Wątpliwe kupić phII w cenie ph I nawet na części ale pomijając to no to czemu nie chcecie poprostu powiedzieć co pasuje a co nie?
Zobaczymy co to wyjdzie bo tak jak mówię na razie tylko planuje taki samochód. Co do silnika samochód nie musi jechać 200 km/h poprostu jak mu wdepnę gaz to on w tym momencie ma reagować i przyspieszać a nie się mulić .
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-10-12, 22:38
Kop napisał/a:
Wątpliwe kupić phII w cenie ph I nawet na części
Wcale nie takie wątpliwe, bo kupując "anglika", bez możliwości rejestracji wcale nie wyjdzie drożej
Kop napisał/a:
pomijając to no to czemu nie chcecie poprostu powiedzieć co pasuje a co nie?
Zależy, jaki silnik kupisz Części zawieszenia są w większości te same. Różnica może być właśnie w tych elementach, które zależne są od silnika, czyli układ wydechowy, sterowanie, przeniesienie napędu (PHII, to inne ASB, a co za tym idzie półosie) inny panel klimatronika, komputer sterowania foteli i ich pamięci, w różnych wersjach aktywny układ kierowniczy (wspopmaganie elektryczne), inne sterowanie klawiszy podnoszenia szyb (w PHII sterują w "drugą" stronę).
Jak zapytasz konkretnie, to będzie można podpowiedzieć, bo ciężko tak z niczego (czyli z głowy) w jednym czasie pamiętać różnice
Łożyska, amortyzatory i ich poduszki, sprężyny, sworznie, tuleje wahacza, gumy stabilizatora, klocki, olej itp. to zazwyczaj to samo w jednej i drugiej wersji. Oczywiście lampy, zderzaki, halogeny, kierunkowskazy, blenda tylna i inne duperele związane ze zmianą modelu będą rózne, ale tak naprawdę, to podstawa pozostała zmieniona w niewielkim stopniu
Wcześniej podałem Ci linka, do tematu, na co zwracać uwagę przy kupnie i tam są wymienione podzespoły, które w starszych autach potrafią stwarzać problemy
Kop napisał/a:
Co do silnika samochód nie musi jechać 200 km/h poprostu jak mu wdepnę gaz to on w tym momencie ma reagować i przyspieszać a nie się mulić .
Odpowiedź już dostałeś Kompromisem pomiędzy mocą V6, a spalaniem 2.0 (N7Q - brat ma taki w Lagunie kombi - auto lżejsze, spalanie LPG podobne) jest silnik N7U (dokładnie 2435 ccm). Ja mam w automacie, ale jeżeli chcesz mieć zabawę, to szukaj manuala
Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 12V
Wersja wyposażenia: RT
Wiek: 69 Dołączył: 10 Wrz 2008 Posty: 134 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-12, 22:38
Cytat:
Co do silnika samochód nie musi jechać 200 km/h poprostu jak mu wdepnę gaz to on w tym momencie ma reagować i przyspieszać a nie się mulić .
Wydaje mi się, ze tu mamy dwie wykluczające się sprawy. Nie musi jechać 200 km/h czyli krótko rzecz ujmując nie musi mieć dużej mocy, ale ma przyspieszać po... - czyli musi mieć duży moment obrotowy przy małych obrotach silnika. Wydaje mi się, że takie parametry to ma tylko silnik elektryczny bo spalinowe to raczej nie.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-10-12, 22:38
Jurek nie deprymuj kolegi, bo "hybrydy" Renault jeszcze pod nazwą Safrane nie wyprodukowało
Nie odsyłajmy też do ERY GSM, bo to nie o to chodzi
Jak ktoś chce się ścigać, to wybierze Bi turbo, jak chce przycisnąć to 3.0 V6i, jak chce mieć pośrednio, to 2.5 V20, a jak przemieszczać się, to w PHII 2.0 16V, lub coś w PHI, czyli 2.2Si
Starajmy się rozwiać wątpliwości i ukierunkować w wybranych założeniach, a nie wyśmiewać, czy udowadniać niewiedze
Lepiej mieć jednego zadowolonego, niż kilku, których się namówiło, a narzekają
Kop szukasz auta, więc pytaj. Czym bardziej sprecyzowane pytanie, tym bardziej rzeczowo będziemy starali się odpowiedzieć
Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 12V
Wersja wyposażenia: RT
Wiek: 69 Dołączył: 10 Wrz 2008 Posty: 134 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-12, 22:38
Przepraszam ale nie chciałem nikogo deprymować a zwłaszcza przyszłego potencjalnego właściciela safranki
Każdy wybór czegokolwiek w tym również samochodu zmusza do pójścia na jakiś kompromis w kwestii oczekiwań, możliwości, ceny itd. Nie zawsze dadzą się pogodzić ze sobą wykluczające się oczekiwania.
Co do silnika samochód nie musi jechać 200 km/h poprostu jak mu wdepnę gaz to on w tym momencie ma reagować i przyspieszać a nie się mulić .
Wydaje mi się, ze tu mamy dwie wykluczające się sprawy. Nie musi jechać 200 km/h czyli krótko rzecz ujmując nie musi mieć dużej mocy, ale ma przyspieszać po... - czyli musi mieć duży moment obrotowy przy małych obrotach silnika. Wydaje mi się, że takie parametry to ma tylko silnik elektryczny bo spalinowe to raczej nie.
Odpowiem spokojnie
Chodzi mi o to że bardziej liczy sie dla mnie przyspieszenie niż V max więc kolego to raczej Ty źle mnie zrozumiałeś a nie ja podałem dwie wykluczające sie sprawy.
Myślałem o silniku 2.0 ale coraz bardziej korci mnie 2.5 w kazdym razie tylko benzyna diesel narazie odpada.
Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 12V
Wersja wyposażenia: RT
Wiek: 69 Dołączył: 10 Wrz 2008 Posty: 134 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-12, 22:39
Też jestem spokojny i już wyżej
Jeśli wahasz się pomiędzy 2.0 i 2,5 to raczej ten drugi pojedzie lepiej ale chyba nie da się ukryć, że koszty przy 2,5 będą jedna nieco większe i nie chodzi mi jedynie o koszty paliwa ale również o koszty utrzymania samochodu - ubezpieczenie, materiały eksploatacyjne itp. Sam mam V6 i wiem, że za przyjemność trzeba zapłacić Zalamany
Silnik 2.0 i 2.5 w budowie są podobne więc moim zdaniem nie powinno być zasadniczej różnicy w utrzymaniu czyli ewentualnych napraw czy eksploatacji pomijam OC i paliwo. Ale nie wiem nigdy z tym silnikiem nie miałem do czynienia. Zobaczymy jak będzie narazie będę was pytał jak coś mi przyjdzie do głowy konkretnego co chce wiedzieć na ten temat i będę was męczył .
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-10-12, 22:39
jurek201 napisał/a:
nie da się ukryć, że koszty przy 2,5 będą jedna nieco większe i nie chodzi mi jedynie o koszty paliwa ale również o koszty utrzymania samochodu - ubezpieczenie:zalamany:
Niestety sporo ubezpieczalni przeszło na system do 1.9 a potem powyżej hulaj dusza piekła nie ma
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-10-12, 22:39
Co do kosztów materiałów eksploatacyjnych, to np. klocki hamulcowe, filtr oleju, łożyska, amorki itp. idą te same w obu wersjach silnikowych. Różnica jest w filtrze powietrza, jednej świecy więcej przy wymianie, oraz odpowiednio o 0,5 litra więcej oleju i płynu chłodniczego. Oczywiście różnica jest jeszcze w przewodach zapłonowych.
Moim zdaniem Renault trafiło w 10 z tym silnikiem w Safrane. Moc odpowiednia do wagi auta, a spalanie i części jednak tańsze od V6.
Nie napisałem tego dlatego, że "każda sroczka swój ogonek chwali"
Swoją drogą, gdybym jednak miał nie patrzeć na koszty, to wybrał bym V6 24V z automatem PHII
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach