Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
wskaźnik temperatury silnika
Autor Wiadomość
mSamer 
Klubowicz


Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2.2 DCI
Wersja wyposażenia: Initiale Patis
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 111
Skąd: okolice Zawiercia
Wysłany: 2009-01-06, 20:30    

Ja też zastawiałem kiedyś chłodnice w R 21 Nevada. A apropo jakby ktoś z was miał problem z nagrzwnicą np słabe grzanie to albo zatkana (rozpuścić kreta w wodzie i wlać do układu-moze być też specjalny środek ale jest słaby) lub uszczelka pod głowicą walnienta ja ostatnio tak miałem wymieniłem w r 21 tzn mój Tata i chłodnice, nagrzewnice, termostat i nic dopiero uszczelka bo dawała lewe powietrze i tak rzeczywiście będzie się dziać chłodne powietrze z nawiewu. Pozdrawiam
_________________
Renault Safrane 1998r 2.5 20V Benzyna+LPG sekwencja. Wersja RXE ---->
http://www.polskajazda.pl...t/Safrane/53536
 
 
 
marcelDream 
Klubowicz

Safrane ph: phII
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2dT
Wersja wyposażenia: RX
Wiek: 37
Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-07, 09:20    

Możliwe, że przez to, że miałem pewny stosunek wody i płynu. Temperatura sięgała ponad -20 i termostat mógł się przyblokować. Przeczyściłem, wypłukałem i zalałem nowym płynem ukłąd. Teraz go znowu postawiłem na mrozie - 18 i działa normalnie. Mam tylko problem z klimatyzacją. Przy zimnym silniku nie chce włączyć obiegu wewętrznego, a symbol AC miga. Do tego błą 7c po lewej stronie. Jak go postawiłem przy 0*C to błąd zniknął i wszystko działa. CO JEST?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-07, 22:17    

igorjast tak jak napisałeś karton zmniejsza przepływ powietrza przez chłodnicę. Jak na zewnątrz jest -20C to jak jedziesz np. 80km/h to na chłodnicę działa jeszcze niższa temperatura. Przykrycie powoduje, że temperatura płynu w chłodnicy jest wyższa i jak płyn jest mało odporny na niską temperaturę to nie będzie przytykał termostatu. Było to powszechnie stosowane w naszych krajowych autach.
Zresztą marcelDream sam napisał, że miał pomieszaną wodę z płynem.

marcelDream sprawdziłeś aerometrem temperaturę zamarzania płynu przed zimą?
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2009-01-09, 00:18    

Samo sprawdzenie temperatury zamarzania płynu chłodniczego to nie wszystko. Płyn ma nie tylko za zadanie zapobiegać zamazaniu w zimie, a w lecie przegrzewaniu się układu, ale dość ważną jego rolą to zapobieganie korozji układu i wytrącania się osadów.
Kto oszczędza na wymianie płynu co 3-5 lat ( w zależności od jego okresu trzymania parametrów), ten wymienia zazwyczaj w zimie zamuloną nagrzewnicę :P

lukas żaluzje na chłodnicę i kartony były zazwyczaj stosowane w autach, które jeździły "na wodzie", która na noc była spuszczana.
Mały obieg wystarcza do poprawnej pracy silnika. Duży obieg ( z chłodnicą) ma za zadanie utrzymanie optymalnych parametrów temperatury silnika, jeżeli przekracza ona zadane parametry. Faktycznie, zasłonięty silnik będzie się nagrzewał szybciej, ale jaka jest przyjemność z jazdy, gdy wentylator chłodnicy cały czas kręci i duzy obieg nie jest w stanie obnizyć temperatury ? ;)
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-09, 00:24    

Podsumowująć tektórę stosujemy do stara ,żuka ,nysy, ale nie do safrane to wstyd i chańba
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 17