Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2009-01-28, 02:55
pochwal się kolego co to za maszyna dokładnie, jaki rok silnik wyposażenie i te pe
Jeśli chodzi o autko jest to phII z 99r. z motorem 3.0V6 24V zdjęcie zamieściłem w galerii. A co do filtra to nie słyszałem o tym że mozna go płukać nowy kosztuje ok 50zł problem polega tylko na tym że trzeba wyjąć i rozpołowić skrzynię oczywiście wszystko co piszę dotyczy skrzyni 4HP20 montowanej tylko z tego co wiem do silnika 3.0 V6
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Goli sprzątaj bo ja nie mogę - siedzę na TYM kompie wariacie
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-28, 16:31
mam pytanie czy sie wymienia olej w skrzyni aut. i jeszcze jedno ponoc jest gdzies filtr oleju skrzyni a gdzie sie sprawdza poziom oleju nadmienie silnik 3l
AD3. Nie wiem jak w 3.0 ale w moim 2.5 jest wyprowadzony bagnet do komory silnika
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-28, 16:32
Zależy jaki silnik. Jeżeli masz pojemność 2946 cm3 i 24V to jest skrzynia ZF 4HP20. Olej się wymienia co 60000 km. i tylko na Esso ATF LT 71141 cena w serwisie to ok. 100 zł za 2 litry, na allegro 31 zł. za litr. W przypadku nie wymieniania oleju najczęstszą usterką jest zatarta pompa oleju (1200 zł. nowa) i uszkodzony konwerter (600 zł. regenercja lub 1100 zł. nowy). Filtr oleju nie wymienialny ze względu na to że trzeba by wyjąć i rozpołowić skrzynię do jego wymiany, więc jak napisał kolega wyżej płucze się go ale tylko przy dynamicznej wymianie oleju, czyli przy przepompowaniu go przez skrzynie. Jest także wymiana statyczna polegająca na spuszczeniu oleju przez korek spustowy i uzupełnienie go taką samą ilością, lecz z tej skrzyni zlatuje go tylko ok 3 l., a w skrzyni znajduje się aż 8 litrów, czyli wymiana jak by jej nie było. Olej wymiesza się ze starym i nic to nie daje. Miarka poziomu oleju znajduje się pod filtrem powietrz, trzeba go zdemontować by się do niej dostać. Niestety nie w każdej skrzyni, w niektórych jest ten otwór poprostu zaślepiony, wtedy poziom oleju trzeba sprawdzić śrubą kontrolną która znajduję się w skrzyni przy prawej półosi przy rozgrzanej skrzyni i włączonym silniku, bieg w pozycji P.
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-28, 16:32
a czy ktos jest zorientowany czy w wersji 3.0 V6i wystepuje wspomniany bagnet, i ile kosztuje dynamiczna wymiana oleju w automacie do tego modelu?
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-28, 16:32
Witam
zajrzyjcie na stronke www.automat.pl
nastepnie po lewej artykuly (jest ich 15)
mnie po przeczytaniu wlos na glowie sie zjezyl - czy to wszystko prawda?
Z tego wynika, ze auto z automatem musi byc w idealnym stanie, gdyz najmniejszy defekt (akumulator, chlodzenie) moze uszkodzic skrzynie.
co oznaczatryb awaryjny i wejscie na 3 bieg? jak zachowuje sie auto? czy da sie jezdzic?
pozdrawiam
Greg
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-28, 16:32
Cześć!
Niewątpliwie, jazda samochodem w automacie wymaga przestrzegania pewnych, nienaruszalnych zasad.
Już 4 lata ujeżdżam Safi ze skrzynią AD8 i nie jest to jazda tylko przyjemna. Ilość awarii nie jest może przytłaczająca, ale usunięcie ich w naszych warsztatach, graniczy niemalże z cudem.
Podstawową diagnozą, jaką posługują się mechanicy, jest sprawdzenie koloru i konsystencji oleju... i mamy pierwszą diagnozę-skrzynia wymaga naprawy. Po rozebraniu i weryfikacji, następny zonk-trzeba wymienić 3/4 elementów skrzyni. Przy odbiorze pojazdu, dowiadujemy się, ze skrzynia może nie działać prawidłowo, bo... jest wadliwie skonstruowana. Potem wiele szpeniów twierdzi, że sterownik skrzyni trzeba zaprogramować-komputer w moim przypadku jest autoadaptacyjny i nie wymaga ustawiania, ale zawsze możemy stracić kolejne kilkaset PLN, np: w SAMCO żądają za tę usługę 600 PLN, ASO od 122-250 PLN. Jak się już wybierzemy na diagnostykę, okazuje się, że winą usterki był np. czujnik ciśnienia oleju w skrzyni za 190 PLN (SAMCO) i nasze wkur....nie sięga zenitu, bo przecież chwilę wcześniej zostawiliśmy u nich, dobrze ponad 4 tys. PLN. Po przejechaniu kilku-kilkunastu tys. km, pojawia się awaria, jedziemy do watrsztatu i kolejna diagnoza-poprzednicy żle wykonali naprawę. Ale pocieszają nas, że to nie jest większy problem, bo wystarczy zmodyfikować ustawienie zaworu ciśnienia bezwzględnego oraz wymienić czujnik temp. i wszystko będzie dobrze. Skądinąd, w/w czujnik występuje tylko z wiązką za 1300 PLN w ASO, czyli taniej niż w SAMCO. Jak już wydaliśmy te drobne, skrzynia nadal pracuje w trybie awaryjnym i tu sugestia, by wymienić komputer sterujący... na tym poprzestańmy. Tego jeszcze nie zrobiłem, hi hi hi.
Oczywiście, że kiepski akumulator ma ogromny wpływ na pracę skrzyni, duże wachania napięcia instalacji, sterownikowi nie pomagają. Tak samo kończący się alternator.
Skrzynia jest ogrzewana/chłodzona przez wymiennik ciepła wpięty w układ chłodzenia silnika, nieprawidłowości w prostej linii przekładają się na charakterystykę pracy skrzyni.
Tryb awaryjny to nic innego jak blokowanie skrzyni w przełożeniu bezpośrednim do obrotów silnika. Ma to na celu maksymalną ochronę podzespołów skrzyni. Da się z tym jeżdzić, to tak samo jak byście zapięli trójkę w ręcznej skrzyni i tylko z niej korzystali. Minusem jest to, że występuje znaczny uślizg sprzęgła hydrokinetycznego, szybsze pogorszenie właściwości smarnych oleju skrzyni, wzrost spalania o kilka litrów, znazcne pogorszenie dynamiki przy ruszaniu.
W AD8 nie występuje bagnet, poziom sprawdzamy otworem przelewowym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach