Witam wszystkich. Mam problem z klimatronikiem w mojej frani. Od jakiegoś czasu zaczyna mi się pojawiać napis service na wyświetlaczu. Wentylator nie działa jak zapala się napis serwice ale jak za jakis czas włączam ją ponownie to działa i potem znowu nie. Nie wiem też jak sprawdzić kody błędu. Błagam o pomoc bo szyby parują tak niemiłosiernie że nie da się jeździć. Pozdrawiam.
Safrane ph: bd
Rocznik: bd
Pojemność: bd
Wersja wyposażenia: bd
Wiek: 46 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 97 Skąd: bd
Wysłany: 2008-12-22, 07:56
Temat już był wałkowany - szukanie nie boli.
Jednak odpowiem, że najprawdopodobniej jak to się dzieje w 99% wypadków występuje u ciebie problem z kostką dochodzącą do wentylatora. Wsuwki w kostce odpowiedzialne za sterowanie (od tych czarnych kabelków) przegrzewają się, robią się luźne i tracą w efekcie styk. SERVICE gaśnie praktycznie po każdym wyjęciu kluczyka bo komp sterujący klimatronikiem jest na tyle "inteligentny", że kasuje takie pierdołowate błędy sam.
Jestem na etapie naprawy tego badziewia - w święta postaram się zrobić z tego jakiegoś manuala z całą kbelko i śrubkologią.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
miałem ten sam problem, tak 99% jest to wina kostek, często się one topią i jest właśnie taki efekt że raz działa klima raz nie
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-12-25, 23:00
dokładnie to jest KOSTKA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! przeczysc i psiknij jakas chemia do styków i bedzie git
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-18, 05:33
Samo przeczyszczenie styków zadziała, ale raczej na krótką metę. Wypalająca się kostka jest to przypadłość Safranek i Lagun. Konektorki w kostce są za słabe do płynącego prądu i poprostu się grzeją, a z czasem wypalają. Najlepiej od razu zamontować solidne konektory i problem zniknie. U mnie went załączał się kiedy chciał. Przy wyłączonym silniku prawie nigdy, a jak robiło się zimno to i przy pracującym nie chciał. Radziłem sobie tak, że ruszałem z wyłączoną klimą i dopiero po kilkuset metrach ją włączałem. Po wymianie konektorów wentylator włącza się zawsze.
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2009-01-18, 14:06
Jest pod poduszką pasażera
trzeba zdemontować schowek jak go posiadasz, dobierasz się od dołu, kilka torxów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach