nie dostawało się powietrze z zewnątrz i kabinie się kotłowało, gdy padał deszcz czy była pogoda taka jak teraz to nawet klimatyzacja nic nie pomogła. Gdy otwarłem tą klapę to problem z parowaniem szyb minął, na wszelki wypadek nie włączam zamknietego obiegu.
Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2.2 DCI
Wersja wyposażenia: Initiale Patis
Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 111 Skąd: okolice Zawiercia
Wysłany: 2009-01-18, 22:34
Co do termostatu który się nie zamyka można kawałkiem kartonu chłodnice zastawić oczywiście nie całą zmniejszając w ten sposób wydajność chłodzenia jednak jest to nie najleprzym rozwiązaniem na dłuższy czas to można przejsciowo założyć lub podczas dużej potrzeby pOzDrO:)
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2009-01-18, 23:10
Greg napisał/a:
dywanikow nie mam, (tzn mam ale gumowe), wiec nie ma co osuszac..
Nie masz fabrycznej wykładziny na podłodze pod nogami ? O tych dywanikach właśnie mówiłem.
Przedwczoraj zdemontowałem plastikowe nakładki na wewnętrzne progi i włożyłem rękę pomiędzy podłogę, a wykładzinę - gąbka była mokra, choć z zewnątrz niby sucho (najwięcej wody przy pedale gazu). Tak samo po stronie kierowcy, jak i pasażera. Z tyłu sucho.
W ruch poszła farelka i wysuszyłem wszystko na pieprz. Potem przyszła kolej na bagażnik. Znów wentylator elektryczny na max. ciepłego powietrza zamknięty w bagażniku i suszenie do skutku.
Do dziś wieczór szyby nie parują. Zobaczymy na jak długo
Co do parowania szyb to jest właściwie tylko kilka możliwości:
1. Namoknięte dywaniki (tapicerka podłogowa z przodu) - dokładnie opisał Arek
2. Tak jak napisał slesiu1971- może włączony ciągły wewnętrzny obieg powietrza
3. Nieszczelna nagrzewnica - przykra sprawa
4. Co najczęściej się zdarza jeśli ktoś posiada oczywiście - dawno nie wymieniany filtr przeciwpyłkowy (raz w roku powinno się go wymienić, bo po roku jest aż ciężki do syfu i wilgoci)
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-19, 22:23
Do wypowiedzi Rufusa dodałbym:
5. Porządne sprzątanie i dokładne umycie szyb (nawet kilkukrotne)
6. Możesz wyczyścić szyby szamponem do włosów (nacierasz szamponem i wycierasz do sucha) - dokładnie domyjesz szyby i mniej parują.
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2009-01-19, 23:00
W hatchbackach jest to raczej norma, a wilgoć idzie zazwyczaj z bagażnika.
_________________ 2x Safrane RXT 2.2dT 1999
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-20, 19:25
U mnie też paruje i nie zamierzam się tym przejmować w poprzedniej też parowała i pozatym wszystko było git Ten typ tak ma
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach