Safrane ph: II
Rocznik: 2000
Pojemność: 2,2 dT
Wersja wyposażenia: Na bogato Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2010 Posty: 61 Skąd: Jaworze
Wysłany: 2010-08-23, 23:15 wymiana klocków i filtrów
Witam!!!!!
potrzebuję wymienić klocki hamulcowe z przodu. Czy ktoś już to sam robił i mógłby mi wyoślić jak to zrobić po kolei???? I drugie pytanie. Gdzie znajduje się filtr paliwa w silniku 2,2 dt?? Z góry dziękuję za pomoc!
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-08-24, 08:26
Witaj Wojtas80 No więc tak, filtr paliwa w tym silniku masz w lewym narożniku przy lampie pod maską przy zakupie musisz uważać gdyż występowały dwa rodzaje, ponadto można wymienić sam wkład jeżeli obudowa filtra jest szczelna, jeżeli nie będziesz musiał zakupić filtr razem z obudową.
Zdjęcie komory silnika
Na nim widać w lewej górnej części kawałek tego filtra od niego odchodzą dwa przezroczyste węże, że tak powiem koloru pomarańczowego i idą do czarnej pompki przy zabudowie kolumny amortyzatora.
Jeżeli chodzi o klocki z przodu to praktycznie jak w każdym aucie, ściągamy koło, odkręcamy górną śrubę zacisku znajdującą się od strony silnika.
Tutaj zdjęcie poglądowe zacisku zrobione przez kolegę milesmma
Po wykręceniu jej odchylamy zacisk w stronę przodu, następnie wyciągamy zużyte klocki. Dobrze jest przy tym użyć młotka i delikatnie opukać zaciska z każdej strony w celu rozluźnienia w nim zamocowanego klocka, czasami mogą się zapiec. Następnie przed włożeniem nowych klocków będziesz musiał wcisnąć tłoczek aby nie mieć problemu z ponownym założeniem zacisku z nowymi klockami. Wkładasz klocki, zakładasz zacisk i skręcasz. To by było na tyle.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach