Wysłany: 2010-07-06, 22:19 2.0 Nie chodzi na 1 cylinder
Witam
Chciałem dzisiaj zakupic safrane 2.0 ph II i pojawił sie problem.
Przy mocniejszym dodawaniu gazu samochod zachowuje sie jakby przestawał działac jeden cylinder (lekkie strzały, nierówna praca).
Przy delikatnym dodawaniu gazu wszystko ok. wchodzi równo na obroty.
Po przejechaniu kawałka poszedł smród z katalizatora.
Czy ktoś się orientuję co to może być? Dzieki za pomoc. Pozdrawiam
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-07-06, 22:46
Najgorsze jest to, że samochód nie jest jeszcze własnością kolegi Dudersa a przecież nie będzie przed kupnem ładował siana w czyjś samochód, ale do rzeczy. Najpierw, jeżeli się zdecydujesz już na kupno, należałoby sprawdzić dokładnie układ zapłonowy: przewody, świece, kopułka i palec rozdzielacza. Na chwilę obecną możemy gdybać. Może styki w kopułce są już na tyle zużyte, że przy większej prędkości obrotowej palec nie jest w stanie na zużyty styk przenieść całego prądu. Co objawiać się może niedopaleniem mieszanki w którymś z cylindrów a przez to może dochodzić do samozapłonów mieszanki co wyjaśniało by te strzały, chyba że coś poknociłem to niech ktoś mnie poprawi. Ewentualnie może być coś nie halo z silnikiem krokowym lub łapie gdzieś lewe powietrze i mieszanka jest zbyt uboga. Odnośnie zaworów to tak jak napisał Milesmm takie objawy często występują gdy samochód śmiga w większości na LPG, a wtedy rozbieranie głowicy, wymiana zaworów (i to najlepiej wszystkich bo szkoda rozkręcania) no i planowanie samej głowicy.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-07-12, 12:58
Jeżeli dobrze przeczytałem temat, to kolega ma na oku 2.0 PHII, czyli 16V N7Q, gdzie regulacja zaworów jest hydrauliczna, co nie wyklucza wypalenia gniazd zaworowych przy jeździe na zbyt ubogiej mieszance LPG. Prawdopodobnie jak wspomnieliście do sprawdzenia układ zapłonowy, dolotowy i wydechowy (może kończy się katalizator ? ).
Jeżeli masz na oku nadal ten samochód, to niech obecny właściciel naprawi usterkę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach