Wysłany: 2010-03-02, 18:19 Safrane 2.1DT-Problem z tłumikiem końcowym
Mam pewien problem z tłumikiem.Mianowicie po sklepach nie mogę dostać do mojej wersji.
Czy możecie mi podpowiedzieć czy podpasuje np od 2.0 benzyna?Wygląda tak samo ale jak to bedzie dokładnie nie mam bladego pojęcia
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-03-02, 19:00
Drogi Kurczaczku Mr. Green
Możesz się pokusić o zamiennik z firmy MARIX, EDEX, PŁUCIENNIK (POLMO OSTRÓW). Fabrycznie typowy tłumik do 2.1TD był regularnych kształtów a do 2.0 12V już był tłoczony i wyglądał jak taki kopnięty trapez. W zamienniku co by był łatwiejszy procej produkcyjny (albo nie mają jeszcze matrycy odpowiedniej) tłumik do 2.0 12V jest robiony w takiej samej postaci jak do wersji 2.1TD.
Jeżeli będziesz szukał to pytaj o numery (wyżej wymienione firmy operują tym samym numerem) 21.212AL. Różnica w cenie to max do 10zł różnicy w zależności od firmy. Cena maksymalnie do 160zł za polski zamiennik, natomiast jeżeli chciałbyś coś lepszego np. Bosal to trzeba sobie odżałować maksymalnie do 350zł. Odnośnie zamienników polskich to jak już wspomniałem są podobne 2.0 12V i 2.1 TD ale nie do końca. Kształt jest podobny, średnice rury idącej do środkowej części układu także są takie same czyli fi60 ale może być delikatna różnica w zagięciach na róże dochodzącej do puszki tłumika tak więc trzeba się przygotować awaryjnie na potrzebę jej delikatnego dogięcia.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: Subaru Impreza
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 SOHC
Wersja wyposażenia: GL
Typ pojazdu: G10-
Typ silnika: EJ20E Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 331 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-03-02, 19:25
Z obrazków wygląda,że końcowy od 2.0 ale nie 12 zaworowego jest taki sam jak od 2.1 dT...napewno d 2.0 12V nie podejdzie...
2.0 12V ten raczej nie pasuje
2.0
2.1 dT
Tutaj inne numery katalogowe ale z wyglądu jakby identyczne...
_________________ ""Poruszanie się szybciej od światła jest niemożliwe, a już na pewno niepożądane, bo zwiewa czapkę...""
Goli chodziło mi bardziej o 2.0 8V.Są jakby identyczne.
Desperos dzięki za schematy.
Jutro bede miał od 2.0 8V i spróbuje dopasować,jeżeli nie poszukam w necie ewentualnie jak się nic nie uda pospawam stary
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-03-02, 20:15
Goli na co dzień handluje tłumikami więc myślę, że wie co mówi
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-03-02, 21:31
Kurczaku tłumik 200-547 jest w zamienniku czyli MARIX, EDEX, PŁUCIENNIK (POLMO OSTRÓW) robiony tak jak 200-543, który występuje w 2.1TD. Tak więc możesz bez problemu go użyć jako zamiennika. Tutaj akurat są pokazane produkty BOSAL'a ale zauważ średnice na łączeniu są takie same jeżeli chodzi o tłumiki o których teraz piszę w tym poście. Tak więc w zamienniku tłumik 200-547 nie będzie wyglądał jak tutaj na pierwszym obrazku tylko tak jak ten 200-543. Natomiast tłumik podany przez Darka na obrazku nr.2 czyli 200-483 jest tylko podobny kształtem, mógłbyś go założyć ale trzeba się liczyć z przerobieniem na odcinku łączenia ze środkową częścią układu gdyż ma on średnicę mniejsza niż trzeba. Ty potrzebujesz fi60 a ten tłumik 200-483 ma tylko fi54. Tak więc pytaj o tłumiki o których napisałem w poprzednim poście.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Problem został rozwiązany.Dałem do tłumikarza i ładnie mi zespawał wycinając zgniły kawałek a wstawiając kawałek rury na wymiar.Reszta tłumika jest zdrowa więc może jeszcze trochę pochodzi.Jak przyjemnie teraz sie jedzie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach